جریمه 10 میلیون یورویی اپل

جریمه 10 میلیون یورویی اپل بابت تبلیغات گمراه کننده !

کمپانی اپل با جریمه‌ای سنگین در ایتالیا نقره‌داغ شد. جریمه 10 میلیون یورویی اپل به دلیل شیوه تبلیغات درباره ضد آب بودن گوشی‌های آیفون است.

رگولاتوری آنتی تراست ایتالیا، تبلیغات درباره گواهینامه IP گوشی های آیفون (مقاومت نسبت به اّب) را انحصارطلبانه و گمراه‌کننده دانسته و این به جریمه 10 میلیون یورویی اپل منجر شده است؛ چیزی حدود 12 میلیون دلار!

به گفته‌ی این نهاد ضد انحصار، کمپانی کوپرتینویی محصولاتش را مقاوم به آب توصیف می‌کند؛ بدون اینکه تصریح کند این ادعا فقط در شرایط خاصی درست است. همچنین اپل می‌گوید گوشی‌هایش در اثر صدمه دیدن با مایعات، تحت شرایط وارانتی قرار نمی‌گیرند که به عقیده‌ی این رگولاتوری، نوعی رفع مسئولیت و گول زدن مشتریان است.

یعنی اگر گوشی های آیفون در اثر تماس با آب و مایعات خراب ‌شوند، مشتریان نمی‌توانند از اپل خدمات بگیرند؛ چیزی که با ادعای مقاوم بودن آن‌ها در برابر آب، تناقض دارد.

این را برخی از رگولاتوری‌ها در نقاط مختلف دنیا، تازه دریافته‌اند؛ اما در واقع برای هر شرکتی مانند اپل، تقریبا غیرممکن است که بتواند صدمات ناشی از آب را تفکیک کند. یعنی اینکه بداند دقیقا کدام آسیب تحت شرایط استاندارد IP رخ داده و کدام آسیب در شرایطی که خارج از حالت‌های تحت پوشش است.

به هر حال، شاید جریمه 12 میلیون دلاری اپل باعث شود در آینده، شاهد تبلیغات واضح‌تری باشیم. البته کمپانی کوپرتینویی هنوز واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*