خودروهای الکتریکی

مدیرعامل تویوتا مزایای گسترش خودروهای الکتریکی را اغراق شده می‌داند

مدیرعامل شرکت خودروساز ژاپنی تویوتا بسیاری از مزایایی که در خصوص گسترش خودروهای الکتریکی اعلام می‌شود را اغراق شده می‌داند.

آکیو تویودا، مدیرعامل شرکت تویوتا در یک کنفرانس خبری عنوان کرد در خصوص مزایای گسترش سریع خودروهای الکتریکی در جهان اغراق شده است. وی افزود افزایش استفاده از خودروهای برقی به معنای نیاز به شارژ بیشتر این خودروها است که مجددا باعث گسترش آلایندگی دی اکسید کربن خواهد شد. وی افزود اگر تمام خودروهای موجود در کشور ژاپن برقی می‌شدند، ژاپن در تابستان با کمبود برق روبه‌رو می‌شد.

مخالفت تویوتا با گسترش سریع خودروهای الکتریکی

مدیرعامل شرکت تویوتا در ادامه بیان کرد در کشور ژاپن اگر بخواهیم برای تمام خودروها زیرساخت لازم برای شارژ را ایجاد کنیم به 358 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز خواهد بود. گفتنی است دولت ژاپن قصد دارد طی چند سال آینده طرح ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را به اجرا درآورد که آکیو تویودا در خصوص این طرح عنوان کرد سیاست‌مداران سعی دارند تولید و فروش خودروهای بنزینی را متوقف سازند، اما آیا آنها از عواقب گفته‌های خود مطلع هستند و برای اجرای آن تمام جوانب را سنجیده‌اند؟

آکیو تویودا در ادامه تاکید کرد ممنوع کردن فروش خودروهای بنزینی و دیزلی باعث نابودی صنعت خودروسازی شده و میلیون‌ها کارگر در ژاپن بی‌کار خواهند شد. با وجود چنین گفته‌هایی، شرکت تویوتا برای توسعه خودروهای هیبریدی و هیدروژنی سرمایه‌گذاری زیادی را انجام داده و به دنبال عرضه 10 خودرو کاملا برقی به بازار است، اما این شرکت با توقف فروش خودروهای بنزینی طی چند سال آینده مخالف بوده و خواهان گسترش تدریجی خودروهای الکتریکی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*