بهترین بازی های استراتژی سال 2020

بهترین بازی های استراتژی سال 2020 که باید تجربه کنید

سال 2020 میلادی برای طرفداران ژانر Strategy به خوبی سپری شد. در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های استراتژی سال 2020 آشنا شوید.

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های استراتژی سال 2020 خواهیم پرداخت. امسال آثار بزرگ و به یاد ماندنی زیادی منتشر شد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کنند.

سبک استراتژی از دیرباز محبوبیت زیادی بین بازی دوستان داشته است و هر ساله آثار درخشان زیادی در این ژانر عرضه می‌شود.

بهترین بازی های استراتژی سال 2020

خوشبختانه حتی کرونا ویروس هم باعث نشد تا طرفداران با کمبود بازی‌های درجه یک رو به رو شوند و در چند ماه گذشته، عناوین خوش ساخت و بزرگی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. این فهرست بر اساس نمره منتقدان و میانگین امتیاز آثار در سایت متاکریتیک تنظیم شده است.

– بازی Iron Harvest

بهترین بازی های استراتژی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 75

آیرون هاروِست یک بازی استراتژی جاه طلبانه است که توسط شرکت دیپ سیلور (Deep Silver) منتشر شده. این بازی برای تغییر دادن فرمول‌ها و مکانیک‌های استاندارد استراتژی‌های بی‌درنگ (RTS) تلاشی نکرده اما قدرت اصلی آن در فضای خاصی است که ارائه می‌دهد.

داستان بازی در یک دنیای موازی و در سال 1920 اتفاق می‌افتد، جایی که ارتش‌های مختلف از ربات‌ها در مبارزات استفاده می‌کنند. بازی Iron Harvest علاوه بر اینکه جذاب است، محتواهای زیادی برای عرضه دارد. در کنار بخش آنلاین چند نفره، بخش داستانی بازی دارای بیش از 20 ماموریت است و سه خط داستانی مختلف را روایت می‌کند. این بازی هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد و قرار است نسخه‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان آن نیز منتشر شود.

– بازی A Total War Saga: TROY

بهترین بازی های استراتژی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 75

طرفداران ژانر استراتژی با مجموعه توتال وار به خوبی آشنا هستند. تروی، آخرین قسمت از زیرمجموعه این سری پرطرفدار است که در گیم پلی آن، نوآوری‌های تازه‌ای دیده می‌شود، خصوصا در مقایسه با نسخه تاج ‌و تخت‌های بریتانیا (Thrones of Britannia). تروی، مکانیک‌های سبک استراتژی نوبتی (Turn-Based) را با سبک استراتژی ریل تایم تلفیق می‌کند و دنیای بزرگی ارائه می‌دهد که در آن آزادی‌های زیادی دارید. شما همچنین می‌توانید هدایت قهرمانان مختلف را در دست بگیرید.

بازی A Total War Saga: TROY اثر واقع گرایانه‌ای نیست و در آن شاهد حضور هیولاهای افسانه‌ای و حتی خدایان یونان هستیم. این بازی دارای نواقصی هم هست اما در مجموع به شکلی تحسین برانگیز ساخته شده و مسیر را برای ساخت عناوین بعدی هموار می‌سازد. این بازی در 24 ساعت اول عرضه، به صورت رایگان در اختیار طرفداران قرار گرفت و بیش از 7.5 میلیون بازیکن، آن را بدون پرداخت هزینه دریافت کردند. این اثر تنها برای رایانه‌های شخصی منتشر شده و تا اطلاع ثانوی در انحصار فروشگاه اپیک استور قرار دارد.

– بازی XCOM: Chimera Squad

بهترین بازی های استراتژی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 77

مجموعه ایکس کام همیشه دارای یک گیم پلی اعتیادآور و یک دنیای فانتزی غنی بوده است. کایمرا اسکواد هم از زوایای مختلف، اثر جذابی است، خصوصا از نظر داستانی. در این نسخه می‌توانید ببینید که انسان‌ها و موجودات فضایی سرانجام به صلح رسیده‌اند و در تلاش هستند تا زندگی آرامی را در کنار یکدیگر سپری کنند. در مقایسه با نسخه‌های پیشین، بازی XCOM: Chimera Squad بیشترین تغییرات را در فرمول همیشگی ایکس کام ایجاد کرده است. در قسمت جدید، هر کدام از شخصیت‌ها باید منتظر نوبتشان بمانند، تیم‌ها می‌توانند وارد ساختمان‌ها شوند و کلاس‌ها با ماموران جایگزین شده است.

شما می‌توانید هدایت انسان‌ها و البته موجودات فضایی را در اختیار بگیرید و بسیاری از مکانیک‌های آزار دهنده ایکس کام 2، کنار گذاشته شده‌اند. خوشبختانه بازی از مادها (Mods) هم پشتیبانی می‌کند تا عرضه محتواهای جدید تضمین شود. بازی ایکس کام: کایمرا اسکواد، آخرین اثر استودیوی فیرکسس گیمز (Firaxis Games)، هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. فعلا صحبتی از نسخه‌های کنسولی بازی نشده است.

– بازی Gears Tactics

بهترین بازی های استراتژی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 80

مجموعه گیرز آف وار همیشه یکی از آثار شاخص برند ایکس باکس محسوب شده و در طول این سال‌ها، شرکت مایکروسافت آثار قابل قبولی را در این سری ارائه داده است. بازی گیرز تکتیکس به عنوان یک نسخه فرعی، به شکل عجیبی عالی است و حتی اگر از طرفداران نسخه اصلی نباشید، این نسخه می‌تواند شما را کاملا راضی کند. گیرز تکتیکس از سبکی مشابه مجموعه ایکس کام بهره می‌برد، با این حال در آن مکانیک‌های گیم پلی تازه‌ای نیز به چشم می‌خورد.

در بازی Gears Tactics باید با ارتشی از هیولاها رو به رو شوید. ریتم بازی از نسخه‌های اصلی، آرام‌تر است و باید برای هر حرکت خود، فکر کنید. این بازی که با موتور آنریل انجین 4 ساخته شده، فراتر از انتظار سازندگان ظاهر شد و می‌توانیم منتظر ساخته شدن قسمت‌های بعدی هم باشیم. این بازی برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس در دسترس قرار دارد.

– مجموعه Command & Conquer Remastered Collection

بهترین بازی های استراتژی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 82

بازی‌های استراتژی در طول این سال‌ها پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند اما قدیمی‌ها هنوز هم از مجموعه فرمان و تسخیر (که بیشتر با نام ژنرال در ایران شناخته می‌شود) به عنوان یکی از آثار نمادین این ژانر یاد می‌کنند؛ این بازی به ژانر استراتژی معنای تازه‌ای بخشید.

نسخه بازسازی Command & Conquer، دو قسمت مشهور مجموعه، یعنی نسخه اول و همچنین وضعیت قرمز (Red Alert) را شامل می‌شود. نسخه‌های بازسازی می‌توانند گاهی ناامید کننده باشند اما خوشبختانه این ریمستر خوب از کار در آمده است و خصوصا اگر از طرفداران قدیمی هستید، یک بار دیگر می‌توانید از ژنرال لذت ببرید. این نسخه جدید دارای گرافیک‌های 4K، موسیقی بهبود یافته و بسته‌های الحاقی است و از مادها هم پشتیبانی می‌کند. اگر قصد بازگشت به آثار استراتژی کلاسیک را دارید، این نسخه ریمستر تمامی نیازهای شما را برطرف می‌کند. این نسخه جدید همان طور که می‌توان حدس زد، تنها برای رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

– بازی Port Royale 4

بهترین بازی های استراتژی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 83

بسیاری از مخاطبان سبک استراتژی، نام پورت رویال را شنیده‌اند اما شاید به سراغ آن نرفته باشند. این مجموعه هرگز به خوبی دیده نشد و کمتر در مورد آن صحبت می‌شود. قسمت چهارم سری که در سال 2020 منتشر شد، به قدرتمندی نسخه‌های پیشین است و شما را به سفرهای دریایی خاطره انگیزی در قرن هفدهم میلادی می‌برد، جایی که باید به تجارت بپردازید و با دزدان دریایی دست و پنجه نرم کنند.

بازی Port Royale 4 تنوع بیشتری نسبت به قسمت‌های قبلی دارد و به راحتی ممکن است در دنیای وسیع آن گم شوید. با اینکه نسخه اصلی بازی اشکالات زیادی داشت و مورد انتقاد قرار گرفت اما نسخه پورت ایکس باکس وان آن از هر نظر بهبود داشته است و تجربه‌اش توصیه می‌شود.

– بازی Wasteland 3

بهترین بازی های استراتژی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 85

وست لند 3 همان چیزی است که طرفداران می‌خواستند و یک بار دیگر، ژانر استراتژی را با المان‌های نقش آفرینی تلفیق کرده است. بازی Wasteland 3 در سال 2016 معرفی شد و همانند قسمت دوم، سازندگان تصمیم گرفتند که آن را با کمک‌های مالی طرفداران توسعه دهند. برای ساخت این بازی در همان ماه اول، 3 میلیون دلار کمک مالی جمع آوری شد و و قرار بود که در سه ماهه پایانی سال 2019 عرضه شود اما به دلایل مختلف از جمله شیوع کرونا ویروس، با تاخیر رو به رو شد.

این قسمت نیز مشابه قسمت‌های قبلی از زاویه دوربین ایزومتریک استفاده می‌کند و انتخاب‌های شما در داستان تاثیر می‌گذارد. وسیله نقلیه نیز در این قسمت وجود دارد و بخش داستانی را می‌توانید به صورت دونفره هم انجام دهید (به اتمام رساندن بخش داستانی بیش از 50 ساعت زمان می‌برد). اگر معدود مشکلات فنی بازی (خصوصا در نسخه پلی استیشن 4) را کنار بگذاریم، این اثر تا اینجا یکی از بهترین بازی های استراتژی سال 2020 بوده است.

– بازی Panzer Corps 2

بهترین بازی های استراتژی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 86

این مجموعه در واقع دنباله معنوی بازی مشهور ژنرال پانزر (Panzer General) است که در دهه 90 میلادی توانسته بود به موفقیت زیادی دست یابد. همانند نسخه اول، در قسمت دوم هم باید ماموریت‌های مختلفی را در دوره جنگ جهانی دوم انجام می‌دهید و می‌توانید نیروهای خود را به تدریج ارتقا هم دهید. کسانی که منحصرا به ژانر استراتژی نوبتی علاقه‌مند هستند، بدون شک از این بازی لذت بیشتری خواهند بود. درجه سختی بازی هم نسبتا متعادل است و تازه واردها به راحتی با اثر ارتباط برقرار می‌کنند. در بازی بیش از ده‌ها وسیله نقلیه و بیش از 50 سناریوی مختلف وجود دارد که نشان می‌دهد سازندگان چه اثر غنی و بزرگی خلق کرده‌اند.

بازی Panzer Corps 2 آزادی خوبی به مخاطب می‌دهد و می‌توانید در ماموریت‌ها به شکل‌های مختلف پیشروی کنید. با تشکر از پشتیبانی بازی از ماد‌ها، می‌توانید سناریوهای جدیدی هم بسازید یا سناریوهای ساخته شده توسط دیگران را بازی کنید. با کمک مادها، بازی همیشه ماموریت‌های تازه‌ای برای شما خواهد داشت.

– بازی Desperados III

بهترین بازی های استراتژی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 86

بازی‌های وسترن همیشه محبوب بوده‌اند اما ساخت آثار این سبک چندان آسان نیست. مجموعه دسپرادوز را بازی دوستان قدیمی به خوبی می‌شناسند. قسمت اول مجموعه در سال 2001 با نام تحت تعقیب زنده یا مرده (Wanted Dead or Alive) منتشر شد و خیلی زود طرفداران زیادی پیدا کرد. در این بازی استراتژی بی‌درنگ می‌توانستید هدایت شش شخصیت مختلف را در اختیار بگیرید. قسمت دوم بازی در سال 2006 عرضه شد اما نتوانست اثر موفقی باشد اما قسمت سوم یک بار دیگر این سری را به اوج بازگردانده است. توسعه این قسمت بر عهده استودیوی محبوب میمیمی (Mimimi) بوده که با بازی شدو تکتیکس (Shadow Tactics: Blades of the Shogun) توانسته بود مورد تحسین بازی دوستان قرار بگیرد.

شما می‌توانید بازی Desperados III را به صورت مخفی کاری بازی کنید و مکانیک‌های نوآورانه زیادی در اختیار شما قرار دارد. این بازی بر روی کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 هم در دسترس قرار گرفته است اما نسخه رایانه‌های شخصی آن کیفیت بهتری دارد.

– بازی Crusader Kings III

بهترین بازی های استراتژی سال 2020

  • امتیاز متاکریتیک: 91

و در نهایت به بازی پادشاهان صلیبی 3 می‌رسیم که از نظر اکثر مخاطبان، بهترین بازی استراتژی سال است. در این نسخه وارد یک ماجراجویی بزرگ می‌شوید و بدون شک از حجم زیاد محتواهای ارائه شده، غافل گیر می‌شوید. داستان بازی از قرون وسطی آغاز می‌شود و یک دوره چند صد ساله را روایت می‌کند.

هر تصمیمی که بگیرید، برای شخصیت‌ها عواقبی در پی خواهد داشت و همین مسئله باعث شده تا این بازی از عناوین مشابه، متمایز شود. در بازی Crusader Kings III چیزهایی زیادی وجود دارند که باید کشف کنید و احتمالا از پیاده سازی تاکتیک‌های مختلف، بیشترین لذت را خواهید برد. این بازی فقط برای رایانه‌های شخصی (ویندوز 10، مک او اس و لینوکس) در دسترس قرار دارد.

کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های استراتژی سال 2020 را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*