ستون فلزی عجیب بیابان یوتا به طرز مرموزی ناپدید شد!

ستون فلزی عجیب بیابان یوتا به طرز مرموزی ناپدید شد!

ستون فلزی عجیب و ناشناخته‌ای که چند روز پیش در بیابان یوتا آمریکا پیدا شده بود، هم‌اکنون ناپدید شده و در این میان، برخی از دخالت فرازمینی‌ها یا سارقان آثار هنری در اتفاق مورد نظر صحبت می‌کنند.

ستون فلزی عجیبی به تازگی در جنوب شرقی بیابانی در ایالت یوتای آمریکا کشف شده بود که تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از آن، سر و صدای زیادی به پا کرد. با این حال هم‌اکنون خبر رسیده که این جسم فلزی و نقره‌ای رنگ ناشناخته که برخی از ارتباط آن با موجودات فضایی صحبت می‌کنند، به طرز مرموزی ناپدید شده است. در ادامه با ما همراه باشید.

18 نوامبر بود که مقامات ایالتی یوتا در پروازی با هلیکوپتر که برای سرشماری گوسفندان وحشی منطقه انجام شده بود، متوجه یک ستون فلزی نقره‌ای رنگ، براق و سه متری در قسمتی از بخش جنوب شرقی بیابان‌های این ایالت شدند. از همان روز تاکنون نظریه‌های عجیب و غریب زیادی در مورد ارتباط این شیء با موجودات فضایی و یا هنرمندان ناشناخته مطرح شده و هنوز کسی نمی‌داند که چه کسی یا چیزی آن را در محل مورد نظر، در دل زمین کاشته بود.

آژانس مدیریت منابع زمینی ایالت یوتا به تازگی در یک پست فیس‌بوکی به صورت رسمی اعلام کرده که این ستون مرموز حدودا در جمعه گذشته ناپدید شده و در عین حال که مسئول قرار دادن آن در محل مورد نظر هنوز مشخص نیست، هم‌اکنون کسی نمی‌داند که چه کسی آن را از محلش به سرقت برده است.

ماجرای کشف ستون فلزی عجیب یوتا

مدتی پیش بود که مقاله‌ای در گجت نیوز در مورد پیدا شدن ستون فلزی عجیب یوتا منتشر کردیم و از همان زمان، مقامات ایالاتی یوتا محل دقیق شی را اعلام نکردند. گفته شده بود که در صورت اعلام مختصات جغرافیایی ستون، به احتمال قوی کوهنوردان و علاقه‌مندان زیادی به آن منطقه سرازیر می‌شوند و از آنجایی که این محل برای چنین افرادی امن نیست، بهتر است که موقعیت دقیق شیء محرمانه باقی بماند.

از طرف دیگر یکی از معروف‌ترین فیلم‌های فضایی تاریخ سینما، یعنی «2001: ادیسه فضایی» محصول دهه 60 میلادی هم در اولین صحنه خود، ماجرایی مشابه پیدا شدن ستون یوتا را به نمایش گذاشته است و به همین دلیل، برخی می‌گویند که شاید یکی از طرفداران پر و پا قرص فیلم مورد نظر این ستون را در محل کاشته و پس از گذشت چند روز آن را برداشته است.

بیشتر بخوانید: مونولیت چیست؟

برت هاچینگز (Bret Hutchings)، خلبان هلیکوپتری که این ستون فلزی عجیب را کشف کرد، بلافاصله بعد از پیدا شدن آن در مصاحبه‌ای گفت که در زمان پرواز 18 نوامبر، یک شیء فلزی ناشناخته در قسمت کم ارتفاعی بین صخره‌های بزرگ توجه تیم سوار هلیکوپتر را به خود جلب کرد. وقتی که این افراد برای دیدن ستون هلیکوپتر را به زمین نشاندن، در همان نگاه اول مشخص بود که این شیء ناشناخته به صورت تصادفی در آن محل قرار نگرفته و اگر چنین کاری توسط انسان‌ها انجام شده بود، این افراد دردسر زیادی را برای کاشتن ستون درون زمین متحمل شده‌اند.

ستون فلزی عجیب بیابان یوتا به طرز مرموزی ناپدید شد!

هاچینگز در همان زمان این احتمال را مطرح کرد که شاید یک هنرمند ناشناس شیء را در آن محل قرار داده، اما بر اساس قوانین ایالتی، انجام چنین کاری غیر قانونی است.

ستون یوتا الان کجاست؟

همان‌طور که اشاره شد، موقعیت دقیق ستون فلزی عجیب یوتا از زمان کشف آن به صورت محرمانه باقی مانده بود، اما چنین مسئله‌ای باعث نشد تا عده‌ای از کوهنوردان و طبیعت گردان مشتاق شیء مورد نظر را پیدا نکنند. گفته شده که موقعیت دقیق ستون در میان دره‌ای در شهر موئاب (Moab) ایالت یوتا بوده است.

ویدیویی هم که در ادامه می‌بینید، توسط یک گروه از علاقه‌مندانی تهیه شده که با آزمون و خطا و پس از یک مرتبه گم شدن در بیابان‌ها، موفق به کشف ستون یوتا شده بودند. این گروه می‌گویند که سفر پر چالش و دردسر آن‌ها برای پیدا کردن ستون فلزی مورد نظر ارزشش را داشت و حتی اگر موجودات فضایی آن را نساخته باشند، باز هم دیدن این شیء جالب‌توجه بود.

شخصی که در ویدیو زیر صحبت می‌کند، در پست اینستاگرامی خود اعلام کرده که جنس ستون از آلومینیوم بود، هیچ بخش از شیء مغناطیسی نبود، سازنده با پیچ کردن سه صفحه مجزا این ستون را ساخته بود و در قسمت بالایی، دو پیچ وجود نداشت. به علاوه مراحل دقیق رسیدن به این ستون از شهر موئات شرح داده شده بود.

در عین حال، همانطور که انتظار می‌رود، عده‌ای از طرفداران نظریه‌های مربوط به موجودات فضایی هم با انتشار این خبر ادعا می‌کنند که فرازمینی‌ها این شیء را به همان جایی که از آن آمده بود، باز گردانده‌اند. متاسفانه قبل از مشخص شدن هویت سازنده این ستون و پیش از انجام تحقیقات بیشتر و یا بررسی جسم مورد نظر توسط متخصصان، ستون یوتا به شکل مرموزی ناپدیده شده است و شاید هرگز نفهمیم که چه شخص یا اشخاصی آن را در محل مورد نظر کاشتند و چه کسانی آن را دزدیدند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ی بیکار رفته ی ستون گذاشته اونجا بعد ربطش میدن ب موجودات فضایی