گوشی‌های سری شیائومی ردمی نوت ۹

نسل جدید گوشی‌های سری شیائومی ردمی نوت ۹ معرفی شدند

نسل جدید گوشی‌های سری شیائومی ردمی نوت ۹ – Xiaomi Redmi Note 9 در سه نسخه ردمی نوت ۹ پرو 5G، ردمی نوت ۹ 5G و ردمی نوت ۹ 4G معرفی شدند.

گوشی‌های جدید سری شیائومی ردمی نوت ۹ معرفی شدند. مهم‌ترین دیوایس این خانواده شیائومی ردمی نوت ۹ پرو جدید است که علیرغم پیشرفت گسترده سخت افزاری در زیر قاب خود، با همان قیمت مدل سال قبلی عرضه خواهد شد. ارزان‌ترین مدل این خانواده هم ردمی نوت ۹ 4G است که یک مدل 5G از آن نیز عرضه خواهد شد. گرچه برای عرضه این محصولات باید تا ماه دسامبر منتظر بمانید، در اینجا می‌خواهیم نگاه نزدیک‌تری به پرچمداران اقتصادی جدید شیائومی بیندازیم و آن‌ها را با نسخه سال گذشته مقایسه کنیم.

شیائومی ردمی نوت ۹ پرو 5G

برترین و البته گران‌ترین مدل سری شیائومی ردمی نوت ۹ ، مدل ردمی نوت ۹ پرو 5G است. مهم‌ترین ویژگی گوشی شیائومی ردمی نوت ۹ پرو جدید قدرت گرفتن آن از چیپست اسنپدراگون 750G با مودم X52 است. حافظه این گوشی نیز از نوع UFS 2.2 است که به ادعای شیائومی دو برابر سریع‌تر از UFS 2.1 به کار رفته در نسل گذشته است.

گوشی‌های سری شیائومی ردمی نوت ۹

Redmi Note 9 Pro 5G

این مدل جدید به یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن +1080p مجهز است که نرخ رفرش بسیار بالای ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کند. این یک نمایشگر انطباق‌پذیر است که ۶ نرخ رفرش مختلف از ۳۰ تا ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌کند. نرخ نمونه‌برداری لمس آن نیز ۲۴۰ هرتزی است. این‌ها ویژگی‌هایی است که معمولاً شاهد حضور آن‌ها در گوشی‌های گیمینگ و گران قیمت بازار هستیم. شیائومی همچنین هم پشت و هم جلوی این گوشی را با لایه‌ای از گوریلا گلس ۵ محافظت می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این گوشی، بخش دوربین آن است. ماژول اصلی این گوشی از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی ۱/۱.۵۲ اینچی سامسونگ به نام ISOCELL HM2 استفاده می‌کند. در حالی که از ماژول کوچک‌تر ISOCELL HM1 در گوشی گلکسی اس ۲۰ اولترا سامسونگ (با اندازه ۱/۱.۳۳ اینچی) استفاده شده، مدل HM2 نیز می‌تواند از همان فناوری پیکسل باینینگ ۹ در ۱ استفاده کند. نخستین گوشی‌های مجهز به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی شیائومی به فناوری پیکسل باینینگ ۴ در ۱ مجهز بودند. این باعث افزایش اندازه پیکسل‌ها به ۲.۱ میکرومتر شده است. ترکیب آن با فناوری Dual Native ISO و یک حالت عکاسی در شب جدید، می‌تواند عکس‌های به مراتب بهتر و شفاف‌تری را در شب ثبت کند.

گوشی‌های سری شیائومی ردمی نوت ۹

این ماژول ۱۰۸ مگاپیکسلی را دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض (۱۲۰ درجه‌ای)، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی دیگر برای ثبت اطلاعات عمق میدان همراهی می‌کنند. در اینجا خبری از حسگر تله فوتو نیست، اما رزولوشن بالای حسگر اصلی اجازه‌ی زوم دیجیتال بدون افت کیفیت ۳ برابری را به کاربر می‌دهد. در جلوی این گوشی نیز دوربین ۱۶ مگاپیکسلی سلفی قرار گرفته است.

گوشی شیائومی ردمی نوت ۹ پرو جدید از یک باتری با ظرفیت ۴۸۲۰ میلی‌آمپر ساعت نیرو می‌گیرد. این باتری با یک شارژر پرسرعت ۳۳ وات، در عرض ۵۸ دقیقه از ۰ به ۱۰۰ درصد شارژ می‌رسد. حدود ۱۱ آنتن برای اطمینان حاصل کردن از دریافت مناسب سیگنال‌های 5G، وای فای و بلوتوث در اطراف این گوشی گنجانده شده‌اند. علیرغم 5G، این گوشی از فناوری‌های ارتباطی NFC و مادون قرمز نیز پشتیبانی می‌کند. در بخش صوتی هم باید به یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون به همراه اسپیکرهای استریو و یک موتور خطی محور Z اشاره کرد.

گوشی‌های سری شیائومی ردمی نوت ۹

Redmi Note 9 Pro 5G

مدل پایه گوشی Redmi Note 9 Pro 5G از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. در حالی که نسخه بالارده آن به ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه مجهز است. قیمت نسخه‌های این گوشی بین ۲۰۵ تا ۲۵۵ یورو متغیر است.

شیائومی ردمی نوت ۹ 5G

مدل بعدی شیائومی ردمی نوت ۹ 5G است که از چیپست Dimensity 800U کمپانی مدیاتک قدرت می‌گیرد. این تراشه، رقیب تراشه‌های سری اسنپدراگون ۷۰۰ کوالکام است. پوسترهای تبلیغاتی شیائومی نشان می‌دهد 800U دو برابر سریع‌تر از چیپست به کار رفته در گوشی ردمی نوت ۸ است. حافظه این گوشی نیز از نوع UFS 2.2 است که ۱۰۰ درصد سریع‌تر از حافظه به کار رفته در گوشی نسل قبل ردمی نوت است.

گوشی‌های سری شیائومی ردمی نوت ۹

این گوشی از یک نمایشگر ۶.۵۳ اینچی LCD با رزولوشن +1080p استفاده می‌کند که برخلاف مدل پرو، نرخ رفرش استانداردی دارد. برای استفاده از گوشی در شب، روشنایی این نمایشگر می‌تواند به ۱ نیت برسد. علاوه بر این تأییدیه TUV را هم دریافت کرده است که نشان می‌دهد نور آبی کمی از این پنل ساطع می‌شود. انتخاب محافظ این صفحه نیز گوریلا گلس ۵ بوده است.

دوربین اصلی این گوشی از یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی ۱/۲ اینچی با پیکسل‌های ۱.۶ میکرومتری و فناوری پیکسل باینینگ ۴ به ۱ استفاده می‌کند. این دوربین می‌تواند ویدیوهای 4K ضبط کند؛ اگرچه فیلمبرداری با این رزولوشن به ۳۰ فریم بر ثانیه محدود می‌شود. دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی (۱۱۸ درجه‌ای) و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو را هم می‌توانید در کنار حسگر اصلی داشته باشید. در جلو نیز شیائومی از یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با توانایی فیلمبرداری 1080p استفاده کرده است.

گوشی‌های سری شیائومی ردمی نوت ۹

Redmi Note 9 5G

این گوشی از یک باتری نسبتاً بزرگ‌تر ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیرو می‌گیرد. گرچه توان شارژ آن به ۱۸ وات محدود شده و شیائومی در داخل جعبه گوشی خود یک شارژر ۲۲.۵ وات را قرار داده است. مانند مدل پرو، این گوشی نیز از یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و اسپیکرهای استریو بهره می‌برد. شیائومی یک موتور خطی برای دریافت بهتر بازخوردهای لرزشی در بازی‌ها را نیز زیر قاب گوشی جدید خود استفاده کرده است. پوشش آنتن ۳۶۰ درجه‌ای نیز به لطف قرارگیری ۷ آنتن در اطراف این گوشی به دست آمده است.

شیائومی گوشی Redmi Note 9 5G را در سه نسخه با پیکربندی رم ۶/ حافظه ۱۲۸ گیگ، رم ۸/ حافظه ۱۲۸ گیگ و رم ۸/ حافظه ۲۵۶ گیگ با قیمتی بین ۱۶۶ تا ۲۱۷ یورو عرضه خواهد کرد.

شیائومی Redmi Note 9 4G

و اما آخرین عضو سری شیائومی ردمی نوت ۹ ، نسخه 4G گوشی ردمی نوت ۹ است که اگرچه به چیپست قدیمی اسنپدراگون ۶۶۲ مجهز است، اما حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی آن از نوع پرسرعت UFS 2.2 است که در مدل‌های 5G نیز شاهد حضور آن بودیم. نسخه پایه رم این گوشی نیز ۴ گیگابایت است.

اما در عین حال با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، از بزرگ‌ترین باتری در بین این سه گوشی برخوردار است. با تمام این تفاسیر وزن این گوشی زیر ۲۰۰ گرم باقی مانده است. شیائومی در داخل جعبه این گوشی یک شارژر پرسرعت ۱۸ واتی را قرار داده است. باتری غول پیکر آن نیز حداکثر با همین توان شارژ می‌شود. شما با یک بار شارژ کامل می‌توانید بیش از ۲ روز از شارژ مجدد بی‌نیاز شوید. شیائومی تخمین می‌زند این باتری برای یک چرخه شارژ هزار تایی یا ۴ سال استفاده، مناسب است.

گوشی‌های سری شیائومی ردمی نوت ۹

Redmi Note 9 4G

یک نمایشگر ۶.۵۳ اینچی LCD مانند مدل 5G در قاب جلوی گوشی ردمی نوت ۹ 4G قرار دارد. با این حال گوریلا گلس ۳ قدیمی‌تر وظیفه‌ی محافظت از آن را بر عهده دارد. رزولوشن این نمایشگر +1080p است، نرخ رفرش استاندارد ۶۰ هرتز و نرخ سمپلینگ لمس ۱۲۰ هرتز را نیز ارائه می‌کند. در پشت قاب آن نیز دوربین سه‌گانه‌ای مشابه مدل 5G آن حضور دارد. با این تفاوت که فیلمبرداری با آن به رزولوشن 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه محدود می‌شود. دوربین سلفی به کار رفته در بریدگی بالای نمایشگر آن نیز ۸ مگاپیکسلی است. شیائومی مانند دو گوشی دیگر این خانواده، نسخه 4G ردمی نوت ۹ را هم به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و اسپیکر استریو تجهیز کرده است. با این حال، در اینجا خبری از NFC نیست.

گوشی Redmi Note 9 4G با سه پیکربندی شامل رم ۴/ حافظه ۱۲۸ گیگ، رم ۶/ حافظه ۱۲۸ گیگ و رم ۸/ حافظه ۱۲۸ گیگ عرضه می‌شود. هر سه این نسخه‌ها از یک اسلات کارت میکرو اس دی نیز برخوردارند. شیائومی قیمت این نسخه را مشخص نکرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*