اسپیس ایکس

اسپیس ایکس یک کپسول حاوی میلیاردها میکروب را به ایستگاه فضایی فرستاد

شرکت اسپیس ایکس در ماموریت جدید خود با همکاری ناسا یک کپسول حاوی میلیاردها میکروب را به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کرد.

شرکت فضایی اسپیس ایکس طی همکاری با ناسا توانست اولین ماموریت نسخه باری ارتقا یافته فضاپیمای دراگون را شروع کنند که به واسطه آن یک کپسول حامل 2900 کیلوگرم بار شامل میلیاردها میکروب به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شد.

جزئیات ارسال میلیاردها میکروب توسط اسپیس ایکس به فضا

فضاپیمای متعلق به شرکت فضایی اسپیس ایکس در ساعت 11:17 صبح بامداد یکشنبه از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به کمک موشک فالکون 9 به سمت مدار زمین پرتاب شد. این کپسول حامل 2900 کیلوگرم بار بود که از محتویات این محموله می‌توان به یک دستگاه پزشکی جدید برای آزمایش خون سریع فضانوردان در فضا، یک اتاقک ویژه برای آزمایشات، میلیاردها میکروب و نمونه‌هایی از سیارک برای آزمایش استخراج زیستی اشاره کرد.

همچنین در میان این محموله‌ها 40 موش نیز برای انجام آزمایشات روی استخوان و چشم به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شد. این ماموریت با نام CRS-21 به عنوان اولین پرواز مدل باری ارتقا یافته دراگون محسوب می‌شود. این کپسول حدود 20 درصد حجم باری بیشتری نسبت به مدل قبلی حمل می‌کند و به جای 5 روز قادر است به مدت 10 روز در مدار زمین باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*