گوشی تاشو اپل

چرا گوشی تاشو اپل هنوز به یک ایده نهایی تبدیل نشده است؟

ساخت گوشی تاشو اپل مدت‌هاست که برسر زبان‌ها افتاده و بسیاری از کاربران بی‌صبرانه انتظار معرفی آن را می‌کشند؛ اما چرا این اتفاق هنوز نیوفتاده است؟

سال 2020 عملا با وجود پاندمی ویروس کرونا ماه‌های بسیار سختی را به تمامی مردم جهان متحمل که در کنار دشواری‌های خانه ماندن و محدودیت‌های آن، همچنین بسیاری از کارها و مشاغل را متوقف و یا مختل کرد؛ درحالی که توسعه و ساخت گوشی‌های هوشمند نیز به هیچ وجه از قاعده محدودیت‌های امسال مستثنی نبوده است.

با این وجود در کنار تمامی اخبار بد در سال جاری، جالب است بدانید که 2020 چندان هم برای معرفی گجت‌های هوشمند بد نبوده است؛ از معرفی گوشی تاشو گلکسی زد فولد 2 گرفته، تا یکی از عجیب‌ترین گوشی‌های طراحی شده مانند LG Wing که دو نمایشگر در حالت‌های افقی و عمودی برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین شرکت اپل نیز پرچمداران جدید خود، یعنی گوشی‌های خانواده آیفون 12 را پس از مدت‌ها انتظار معرفی کرد که در مقاومت و قدرت اجرایی، ظاهرا از بهترین‌های حاضر در بازار گجت‌های هوشمند هستند. اما با این حال بالاخره اکثر شرکت‌های رقیب اپل (حتی مایکروسافت با ساخت گوشی تاشو سرفیس دوئو)، توانستند تا با ارائه ایده‌های جدید و پیشرفت آن‌ها به سبک جدیدی در ساخت گوشی‌های هوشمند برسند؛ درحالی که اپل همچنان به ساخت لوح‌های ۶ اینچی خود ادامه می‌دهد.

آیا گوشی تاشو اپل ساخته می‌شود؟

گوشی تاشو اپل

ایده ساخت گوشی های تاشو اپل حدودا چند سال است که بین کاربران و رسانه‌های مختلف دست به دست می‌شود؛ درحالی که شرکتی مانند LG چنان که به نظر می‌رسد، قصد دارد تا در سال 2021 اولین گوشی رول شونده (که مانند کاغذ می‌توان آن را جمع کرد) خود را معرفی کند.

با این حال همه ما می‌دانیم که اپل معمولا در ارائه ایده‌های ناب و تازه چندان هم برتر نیست؛ حال می‌توانید این را از دید اضافه کردن ویجت‌های ساده که مدت‌هاست در سیستم عامل اندرویدی می‌بینیم در نظر بگیرید، یا عرضه گوشی های تاشو اپل که مدت‌هاست خبری را از آن ندیده‌ایم.

البته چنین رفتاری از سوی شرکت اپل در برخی از مواقع کمی منطقی به نظر می‌رسد؛ برای مثال اگر گجتی به نام Flexpai را به خاطر داشته باشید، می‌دانید که آن اولین گوشی تاشو بود که معرفی شد و عملا در رسانه‌ها سر و صدای زیادی را به راه انداخت. درحالی که هنگام کارکرد، گوشی Flexpai اصلا گزینه مورد قبولی نبود.

همچنین بعد از آن نوبت به غول کره‌ای گجت‌های هوشمند یا همان سامسونگ رسید که این ایده را با گلکسی زد فولد عملی کند؛ اما باز هم اگر اخبار مربوط به این دستگاه را شنیده باشید، قطعا می‌دانید که گلکسی زد فولد نیز چندان گجت جالبی نبوده و نقص‌های بسیاری را داشت که امسال توسط گلکسی زد فولد 2 برطرف شدند.

با این حساب، ظاهرا منطقی است که شرکت اپل تا هنگامی که تکنولوژی ساخت گوشی های تاشو را به طرز کاملی به دست نیاورده چنین گجتی را عرضه کند. به هر حال اپل هیچوقت برای ساخت سریع جدیدترین ایده‌ها مشهور نبوده و همیشه سعی کرده تا در بهترین شکل، بهترین محصول را عرضه کند.

شاید با این کار فروش iPad و پرچمداران اپل کاهش یابد

گوشی تاشو اپل

در حال حاضر تبلت‌های محبوب iPad و همچنین iPad Mini ظاهرا در بازار جهانی فروش بسیار خوبی را دارد؛ امری که شرکت اپل به هیچ وقت قصد از دست دادن آن را با ساخت گوشی های تاشو نخواهد داشت. بدین شکل که اگر پروژه ساخت و عرضه گوشی‌های تاشو اپل با شکست در فروش مواجه شود، بودجه کلانی از آن تنها برای یک آزمایش به باد خواهد رفت. از سوی دیگر از فروش این مدل جدید از گوشی‌ها با موفقیت همراه باشد، دیگر ساخت iPad بی‌معنی شده و همه کاربران به سوی گجت‌های تاشو اپل خواهند رفت.

به همین دلیل، ممکن است شرکت اپل حداقل تا بعد از سال 2021 صبر کند تا بالاخره اولین گوشی تاشو خود را معرفی کرده و آن را به یک رسم هرساله یا حتی چند ماهه برای عرضه و معرفی محصول جدید تبدیل کند.

گوشی‌های تاشو هنوز هم محبوب نیستند

گوشی تاشو اپل

گرچه گوشی‌های تاشو طی چند سال گذشته به یکی از داغ‌ترین موضوعات مربوط به دنیای گجت‌های هوشمند تبدیل شده‌اند، اما هنوز هم نمی‌توان استفاده از آن‌ها را یک امر عادی برای مردم دانست.

برای مثال تصور کنید که به جای یک گوشی باریک، سبک و ساده که کارهای روزمره شما را انجام می‌دهد، یک آجر تاشو را در جیب خود بگذارید که هر چند وقت یکبار برای استفاده مجبور به باز کردن و تا کردن آن هستید. قاعدتا انتخاب گوشی ساده و همچنین ارزان قیمت چیزی است که اکثر مردم به سراغ آن خواهند رفت و این همان چیزی است که اپل نمی‌خواهد.

گوشی‌های رولی و تکنولوژی واقعیت افزوده؛ جایگزین مناسب برای گوشی تاشو اپل

گوشی تاشو اپل

گرچه گوشی‌های تاشو طی چند سال گذشته توجه بسیاری از کاربران را جلب کرده‌اند، اما سنگین، گران و همچنین کارآمد نبودن آن‌ها باعث می‌شود تا طرفداران تنها در حد تعجب از این گوشی‌ها استقبال کرده و فروش آن‌ها مختص به افراد خاصی باشد. درحالی که گوشی‌های رولی به دلیل استفاده مناسب‌تر و کوچک‌تر بودن آن‌ها ممکن است که در سال‌های آینده تمرکز اصلی شرکت‌های مختلف باشد. همچنین تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) بدون شک در سال‌های آینده تبدیل به یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر گوشی هوشمند جدید خواهد شد.

به هر حال هنوز مشخص نیست که اپل چه نقشه‌ای برای سال‌های آینده دارد؛ آیا این شرکت نیز به جمع سازندگان گوشی‌های تاشو سبک‌تر و نازک‌تر تبدیل می‌شود؟ یا اینکه بدون در نظر گرفتن این پروژه تقریبا شکست خورده، یکسره به سوی گوشی‌های رولی خواهد رفت؟

البته هم‌اکنون نیز ساخت عینک‌های واقعیت افزوده شرکت اپل تایید شده و حتی ویدئوهای مربوط به آن نشان می‌دهند که ممکن است در آینده ما این گجت‌ها را حتی به جای گوشی‌های هوشمند خود استفاده کنیم! با این حال، فعلا باید صبر کنیم تا ببینیم که طی چند سال پیش‌رو، تکنولوژی ساخت گجت‌های هوشمند تا چه حدی پیشرفت کرده و چه ایده‌های تازه‌ای به ثمر خواهند نشست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*