OnePlus-9

دوربین وان‌ پلاس 9 و 9 پرو با لنز لایکا عرضه می‌شوند؛ منتظر رتبه‌های برتر DXOMARK باشیم؟

دوربین وان‌ پلاس 9 و 9 پرو به دوربین لایکا مجهز خواهند شد؛ لذا ممکن است از نظر کیفیت عکس رتبه‌های برتر DXOMARK را به دست آورند.

شرکت وان‌پلاس قصد دارد کیفیت دوربین گوشی های خود را ارتقا دهد. این شرکت گوشی‌های وان پلاس 9 و 9 پرو را با تغییرات زیادی روانه‌ی بازار می‌کند. وان‌پلاس برای بهبود کیفیت دوربین‌ این گوشی‌ها از لایکا کمک خواسته است.

هنگامی که گوشی هوشمند هوآوی پی 9 – Huawei P9 در بازار عرضه شد، شرکت آلمانی لایکا Leica به شریک دائمی هوآوی تبدیل گردید. هوآوی به کمک لایکا توانست قابلیت‌های دوربین تلفن های هوشمند خود آغاز کند. شرکت وان پلاس OnePlus همچنین می‌فهمد که اپتیک در دوربین دستگاه تلفن همراه از عوامل تعیین کننده کیفیت تصویر به حساب می‌آیند، لذا از شرکت لایکا برای همکاری دعوت به عمل آورد.

ارتقای کیفیت دوربین وان‌ پلاس 9 و 9 پرو با استفاده از لنزهای لایکا

بر اساس گزارش‌ها، Oneplus قصد دارد از پیشرفت‌های لایکا در تلفن های هوشمند آینده خود استفاده کند. البته، این شرکت به هیچ وجه درمورد این شایعات توضیحی نداده است. ممکن است این خبر را تا زمان معرفی سری وان ‌پلاس 9 – OnePlus 9، که احتمالا در مارس 2021 (اسفند 99) برگزار شود، مطبوعاتی نکند. پیش از این، رئیس این شرکت در مصاحبه ای در مورد تمایل این شرکت برای توجه بیشتر به دوربین‌‌های گوشی و آوردن آن‌ها به سطح جدیدی از کیفیت صحبت کرده بود.

با توجه به اینکه هوآوی از بازار جهانی عملاً  عقب نشینی کرده است، تعدادی از تولیدکنندگان بزرگ مشتاق هستند تا سهمی از بازار این شرکت را به دست آورند. جای تولید کننده‌ی تلفن‌هایی که بهترین دوربین‌ را داشته باشد، در بازار خالی خواهد بود. این موضوع گویای این واقعیت است که تعدادی از شرکت‌های چینی برای تکمیل دوربین‌های تلفن های هوشمند خود خیز برداشته‌اند. همچنان که، ویوو خواستار کمک از زایس شد که مدتهاست با نوکیا همکاری می کند.

سال آینده نوید خبرهای جالبی را می‌دهد. رقابت برای کسب عنوان بهترین تلفن از نظر دوربین، در بازار رقم خواهد خورد. شاید سرانجام، دوربین وان‌ پلاس 9 در فهرست گوشی‌هایی باشد که قابلیت‌های پیشرفته دوربین را ارائه می‌دهند.

گوشی وان‌پلاس 9 پرو – OnePlus 9 Pro

در پشت گوشی وان‌پلاس 9 یک بخش برآمده‌ی مستطیل شکل وجود دارد که شامل چهار لنز است. دو لنز بزرگ و دو لنز کوچکتر. بر اساس گزارش‌ها، این حسگرها عبارتند از یک لنز عریض، یک لنز فوق عریض و یک لنز تله. عملکرد حسگر چهارم هنوز مشخص نیست و همچون یک معما باقی مانده است. مدل پرو این گوشی مانند مدل قبلی و وان‌پلاس ۸ تی – OnePlus 8T دارای لبه‌های منحنی خواهد بود، هرچند که به نظر می‌رسد در این مدل خمیده‌تر باشد. مدل ساده وان‌پلاس 9 دارای صفحه نمایش تخت خواهد بود.

این گوشی پرچمدار دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچ و از نوع آمولد خواهد بود. بعلاوه، به نظر می‌رسد که وان ‌پلاس در حال افزایش نرخ نوسازی نمایشگر به ۱۴۴ هرتز است. پیش از این گوشی‌های مخصوص بازی ثابت کرده‌اند که که می‌توان به نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز دست پیدا کرد. اکنون، تصور می‌شود که بسیاری از شرکت‌های تولید گوشی هوشمند، به این نرخ نوسازی روی بیاورند. همچنین، این گوشی جدید وان‌ پلاس از بلندگوهای بهتری بهره خواهد برد که می‌تواند برای ارائه‌ی صدای بهتر از Dolby Atmos پشتیبانی کند.

براساس گزارش‌ها، رندرهای جدیدی که از گوشی هوشمند وان ‌پلاس 9 منتشر شده است، ماژول دوربین سه‌گانه را در پشت این گوشی نشان می‌دهند. به نظر می‌رسد که بزرگترین تفاوت این دو گوشی، تفاوت در طراحی دوربین باشد وگرنه هر دو گوشی از زبان طراحی یکسانی بهره می‌برند.

مشخصات منتسب به سری وان ‌پلاس 9

گوشی‌های وان‌ پلاس 9 و 9 پرو  کمی زودتر از حد معمول به بازار می‌آیند. طبق گزارشات، شرکت وان‌پلاس هر دو دستگاه را در اواسط ماه مارس به بازار عرضه می‌کند. ظاهراً، این پاسخی به تصمیم سامسونگ برای معرفی پیش از موعد خانواده‌ی گلکسی اس ۲۱ – Galaxy S21 است.

در بطن این گوشی هوشمند از تراشه‌ی کوالکام اسنپدراگون 875 SoC استفاده خواهد شد. این تراشه، پرچمدار جدید کوالکام SoC است که در اواخر این هفته در کنفرانس Snapdragon Tech به صورت رسمی معرفی می‌شود. انتظار می‌رود که گوشی‌های وان پلاس 9 و 9 پرو حداقل 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی داشته باشند. به لطف OnePlus 8T، هر دو گوشی با شارژ سریع 65 وات ارائه می شوند.

انتظار می‌رود که این دو پرچمدار به همراه گوشی وان‌پلاس نورد اس ای OnePlus Nord SE معرفی شوند که نسخه‌ی نوسازی گوشی نورد سال گذشته خواهد بود. هنوز تا معرفی این تلفن‌ها چند ماه فاصله است و در حال حاضر نشت اطلاعات، مربوط به مجموعه‌ای از مشخصات کلی این دستگاه‌ها است. اگر در طول ماه‌های آینده مشخصات و جزئیات واقعی و دقیق‌تری در باره‌ی این گوشی‌ها منتشر شود، موضوع خیلی تعجب برانگیزی نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*