دوربین گلکسی S21 اولترا

دوربین گلکسی S21 اولترا بسیار بهتر از نسل پیشین خود خواهد بود

زمان زیادی تا معرفی مورد انتظارترین گوشی‌های سال نمانده و حال طبق اخبار جدید می‌دانیم دوربین گلکسی S21 اولترا بسیار بهتر از نسل قبل خود است.

منبعی به نام آیس یونیورس که اغلب اطلاعات صحیح و انحصاری بسیاری درباره گوشی‌ها مختلف منتشر کرده، این بار اشاره‌ای به قدرتمندترین عضو از خانواده پرچمداران 2021 سامسونگ داشته است. به گفته وی:

برای آنان که از دوربین سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا رضایت ندارند، گوشی گلکسی اس 21 اولترا به عنوان قدرتمندترین عضو خانواده اس 21 دوربین بسیار بهتری خواهد داشت

وی پیشتر اصرار داشت که هوادارن کهکشانی‌ها گوشی‌های سری گلکسی اس 20 را خریداری کنند،‌ چرا که معتقد بود تنها تفاوت قابل توجه بین خانواده اس 21 با اس 20، استفاده خانواده اس 21 از چیپست کوالکام اسنپدارگون 888 یا سامسونگ اگزینوس 2100 است؛ گوشی‌های پرچمدار سامسونگ بسته با این که در کدام ناحیه به فروش می‌رسند تراشه اسنپدراگون یا اگزینوس دارند.

علاوه بر این آیس یونیورس اظهار داشت سامسونگ انتقادات وارده را شنیده و در فازهای پایانی توسعه، تغییرات مهمی در دوربین گلکسی S21 اولترا اعمال کرده است و این دستگاه قابلیت‌های خارق العاده‌ای در زمینه عکاسی و فیلم برداری دارد.

این گوشی یک نمایشگر 6.8 اینچی با کیفیت QHD پلاس و نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز دارد که می‌تواند متغیر باشد. بر خلاف دو مدل دیگر خانواده اس 21، نمایشگر نسخه اولترا خمیده خواهد بود.

 گلکسی اس 21 اولترا در پشت چهار دوربین دارد که شامل دوربین 108 مگاپیکسلی با سنسور جدید و زاویه عرض، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسی و دو لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکی 10 و 3 برابری است. قابلیت زوم هایبرید 10 برابری اس 20 اولترا در این مدل نیز به چشم می‌خورد. همچنین احتمال می‌رود این گوشی به سنسور زمان پرواز (TOF) کاملا جدید ISOCell Vizion 3D مجهز باشد که بسیار بهتر از سنسور سه بعدی اپل است.

دیگر قابلیت تایید شده برای این گوشی پشتیبانی از قلم اس پن است که البته کاربران بایستی آن را جداگانه خریداری کنند. گوشی از شارژ با توان 45 وات پشتیبانی می‌کند اما شارژری که با آن عرضه می‌شود 25 واتی است.

گوشی‌های ساخته شده برای بازار اروپا از تراشه اگزینوس 2100 و مدل‌هایی که در آمریکا و کره جنوبی عرضه می‌شوند نیز تراشه اسنپدراگون 888 دارند. ناگفته نماند هنگام عرضه اولیه اس 21 اولترا تنها دو رنگ سیاه و نقره‌ای از این گوشی موجود است و کاربرای برای خرید آن در رنگ‌های دیگر باید اندکی منتظر بمانند.