تست مقاومت ZTE Axon 20 5G

تست مقاومت ZTE Axon 20 5G ؛ نخستین گوشی هوشمند با دوربین زیر نمایشگر

ویدیویی از تست مقاومت ZTE Axon 20 5G منتشر شده است. ببینید دوربین زیر نمایشگر گوشی زد تی ای اکسون 20 تا چه حد در برابر جسم سخت و حرارت، مقاومت نشان می‌دهد.

کانال یوتیوبی JerryRigEverything که به شکنجه گوشی های هوشمند معروف است، این‌بار تست مقاومت را روی ZTE Axon 20 5G اجرا کرد و این نتایج حاصل شد.

گلس محافظ نمایشگر، مانند بسیاری از گوشی های دیگر تا درجه 6 از مقیاس سختی Mohs مقاومت نشان داد. البته فریم پلاستیکی دستگاه در مقابل تیغه، مقاومت کمتری داشت و بخش‌هایی از آن کنده شد. مقاومت پنل عقب شیشه‌ای هم در حد پنل جلو بود.

اکسون 20 5G حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای از نوع اپتیکال دارد؛ با وجود این، مشخص شد که حتی با خراش افتادن شدید نمایشگر، عملکرد اسکنر مختل نمی‌شود و قفل صفحه را به راحتی باز می‌کند. بدنه و نمایشگر گوشی هم در برابر فشار، مقاومت خوبی دارند و شکسته یا خم نمی‌شوند.

اما تست حرارت نشان داد بخشی از صفحه نمایش که روی دوربین سلفی را می‌پوشاند، در اثر گرما آسیب می‌بیند؛ چیزی که نمایان شدن دوربین را در پی دارد. پس بهتر است این گوشی را زیر نور مستقیم خورشید رها نکنید.

بد نیست نگاهی هم به نمونه تصاویر ثبت شده با این دوربین زیر نمایشگر بیندازیم. در اینجا عملکرد آن با دوربین گوگل پیکسل 5 مقایسه شده است. به وضوح می‌توان دید که جزئیات و شفافیت تصویر، چندان رضایت‌بخش نیست. در واقع، دوربین سلفی اکسون 20 در حد گوشی های چند سال قبل عمل می‌کند.

pixel 5 vs ZTE Axon 20

اکسون 20 (راست)، پیکسل 5 (چپ)

این گوشی ZTE یک صفحه نمایش 6.92 اینچی OLED با وضوح فول اچ‌دی پلاس (2460 در 1080 پیکسل) و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی دارد.

pixel 5 vs ZTE Axon 20

اکسون 20 (راست)، پیکسل 5 (چپ)

اجزای دوربین عقب چهارگانه را سنسورهای 2+2+8+64 مگاپیکسلی تشکیل می‌دهند. دستگاه از تراشه اسنپدراگون 765G قدرت می‌گیرد و دارای یک باتری 4220 میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ سریع 30 وات پشتیبانی می‌کند. همچنین رم 6/8 گیگ و حافظه داخلی 128/256 گیگ دارد. البته با استفاده از کارت حافظه، حداکثر 2 گیگابایت دیگر به فضای ذخیره‌سازی اضافه می‌شود.

این اسمارت فون 450 دلاری با رابط کاربری MiFlavor 10.5 کار می‌کند که مبتنی بر اندروید 10 است.

تست مقاومت ZTE Axon 20 5G