دی اس 9

دی اس 9 با قیمت 47 هزار و 700 دلار معرفی شد؛ آشنایی با سدان لوکس فرانسوی

دی اس 9 ، سدان لوکس و پرچمدار فرانسوی با قیمت پایه 47 هزار و 700 دلار معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

از زمانی که شرکت سیتروئن در سال 2012 تولید سدان C6 را متوقف کرد، صنعت خودروسازی فرانسه به یک سدان لوکس و بزرگ نیاز داشت تا بتواند حداقل با برخی از رقبای آلمانی خود به رقابت بپردازد. در همین راستا دی اس 9 جدید از راه رسید؛ خودرویی که از پلتفرم EMP2 V2.3 بهره می‌برد و بدون شک یکی از لوکس‌ترین و ظریف‌ترین محصولات فرانسه طی 10 سال گذشته محسوب می‌شود که قیمت مدل جدید آن از 47 هزار و 700 دلار آغاز می‌شود. هرچند نسخه فول E-TENSE 4×۴ ۳۶۰ آن در اروپا حدود ۸۰ هزار یورو قیمت دارد.

مشخصات دی اس 9

دی اس 9

دی اس 9 جدید با سه قوای محرکه مختلف به بازار عرضه می‌شود که نخستین مدل آن نسخه بنزینی پیورتک 225 است و بعد از آن نیز دو مدل پلاگین هیبریدی E-TENSE 225 و E-TENSE 4×۴ ۳۶۰ قابل سفارش است. این خودروساز فرانسوی قصد دارد مدل دیگری از آن را با نام E-TENSE 250 به بازار عرضه کند.

دی اس 9

نسخه E-TENSE 4×۴ ۳۶۰ به عنوان مدل پرچمدار دی اس 9 از موتورهای الکتریکی 110 و 113 اسب بخاری به همراه یک پیشرانه بنزینی 200 اسب بخاری بهره می‌برد که در مجموع قدرتی برابر با 360 اسب بخار و گشتاور 520 نیوتن‌متر در دسترس خواهد بود. علاوه بر این، این نسخه با کالیپرهای ترمز مشکی و رینگ‌های ۲۰ اینچی ویژه به فروش می‌رسد.

دی اس 9

مشتریان برای این خودرو فقط دو تریم پرفورمنس لاین پلاس و ریوولی پلاس را می‌توانند سفارش دهند. تریم اول مواردی چون فرمان چرمی، جلوپنجره مشکی براق، لوگوهای دی اس پرفورمنس لاین، نشان‌های کروم روی درهای جلو و کابین آلکانترا مشکی را شامل می‌شود. برای مدل دوم نیز متریال باکیفیت و تریم الماس تیز اعلا ارائه خواهد شد.

دی اس 9

دی اس 9 از لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی نیز از مواردی چون چراغ‌های جلوی LED، سیستم خودران سطح ۲، سیستم تعلیق اکتیو اسکن، دید در شب، پایش توجه راننده، پایش نقاط کور، تشخیص علائم ترافیکی و ترمز ایمنی فعال بهره می‌برد. مشتریان می‌توانند این خودرو را در رنگ‌های خاکستری، مشکی، سفید، کریستالی و آبی سفارش دهند. نخستین سری از این خودرو از سپتامبر 2021 به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*