قیمت کارخانه ای خودرو

قیمت کارخانه ای خودرو با افت نرخ دلار کاهش پیدا نخواهد کرد

دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به این که خودروسازان در زیان هستند گفت قیمت کارخانه ای خودرو با افت نرخ دلار کاهش پیدا نخواهد کرد.

احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان اعلام کرد هم‌اکنون تولید خودروسازان داخلی با زیان همراه است؛ برای مثال در نیمه نخست سال 99 ایران خودرو حدود 9 هزار و 500 میلیارد تومان زیان داشته است که چنین موضوعی نشان می‌دهد قیمت‌های فروش دستوری نسبت به قیمت‌های تمام شده خودروها پایین‌تر است. احمد نعمت بخش تاکید کرد قیمت‌های دستوری باعث شد تا محصولات خودروسازان متناسب با قیمت تمام شده قیمت‌گذاری نشوند.

قیمت کارخانه ای خودرو کاهش پیدا نمی‌کند

دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به این سوال که آیا با کاهش نرخ ارز، قیمت تمام شده خودروها نیز با تغییری مواجه می‌شود و این که آیا قیمت محصولات ارزان خواهد شد یا خیر بیان کرد هزینه‌های تولید نیز با افت نرخ ارز کاهش پیدا خواهد کرد و باعث می‌شود خودروسازان ابتدا از زیان خارج شوند و به سود حداقلی برسند؛ اما چنین موضوعی به معنای تغییر قیمت کارخانه ای خودرو نخواهد بود.

احمد نعمت بخش در ادامه تصریح کرد با افت نرخ ارز، عرضه خودرو در بازار افزایش خواهد یافت که همین موضوع باعث کاهش شکاف قیمتی میان قیمت کارخانه و بازار خواهد بود. وی افزود بسیاری از افراد برای دریافت سود بیشتر به سمت خرید خودرو سوق پیدا کردند که با شرایط فعلی و کاهش قیمت‌ها به ناچار باید خودروهای خود را بفروشند. چنین موضوعی باعث عرضه بیشتر و در نتیجه کاهش قیمت ماشین در بازار خواهد شد.