آزمایش واکسن کرونا فایزر

شش نفر در مراحل آزمایش واکسن کرونا فایزر جان خود را از دست دادند!

سازمان غذا و دارو آمریکا اعلام کرد شش نفر در مراحل آزمایش واکسن کرونا فایزر جان خود را از دست دادند که البته چند نفر از آنها هنوز واکسن را دریافت نکرده بودند.

اطلاعات اولیه از واکسن کرونا شرکت فایزر حاکی از آن است که این واکسن مقاومت خوبی در برابر ویروس کرونا از خود نشان می‌دهد. طی گزارش‌های اولیه، تاثیرگذاری این واکسن در مرحله سوم آزمایش بالینی 94 درصد اعلام شد و شرکت فایزر اعلام کرد این واکسن در جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید 19 با علائم شدید نیز 95 درصد کارایی دارد.

اما حالا سازمان غذا و دارو با انتشار گزارشی اعلام کرده 6 نفر در مراحل آزمایش بالینی واکسن کرونا توسعه یافته توسط شرکت فایزر و بی وان تک فوت کرده‌اند. طبق این گزارش که در خبرگزاری بین المللی روسی RIANovosti نیز منتشر شده، چهار نفر از فوت شدگان دارونما و دو نفر نیز داروی واقعی را دریافت کرده بودند.

آزمایش واکسن کرونا فایزر باعث فوت این شش نفر شد؟

بر اساس اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا، یکی از افرادی که در این مراحل جان خود را از دست داد، چاقی مفرط و تصلب شرایین داشت و سه روز پس از دریافت اولین دوز واکسن فوت کرد. دو نفر دیگر نیز به علت حمله قلبی یا سکته فوت کردند و علت فوت دو نفر دیگر هنوز مشخص نشده است. از بین این شش نفر، سه نفر دارای سن بالای 55 سال بودند.

آزمایش واکسن کرونای فایزر روی بیش از 43 هزار نفر با سن بالای 16 سال انجام شد و این افراد در آزمایش بالینی واکسن کووید 19 شرکت کردند.