بهترین فیلم های اکشن سال 2020

بهترین فیلم های اکشن سال 2020 که باید تماشا کنید

در ادامه می‌توانید با بهترین فیلم های اکشن سال 2020 آشنا شوید، آثاری که حتی کرونا ویروس هم نتوانست جلوی انتشار آن‌ها را بگیرد.

در این مطلب به معرفی بهترین فیلم های اکشن سال 2020 خواهیم پرداخت. با اینکه اکثر فیلم‌های بزرگ امسال با تاخیر رو به رو شدند اما آثاری هم بودند که بدون در نظر گرفتن شرایط، به اکران سینماها در آمدند یا به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان قرار گرفتند.

متاسفانه کرونا ویروس باعث تعطیلی سینماها در چند ماه اخیر شد و شرکت‌های فیلمسازی نیز با مشکلات زیادی رو به رو شدند. بسیاری از فیلم‌های پرخرج به تعویق افتادند اما بعضی از آثار درجه یک، در همین دوران کرونایی اکران شدند، از جمله اثر جدید کریستوفر نولان.

بهترین فیلم های اکشن سال 2020

جای آثاری همچون بیوه سیاه (Black Widow)، جیمز باند (No Time to Die)، زن شگفت انگیز 2 (Wonder Woman 1984) و غیره در این فهرست خالی است اما دیگر فیلم‌های منتشر شده به اندازه‌ای خوب هستند که بتوانند شما را برای ساعاتی سرگرم کنند.

– موصل (Mosul)

بهترین فیلم های اکشن سال 2020

همه فیلم‌های اکشن / نظامی سرویس نتفلیکس به شکل یکسان ساخته نمی‌شوند. فیلم موصل شاید هیچ ستاره بزرگی در جلوی دوربین نداشته باشد اما تعدادی از بهترین سکانس‌های اکشن سال 2020 را دارد. این فیلم در کنار ارائه صحنه‌های تعلیق آمیز، جنگ‌ها و کشمکش‌های نظامی خاورمیانه را نیز نقد می‌کند. داستان در مورد گروهی از سربازان عراقی است که باید در خیابان‌های شهر موصل با داعش مبارزه کنند. این گروه شاید مهارت لازم برای نابودی دشمنان را داشته باشد اما این دشمنان همه جا هستند و هر لحظه آن‌ها را غافل گیر می‌کنند. موصل از همان ابتدا به مخاطب استرس وارد می‌کند و از شما این سوال را می‌پرسد که آیا کسی می‌تواند از این جنگ‌های بی‌رحمانه جان سالم به در ببرد؟

فیلم Mosul می‌توانست یک اثر اکشن نظامی درجه دو باشد که خیلی زود فراموش می‌شود اما تهیه کنندگان اثر، جو و آنتونی روسو (که انتقام جویان را در کارنامه دارد) و کارگردان، مایکل کارناهان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا فیلمی مستحکم، تاثیرگذار و تا حدودی تلخ بسازند.

– گلوله گمشده (Lost Bullet)

بهترین فیلم های اکشن سال 2020

گلوله گمشده شاید در کنار آثار پر زرق و برق نتفلیکس قرار نگیرد اما اجازه ندهید تا تبلیغات آماتور آن شما را فریب دهد. این فیلم فرانسوی از ابتدا تا انتها، یک اکشن خالص است. سازندگان به جای استفاده از جلوه‌های ویژه، سکانس‌های اکشن را به صورت میدانی پیاده سازی کرده‌اند و می‌توانید به سبک سریال کبرا 11، تخریب ماشین‌های گران قیمت زیادی را مشاهده کنید.

گلوله گمشده از آن آثار اکشن / ماشین محور کلاسیک است که در یک دوره بسیار محبوب بودند. داستان پیرامون یک مکانیک به نام لینو اتفاق می‌افتد که شغل اصلی او در گذشته، دزدی بوده است. او که دستگیر شده، با پلیس‌ها معامله می‌کند تا در ازای آزادی، اتومبیل‌های آن‌ها را تعمیر کند اما مطابق معمول، شرایط به شکل دیگری پیش می‌رود. بعضی از ابعاد فیلم شاید برای مخاطب غیر فرانسوی کمی عجیب باشد اما هر نوع بیننده‌ای می‌تواند از صحنه‌های اکشن پرهیجان فیلم لذت ببرد.

– ماموریت نجات (Extraction)

بهترین فیلم های اکشن سال 2020

کریس همسورث با مجموعه فیلم ثور نشان داده که در آثار بلاک باستری و تجاری تا چه اندازه می‌تواند خودنمایی کند، بنابر این تعجبی ندارد که او را در یکی دیگر از فیلم‌های اکشن پر سر و صدای سال 2020 تماشا کنیم. فیلم ماموریت نجات، اواخر ماه آوریل در سرویس نتفلیکس انتشار یافت و خیلی زود به پرتماشاگرترین فیلم اورجینال این پلتفرم تبدیل شد.

داستان فیلم پیرامون تلاش یک تیم از ماموران ویژه برای نجات کودکی در بنگلادش جریان دارد. همانند اکثر فیلم‌های اکشن جنگی، می‌توانید منتظر چرخش‌های داستانی، خیانت و البته درگیری‌های بین شخصیت‌ها باشید. کریس همسورث در این فیلم بسیار قانع کننده ظاهر شده و بر خلاف آثار اخیرش که استعدادهای کمدی او را به نمایش می‌گذارد، اینجا کاملا جدی و سنگین است. فیلم Extraction از خشونت و سکانس‌های اکشن بزرگی بهره می‌برد و بدون شک طرفداران ژانر اکشن را راضی می‌کند.

– مولان (Mulan)

بهترین فیلم های اکشن سال 2020

بازسازی لایو-اکشن انیمیشن محبوبی به همین نام، قرار بود به یکی از بهترین ساخته‌های دیزنی تبدیل شود اما با مشکلات زیادی رو به رو شد. دیزنی که با بازسازی‌های اخیر همانند شیر شاه (The Lion King) و دیو و دلبر (Beauty and the Beast) موفقیت تجاری چشمگیری را تجربه کرده بود، انتظار داشت که با مولان هم بتواند سینماها را به تسخیر خود در بیاورد اما چنین نشد. مولان یک بازسازی نسبتا دقیق همانند دو فیلم فوق الذکر نیست و حتی تلاشی برای الهام گرفتن از نسخه اصلی انیمیشنی نمی‌کند. در مقابل، سازندگان بر روی داستان اصلی مولان تمرکز کرده‌اند و فیلم دارای سکانس‌های جنگی تحسین برانگیزی است.

اگر انیمیشن Mulan را در کودکی تماشا کرده‌اید و انتظار دارید که این فیلم، خاطرات شما را زنده کند؛ باید بدانید که کاملا ناامید می‌شوید. این فیلم برای تحریف تاریخ هم مورد انتقاد قرار گرفت و صحبت‌های بازیگر نقش اصلی آن در رابطه با اعتراضات هنگ کنگ دردسرساز شد. اما همه اتفاقات را که کنار بگذاریم، فیلم دارای لحظات حماسی جذابی است. اگر انتظارات خود را پایین بیاورید و فیلم را با نسخه انیمیشنی مقایسه نکنید، این فیلم از نظر اکشن قطعا می‌تواند شما را سرگرم کند.

– پرندگان شکاری (Birds of Prey)

بهترین فیلم های اکشن سال 2020

فیلم جوخه انتحار (Suicide Squad) نقدهای مثبتی دریافت نکرد و شاید در مجموع اثر ضعیفی بود اما تقریبا همه مخاطبان و منتقدان از بازی مارگوت رابی در نقش هارلی کویین رضایت داشتند و آن را نکته مثبت فیلم در نظر می‌گرفتند. حالا رابی این فرصت را پیدا کرده تا اثر مستقل خود را داشته باشد. پرندگان شکاری با اینکه به فروش مناسبی دست پیدا نکرد اما اثری است که نشان می‌دهد دی سی در حال پیشروی در مسیر درستی است.

در این قسمت، هارلی از جوکر جدا شده و می‌خواهد زندگی تازه‌ای را آغاز کند اما درگیر اتفاقات شوم تازه‌ای می‌شود. در کنار هارلی، شخصیت‌های دیگری از دنیای بتمن نیز حضور دارند: هانترس با بازی مری الیزابت وینستد، بلک کنیری با بازی جرنی اسمالت و کاسندرا کین با بازی الا جی باسکو. شخصیت منفی فیلم هم نقاب سیاه (بلک مسک) است که ایوان مک‌گرگور نقش آن را بازی می‌کند.

– نگهبان کهن (The Old Guard)

بهترین فیلم های اکشن سال 2020

همان طور که می‌دانید، نتفلیکس آثارش را به صورت آنلاین عرضه می‌کند، بنابر این حتی کرونا ویروس هم نتوانست آسیب زیادی به نقشه‌های آن‌ها در سال جاری میلادی وارد کند. این پلتفرم در سال 2020 آثار اکشن درجه یک زیادی را در اختیار طرفداران قرار داد که یکی از برجسته‌ترین آن‌ها، فیلم نگهبان کهن است. این اثر در کنار یک تیم بازیگری فوق العاده، صحنه‌های اکشن خیره کننده‌ای دارد و داستان آن پرکشش‌تر از چیزی است که مخاطبان انتظار داشتند.

در این فیلم، شارلیز ترون در نقش اندی بازی می‌کند، رهبر تیمی متشکل از ماموران ویژه که هرگز کشته نمی‌شوند. اندی عمری هزار ساله دارد و در این سال‌ها، بارها و بارها دنیا را از اتفاقات بد نجات داده است اما این چرخه هرگز به اتمام نمی‌رسد. فیلم The Old Guard بر اساس رمان‌های مصوری به همین نام ساخته شده و سکانس‌های اکشن پایینی آن تا مدت‌ها در ذهن طرفداران باقی خواهد ماند. حال باید دید آیا دنباله این فیلم موفق ساخته می‌شود یا خیر.

– بلادشات (Bloodshot)

بهترین فیلم های اکشن سال 2020

بلادشات را شاید می‌توانستیم به راحتی از این فهرست حذف کنیم اما این اثر جدید وین دیزل بسیار سرگرم کننده است. دیزل به اندازه کافی کاریزما دارد که مخاطب را تا انتها بکشاند و ایده پشت فیلم هم به اندازه‌ای خوب هست که نیازهای طرفداران ژانر اکشن را برطرف سازد.

دیزل در نقش ری گریسون (Ray Garrison) بازی می‌کند؛ سربازی که پس از تکمیل یک ماموریت مهم کشته می‌شود اما یک شرکت تکنولوژی او را به زندگی باز می‌گرداند و به او قدرت‌های فرا انسانی می‌دهد. این شرکت در ادامه قصد دارد به دیزل کمک کند تا انتقام همسر کشته شده‌اش را بگیرد اما همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود. وین دیزل شاید قوی‌ترین بازیگر این روزهای هالیوود نباشد اما در نقش یک ابرقهرمان همیشه راضی کننده است. فیلم Bloodshot قرار است آغازگر یک دنیای سینمایی جدید باشد و باید دید قسمت‌های آتی آن تا چه اندازه موفق خواهند بود. حضور وین دیزل در قسمت‌های بعدی تایید شده است.

– پسران بد 3 (Bad Boys for Life)

بهترین فیلم های اکشن سال 2020

ساخت این فیلم بارها به تعویق افتاد و تصور می‌شد شاید هرگز آن را بر روی پرده‌های سینما مشاهده نکنیم. در سوی دیگر، مارتین لارنس هم دیگر همانند گذشته یک ستاره محسوب نمی‌شد. با این همه، فیلم در نهایت به اکران در آمد و توانست موفق ظاهر شود. این فیلم نه تنها نظر منتقدان و طرفداران را جلب کرد، بلکه فروش خوبی هم داشت تا ساخت قسمت چهارم در دستور کار قرار بگیرد.

مایکل بی که کارگردانی دو قسمت قبلی را بر عهده داشت، در توسعه این پروژه دخیل نبود اما عدم حضور او نه تنها به این فیلم ضربه نزده بلکه باعث شده تا اثر از نظر ساختاری، بهتر و البته قابل تحمل تر باشد. شاید پسران بد 3 به اندازه قسمت دوم، سکانس‌های اکشن دیوانه‌وار نداشته باشد اما بامزه، پر انرژی و هیجان انگیز است. فیلم Bad Boys for Life هم طرفداران مجموعه را راضی می‌کند و هم مخاطبان پر و پا قرص ژانر اکشن را.

– عشق و هیولاها (Love and Monsters)

بهترین فیلم های اکشن سال 2020

عشق و هیولاها شباهت‌های زیادی به آثاری همانند زامبی‌لند (Zombieland) دارد و با اینکه این سبک فیلم‌ها را زیاد دیده‌ایم اما طراحی جالب هیولاهای فیلم و جذابیت‌های شخصیت‌های اصلی باعث شده تا ارزش تماشا داشته باشد.

داستان فیلم در مورد یک زوج جوان به نام جوئل و ایمی است که به دلیل وقوع یک اتفاق آخرالزمانی، از یکدیگر جدا می‌شوند. در دنیایی که حیوانات تبدیل به هیولاهای آدم خور تبدیل شده‌اند، این زوج نزدیک به 7 سال است که جدا از یکدیگر زندگی می‌کنند. جوئل که فکر می‌کند ایمی مُرده است، اطلاعاتی از زنده بودن او به دست می‌آورد و تصمیم می‌گیرد برای یافتنش، سفری را آغاز کند. دیلن اوبرایان (Dylan O’Brien) نقش اصلی فیلم را بازی می‌کند و شخصیت او بسیار دوست داشتنی از آب در آمده است. فیلم Love and Monsters قرار بود در فوریه 2021 به اکران سینماها در آید اما با توجه به شیوع کرونا، شرکت پارامونت در نهایت تصمیم گرفت تا آن را به صورت آنلاین منتشر کند. این فیلم توانست نقدهای مثبتی هم دریافت کند.

– پروژه قدرت (Project Power)

بهترین فیلم های اکشن سال 2020

ایده اولیه پروژه قدرت به خوبی نشان می‌دهد که باید منتظر چه چیزهایی باشید: جیمی فاکس و جوزف گوردون لویت از قرص‌هایی استفاده می‌کنند که برای مدتی کوتاه می‌تواند به شما قدرت‌های ابرقهرمانی دهد. سکانس‌های اکشن فیلم عالی هستند و این اثر نتفلیکس را هم باید مستحق حضور در لیست بهترین فیلم های اکشن سال 2020 دانست.

داستان در آینده نزدیک اتفاق می‌افتد، جایی که یک قرص منحصربه‌فرد به نام پاور تولید شده که برای 5 دقیقه، به شما یک قدرت ابرانسانی می‌دهد. این قرص بر روی هر کس به شکلی خاص تاثیر می‌گذارد، بعضی‌ها نامرئی می‌شوند، بعضی‌ها قوی‌تر و بعضی‌ها هم ممکن است منفجر شوند و بمیرند. در ادامه گروهی تصمیم می‌گیرد تا جلوی این تهدیدها را بگیرد و دنیا را به وضعیت عادی بازگرداند. فیلم Project Power از همان سکانس اول شما را میخکوب می‌کند و در میان آثار متعدد ابرقهرمانی، فضای خاص خودش را دارد.

– تِنِت (Tenet)

بهترین فیلم های اکشن سال 2020

تِنِت قرار بود یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌های سال 2020 باشد و به عنوان اثر جدید نولان، انتظار می‌رفت که به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال هم تبدیل شود اما کرونا همه چیز را خراب کرد. با این حال، اکران فیلم در نهایت صورت گرفت و اگر چه فروش درخشانی نداشت اما در شرایط تعطیلی سینماها، بیشتر از این هم نمی‌توانست بفروشد (360 میلیون دلار).

همان طور که از آثار کریستوفر نولان انتظار دارید، این فیلم هم دارای چرخش‌های داستانی متعدد، یک داستان پیچیده و سکانس‌های اکشن خلاقانه است. نقش اصلی تِنِت را جان دیوید واشنگتن بازی می‌کند. شخصیت او عضو گروهی است که می‌توانند زمان را دستکاری کنند و وظیفه‌اش این است که جلوی آغاز جنگ جهانی سوم را بگیرد. مشابه کارهای قبلی نولان، این فیلم هم دارای ساختاری چند لایه است و یکی از بهترین فیلم‌های اکشنی محسوب می‌شود که در سال 2020 می‌توانید تماشا کنید.

البته فیلم Tenet مشکلات خاص خودش را دارد، دنبال کردن داستان آن سخت است و شاید گاهی متوجه نشوید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است اما نکات مثبت زیادی هم در این اثر دیده می‌شود که شما را تشویق می‌کند تا این فیلم را حداقل یک بار تماشا کنید.

کدام یک از آثار فهرست بهترین فیلم های اکشن سال 2020 را تماشا کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.