گوشی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی شیائومی

شیائومی سال ۲۰۲۱ چهار گوشی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی عرضه می‌کند

یک افشاگر اطلاعات جالبی از گوشی‌های سال ۲۰۲۱ شیائومی منتشر کرده است. شیائومی سال آینده حداقل چهار گوشی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی عرضه می‌کند.

شیائومی نخستین گوشی هوشمند جهان با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی را سال گذشته به نام می نوت ۱۰ رونمایی کرد. این اتفاق، آینده گوشي‌های شیائومی را رقم زد و اکنون خبر می‌رسد گوشی‌های سری می ۱۱ نیز به همین حسگر مجهز خواهند بود. به نظر می‌رسد شیائومی از عملکرد این حسگر و فلسفه گوشی‌های چند دوربینه راضی است. در حالی که سامسونگ هنوز با اولین تجربه خودش در ارائه یک گوشی مجهز به دوربین 108MP دست و پنجه نرم می‌کند، اکنون شیائومی موفق شده عملکرد خوبی را با آن تجربه کند.

بیشتر بخوانید:

طراحی شیائومی می ۱۱ را در نخستین رندر باکیفیت تماشا کنید

جدیدترین گوشی هوشمند شرکت شیائومی که به این حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز است، ردمی نوت ۹ پرو 5G نام دارد. اکنون یک افشاگر با نام کاربری Digital Chat Station که شیائومی سال ۲۰۲۱ میلادی قصد دارد چهار گوشی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی را عرضه کند. حداقل ۲ مدل آن با برند Mi و دو مدل دیگر با برند Redmi خواهد بود.

گوشی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی شیائومی

گوشی-شیائومی-redmi-Note-9-Pro-Max

این افشاگر ادعا می‌کند که حداقل یکی از این گوشی‌ها به چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام مجهز خواهند بود. گرچه او نامی از گوشی‌های شیائومی نیاورده، ولی ما حدس می‌زنیم این دیوایس می ۱۱ باشد. ما همچنین حدس می‌زنیم گوشی می ۱۱ پرو نیز از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی برخوردار باشد، ولی تا کنون این خبر تأیید نشده است. دو دیوایس دیگر می‌توانند گوشی‌های ردمی کی ۴۰ و کی ۴۰ پرو باشند. انتظار می‌رود نسخه کی ۴۰ پرو از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام قدرت بگیرد. این‌ها فرضیاتی است که درست به نظر می‌رسد. شیائومی اکنون موفق شده است دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی را با ردمی نوت ۹ پرو 5G به یک گوشی میان‌رده بیاورد. به همین خاطر ما انتظار داریم اکثر گوشی‌های پرچمدار سال آینده شیائومی هم از این حسگر دوربین بهره‌مند باشند.

در مورد گوشی‌های سری ردمی کی ۴۰ هم حدس زدن سخت نیست. نسخه پرچمدار این خانواده می‌تواند از یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ و یک نمایشگر بدون حاشیه با دوربین پاپ آپ (مشابه نسل گذشته خودش) بهره‌مند باشد.

اما احتمال دیگر این است که یکی از این چهار دیوایس ممکن است همان ردمی نوت ۹ پرو 5G معرفی شده باشد. این گوشی ممکن است سال آینده با نام ردمی نوت ۱۰ پرو وارد بازارهای جهانی شود. احتمال عرضه جهانی این گوشی یک دصرد است. یک دوربین با رزولوشن خارق‌العاده ۱۰۸ مگاپیکسلی به همراه فناوری شبکه موبایل 5G می‌تواند دو ویژگی مهم گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو برای حضور قدرتمندانه در بازارهای جهانی باشد.