ایلان ماسک

ایلان ماسک با گذر از بیل گیتس لقب دومین فرد ثروتمند جهان را از آن خود کرد

ایلان ماسک با پشت سر گذاشتن بیل گیتس لقب دومین فرد ثروتمند جهان را از آن خود کرد. ارزش خالص دارایی‌های مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا به 127.9 میلیارد دلار رسیده است.

بلومبرگ جدیدترین لیست میلیاردهای جهان را منتشر کرد که طبق آن ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس ایکس و شرکت خودروسازی تسلا توانست با پشت سر گذاشتن بیل گیتس به دومین فرد ثروتمند جهان تبدیل شود. ایلان ماسک در مدت کوتاهی توانست ارزش خالص دارایی‌های خود را با افزایش 7.2 میلیارد دلاری به 127.9 میلیارد دلار برساند.

جزئیات افزایش ثروت ایلان ماسک

افزایش ارزش خالص دارایی‌ها ایلان ماسک در مدتی کوتاه به جهش افزایش قیمت سهام شرکت تسلا مربوط می‌شود؛ چراکه سهام تسلا حدود سه چهارم از دارایی‌های ایلان ماسک را تشکیل می‌دهد و ارزش بازار این شرکت اخیرا حدود 500 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. گفتنی است مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس در ماه ژانویه 2020 در جایگاه 35 ثروتمندترین افراد جهان قرار داشت، اما در سال جاری بیش از هر میلیاردر دیگری توانست ثروت خود را افزایش دهد.

گفتنی است بیل گیتس به مدت چندین سال در صدر لیست ثروتمندترین افراد جهان قرار داشت، اما جف بزوس، بنیانگذار آمازون در سال 2017 از وی پیشی گرفت تا بیل گیتس به جایگاه دوم سقوط کند. طی این مدت بیل گیتس همچنان در جایگاه دوم قرار داشت تا این که روز گذشته ماسک با افزایش ثروت خود توانست لقب دومین فرد ثروتمند جهان را از آن خود کند.

البته بیل گیتس از سال 2006 تا به امروز بیش از 27 میلیارد دلار به موسسه‌های خیریه که به نام خودش است اهدا کرده است. همچنین آمارها حاکی از آن است که در سال 2020 با وجود بحران کرونا، میلیاردهای جهان توانستند در مجموع حدود 1.3 تریلیون دلار به ثروت خود اضافه کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*