واکسن کرونا ایرانی

واکسن کرونا ایرانی تا تیر 1400 آماده خواهد شد

محقق پروژه تولید واکسن کرونا ایرانی با اشاره به تشابه فرایند ساخت این واکسن با واکسن‌های چین و روسیه، گفت واکسن ایرانی کرونا تا تیر 1400 آماده می‌شود.

دکتر مینو محرز، محقق اصلی پروژه تولید واکسن کرونا ایرانی و عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص فرایند تولید نخستین واکسن کرونا ایرانی که مدتی قبل موفق به دریافت مجوز لازم برای آزمایش انسانی شد، عنوان کرد واکسن کرونایی که تولید شده در حقیقت ویروس ضعیف شده محسوب می‌شود و همانند واکسن‌های کشورهای چین و روسیه ساخته شده است.

نتایج آزمایش واکسن کرونا روی حیوانات

دکتر مینو محرز در ادامه بیان کرد نتایج آزمایش‌های واکسن کرونا ایرانی روی حیوانات امیدوار کننده بوده است. وی افزود این واکسن را روی سه حیوان موش، خرگوش و میمون مورد آزمایش قرار دادیم که نتایج آنها موفقیت‌آمیز بوده است. طبق گفته این عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا پس از پایان آزمایشات حیوانی، نتایج موفقیت‌آمیز را به سازمان غذا و دارو ارائه کرده‌ایم که این سازمان آن را تایید کرده و کمیته اخلاق نیز برای آزمایش انسانی مجوز لازم را صادر کرد. وی افزود اکنون با دریافت مجوزهای لازم، کلینیکال ترایال انسانی این واکسن که دارای سه مرحله است را شروع خواهیم کرد.

محقق اصلی پروژه تولید واکسن کرونا ایرانی با اشاره به این که ایمنی این واکسن روی حیوانات بیش از 70 درصد بوده است، بیان کرد افراد داوطلب برای آزمایش بالینی این واکسن کروناویروس می‌بایست دو دوز از آن را دریافت کنند و آزمایش انسانی باید در سه مرحله به انجام برسد تا اگر نتایج آزمایشات موثر بود و توانست در برابر کرونا مصونیت ایجاد کند، آن را به تولید برسانیم. وی از شرایط داوطلبان در فاز مطالعه انسانی به مواردی چون سن 18 تا 50 سال، بدون بیماری خاص، بدون ابتلا به کرونا و بدون تست منفی کرونا اشاره کرد.

واکسن کرونا ایرانی تا تیر 1400 قابل دسترس خواهد بود

دکتر مینو محرز در خصوص زمان عرضه این واکسن به بازار عنوان کرد:

اگر خیلی خوشبینانه فکر کنیم، در سال 1400 و اواخر بهار این واکسن قابل دسترس خواهد بود. واکسن‌های کرونایی هم که در جهان آماده شده تا بخواهد به دست ما برسد، زودتر از تیر ماه نخواهد بود. ان‌شالله واکسن خودمان هم تا همان زمان یعنی تا تیرماه نتیجه خواهد داد. اگر واکسن ایمن و موثر باشد، باید مجددا از سازمان غذا و دارو مجوز دریافت کند و بعد از آن می‌تواند وارد فاز تولید شود. امیدواریم ما هم بتوانیم آزمایش‌ها را انجام داده، نتیجه بگیریم و واکسن در حدود خرداد یا تیر 1400 آماده شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. با هر واکسن یه عدد کفنی رایگان هم میدن تا در صورت نیاز استفاده بشه :)))