خانواده هواوی P50

گوشی‌های خانواده هواوی P50 به لنزهای دوربین مایع تجهیز می‌شوند

تازه‌ترین گزارش منتشر شده از چین می‌گوید گوشی‌های خانواده هواوی P50 به لنزهای دوربین مایع با توانایی فوکوس میلی‌ثانیه‌ای مجهز خواهند شد.

به نظر می‌رسد نوآوری‌های هواوی با گوشی‌های پرچمدار پیش روی این کمپانی ادامه پیدا می‌کند. گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد گوشی‌های خانواده هواوی P50 به فناوری لنزهای دوربین مایع مجهز می‌شوند که به لطف آن زمان فوکوس میلی‌ثانیه‌ای به دست می‌آید.

شایعات جذاب در مورد دوربین خانواده هواوی P50

طبق گزارشی که MyDrivers منتشر کرده، منابع نزدیک به هواوی ادعا می‌کنند که این فناوری لنز مایع به مرحله تولید انبوه رسیده و از سال آینده تجاری سازی خواهد شد. همچنین این لنز‌های جدید در درجه اول برای دوربین‌های تله فوتو به کار می‌روند و سازنده چینی می‌تواند در آینده موارد استفاده از آن‌ها را گسترش ببخشد. مدت‌هاست که شنیده می‌شود هواوی در حال کار روی توسعه لنزهای مایع است. این شرکت اولین حق اختراع خود در این مورد را هم در دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی به نام خود ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید:

آیا دوربین هواوی پی ۵۰ به لنزهای قابل تعویض شدن مجهز می‌شود؟

اوایل سال ۲۰۲۰ پتنتی منتشر شد که نشان می‌داد گوشی‌های خانواد هواوی پی ۵۰ می‌توانند به یک ماژول دوربین با لنز مایع مجهز باشند. این لنز می‌تواند مزایای مختلفی را به همراه داشته باشد. به طور مثال سرعت فوکوس را به شدت افزایش می‌دهند که می‌تواند به سطح میلی‌ثانیه برسد و مشابه چشم انسان، به دقت ۱۰۰ درصدی دست یابد. در حالی که لنزهای سنتی با تنظیم فاصله کانونی بین دو لنز با فاصله کانونی ثابت می‌توانند زوم و فوکوس را به دست بیاورند، لنزهای مایع به لطف متریالی که دارند الکتریسیته را عبور می‌دهند تا با تغییر شکل مایع، تصویربرداری را کنترل کنند.

خانواده هواوی P50

این فرآیند باعث بهبود زمان لازم برای فوکوس کردن روی یک سوژه می‌شود و می‌تواند به عملکرد بهتر لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) برای کاهش لرزش‌های تصاویر ثبت شده کمک کند. اگر سازنده چینی بتواند استحکام لنزهای مایع را به سطح مطلوبی برساند، آنوقت این اطمینان حاصل می‌شود که با افتادن روی زمین و هرگونه وارد شدن ضربه‌های احتمالی، آن‌ها به آسانی خراب نخواهند شد.

توجه داشته باشید که خود کمپانی هواوی هیچ یک از این جزئیات را تأیید نکرده است. بنابراین احتمال اینکه شایعه‌ای بیش نباشند هم وجود دارد. شما چطور فکر می‌کنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ببین هر کاری هم بکند به پای اون دوربین ۱۲ مگاپیکسلی پیکسل ها نمی رسد