بکاپ رایگان تصاویر در Google Photos

بکاپ رایگان تصاویر در Google Photos به زودی پایان میابد

به پایان قابلیت بکاپ رایگان تصاویر به صورت نامحدود در Google Photos نزدیک می‌شویم و دیگر ۱۵ گیگابایت فضای رایگان در اختیار شما خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین امکانات اپلیکیشن Google Photos که رایگان هم هست، آپلود نامحدود تصاویرو ویدیوها و بکاپ گرفتن از آن‌ها با یک فرمت فشرده شده است. اما ظاهراً قرار است این قابلیت دیگر وجود نداشته باشد. گوگل رسماً اعلام کرده که بکاپ رایگان تصاویر در اپلیکیشن گوگل فوتو فقط تا ۱ ژوئن ۲۰۲۱ در دسترس کاربران خواهد بود. بنابراین از این تاریخ به بعد، هر آنچه در گوگل فوتو آپلود شود، در حافظه‌ی محدود ۱۵ گیگابایتی که در اختیار هر کاربر قرار می‌گیرد ذخیره خواهد شد. اگر حساب گوگل وان داشته باشید هم از حجم آن محاسبه خواهد شد.

بکاپ رایگان تصاویر فقط تا ۱ ژوئن ۲۰۲۱

پیشتر فقط تصاویری که با فرمت غیرفشرده شده و به اصطلاح با کیفیت Original آپلود می‌شدند باعث احتساب حجم اکانت گوگل پلی (۱۵ گیگابایت) می‌شدند؛ در حالی که آپلود تصاویر با کیفیت High فشرده شده رایگان بود. از ۱ ژوئن این قانون از روی تصاویری با کیفیت High برداشته خواهد شد. اما چند نکته وجود دارد که حائز اهمیت است. اول اینکه تصاویری که تا پیش از ۱ ژوئن ۲۰۲۱ آپلود می‌کنید محاسبه نخواهند شد. این یعنی تصاویر از بعد از این تاریخ شمارش می‌شوند.

این بدان معنا نیست که شما بعد از تاریخ ذکر شده ملزم به پرداخت مبلغ خواهید بود. شما همچنان قادر هستید از ۱۵ گیگابایتی که هر حساب کاربری گوگل به صورت پیشفرض موجود دارد، به صورت رایگان استفاده کنید. وقتی این ۱۵ گیگابایت تکمیل شد، شما باید یکی از پلن‌های اکانت گوگل وان را تهیه کنید تا بتوانید حجم بیشتری را در اختیار داشته باشید. اما اگر بیش از ۲ سال سرویس شما غیرفعال باشد یا حافظه‌ی گوگل فوتو شما برای مدت بیش از ۲ سال پر بماند، سپس گوگل می‌تواند محتوای شما را پاک کند.

اگر صاحب یکی از گوشی‌های پیکسل باشید نیز می‌توانید به بکاپ گرفتن رایگان از عکس‌ها و ویدیوهایتان برای مدت مشخصی ادامه دهید. گوگل ابزاری را در ژوئن امسال معرفی کرد که به شما اجازه می‌دهد روی عکس‌ها و ویدیوهای بکاپ گرفته خود مدیریت کنید و هر کدام از آن‌ها را که خواستید پاک کنید. این ابزار به صورت خودکار می‌تواند عکس‌های معیوب نظیر تصاویر تاریک یا لرزیده و یا ویدیوهای حجیم که نیازی به آن‌ها ندارید را برای پاک کردن به شما معرفی کند.

تغییرات ذکر شده برای تمام کاربران گوگل فوتو در تمامی پلتفرم‌ها از جمله اندروید، آی او اس و دسکتاپ اعمال خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. گوگل تنھا بھونہ رو داد دست ھواوی شرکت ھای چینی… کار گوگل تمومہ
    شاید میلیون ھا کاربر دیگہ دلیلی برای استفادہ از اپ ھای گوگل نداشتہ باشن

  2. انقده بدم از شرکت هایی میاد که اول با رایگان بودن ادم رو وابسته خودشون میکنن ولی بعد پولی میشن