کالبدشکافی اپل آیفون 12 مینی

نتایج کالبدشکافی اپل آیفون 12 مینی توسط iFixit منتشر شد

آیفون 12 مینی – iPhone 12 mini به عنوان کوچک‌ترین عضو سری جدید محصولات اپل از ساختار قطعات ویژه‌ای برخودار است. به‌تازگی کالبدشکافی اپل آیفون 12 مینی توسط iFixit منتشر شده است.

اپل در سال‌های ابتدایی عرضه گوشی‌های خود، هر سال از دو مدل آیفون رونمایی می‌کرد. این استراتژی پس از گذشت مسیری طولانی تغییر کرد در سال 2020 این شرکت از چهار آیفون جدید، از جمله اپل آیفون 12 مینی پرده برداشت. ابعاد این گوشی در مقایسه با سایر اعضای خانواده آیفون 12 کوچک‌تر است، اما در عین حال از جدیدترین فناوری‌های موجود از جمله مودم 5G بهره می‌برد. چگونگی چیدمان قطعات در ابعاد کوچک این گوشی، بسیار جالب توجه است. تیم iFixit برای تشریح ساختار این گوشی، نتایج کالبدشکافی اپل آیفون 12 مینی را منتشر کرده است.

باتوجه به ابعاد آیفون 12 مینی، جای دادن تمام ویژگی‌های موجود در آن، معجزه‌ای بود که اپل موفق به انجام آن شد. البته این اتفاق با وجود استفاده از یک باتری کوچک ممکن شده که تنها 2222 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد. برای مقایسه باید گفت گه آیفون 12 استاندارد باتری به ظرفیت 2815 میلی آمپر ساعت به همراه دارد.کالبدشکافی اپل آیفون 12 مینی

طبق گزارش iFixit، تمامی قطعات مانند موتور تیپتیک، بلندگو‌ها، و شارژر مگ‌سیف برای جای گرفتن در بدنه آیفون 12 مینی کوچک‌تر شده‌اند. گفتنی است که اپل از دوربین‌های به‌کاررفته در سایر مدل‌های آیفون 12 در مدل مینی نیز استفاده کرده است. به گفته‌ی تیم تحلیلگر، استفاده از چنین سنسورهایی باعث شد تا اپل مجبور به کوچک‌‎تر کردن باتری و سایر اجزای گوشی شود. iFixit همچنین امکان تعمیر پذیری ماژول دوربین آیفون 12 مینی را بسیار راحت‌تر از آیفون 12 استاندارد اعلام کرده است.

تیم iFixit با کالبدشکافی اپل آیفون 12 مینی امتیاز تعمیرپذیری 6 از 10 را به آن اختصاص داده است. تعمیر نسبتا آسان نمایشگر، باتری و ماژولار بودن اکثر قطعات اصلی، نکات مثبت این گوشی هستند. همچنین از معایب آن باید به پوشش شکننده پنل پشتی اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*