هواوی Petal Maps

اپلیکیشن هواوی Petal Maps ؛ جانشین چینی گوگل مپس

اپلیکیشن هواوی Petal Maps به عنوان جانشین چینی اپلیکیشن ناوبری گوگل مپس رونمایی شد. هواوی همراه آن Petal Search و Huawei Docs را نیز معرفی کرد.

کمپانی هواوی در رویداد روز پنجشنبه‌ی خود در کنار گوشی های هوشمند خانواده هواوی میت ۴۰ خود از تازه‌ترین دستاوردهای نرم افزاری‌اش نیز رونمایی کرد. یکی از آن‌ها اپلیکیشن هواوی Petal Maps به عنوان یک ابزار ناوبری بومی است. این بخشی از اکوسیستم Petal است که شامل یک سرویس جستجو به نام Petal Search نیز می‌شود و هواوی آن‌ها را جایگزین سرویس‌های گوگل خواهد کرد. علاوه بر این Huawei Docs نیز یک اپلیکیشن برای مشاهده و کار با اسناد مختلف است.

اپلیکیشن هواوی Petal Maps

هواوی Petal Maps

نسخه آزمایشی پتال مپس به زودی در فروشگاه اپ گالری هواوی منتشر خواهد شد. این اپلیکیشن در بیش از ۱۴۰ کشور موجود خواهد بود و از زبان‌های مختلفی از جمله انگلیسی٬ فرانسوی٬ اسپانیایی٬ آلمانی٬ ایتالیایی و چینی پشتیبانی می‌کند. این اپلیکیشن ناوبری در حالت ۲ بعدی و ۳ بعدی و همچنین مسافرت‌های پیاده یا با استفاده از حمل و نقل عمومی را در شهرهای بزرگ نیز فراهم می‌کند.

کنترل‌های ساده‌ای در پتال مپس تعبیه شده که به شما اجازه‌ی زوم به داخل یا به بیرون و همچنین جابجایی بین نمای ناوبری و بررسی اجمالی نقشه از طریق جسچرهای حرکتی را می‌دهد. شما می‌توانید از طریق آن به جستجوی اماکن٬ کسب و کارها و سایر نقاط شهری بپردازید و مکان‌های جغرافیایی محبوب خود را ذخیره کنید. هواوی ادعا می‌کند تمام جستجوها و اطلاعات ناوبری به صورت پایان به پایان رمزنگاری خواهند شد.

اپلیکیشن هواوی Petal Search

اپلیکیشن پتال سرچ نیز تا پیش از این از ورودی صوتی و متنی پشتیبانی می‌کرد٬ اما اکنون گزینه‌ی جستجوی تصویری نیز به آن اضافه شده است. این می‌تواند پاسخ مستقیم هواوی به گوگل لنز بشد که توسط آن شما لنز دوربین گوشیتان را روی سوژه مورد نظر می‌برید و سپس پتال سرچ با توجه به آنچه که می‌بیند٬ جستجوهای پیشنهادی را مرتبط با آن به شما ارائه می‌کند. نتایج جستجو در این اپلیکیشن همچنین به جای نمایش لینک‌های ساده٬ به صورت کارت‌هایی روی صفحه به نمایش درمی‌آیند. هواوی می‌گوید جستجوی ویژوال هم اکنون برای انسان٬ حیوان٬ اماکن برجسته و غذا کارایی دارد و به زودی قادر به تشخیص گیاهان نیز خواهد بود.

اپلیکیشن Huawei Docs

هواوی Petal Maps و Huawei Docs

هواوی داکس نیز نخستین اپلیکیشن مجموعه آفیس شرکت هواوی است که اجازه‌ی ساخت و کار با اسناد مختلف Word و PDF را به کاربر خواهد داد. این اپلیکیشن هم اکنون از بیش از ۵۰ فرمت مختلف شامل DOC ٬ PPT و PDF پشتیبانی می‌کند. در اینجا از همگام‌سازی ابری در لحظه و استفاده‌ی چند کاربره نیز وجود دارد. Huawei Docs قرار است در بیش از ۱۰۰ کشور و از طریق فروشگاه اپ گالری در دسترس قرار بگیرد.