خودروهای بنزینی

خودروهای بنزینی تا 15 سال آینده از بازار ژاپن حذف خواهند شد

دولت ژاپن در راستای پیاده‌سازی استراتژی رشد سبز قصد دارد طرح حذف خودروهای بنزینی تا 15 سال آینده را در این کشور به اجرا برساند.

یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن استراتژی رشد سبز را برای حذف آلایندگی کربن تا اواسط قرن جاری در نظر گرفت که این طرح صنایع هیدروژن و خودرو را مورد هدف قرار خواهد داد. نخست وزیر ژاپن سرمایه‌گذاری سبز را اولویت اصلی خود تعیین کرده است تا گامی بزرگ برای کاهش آلایندگی‌ها برداشته باشد و همچنین اقتصاد آسیب دیده خود را با وجود بحران کرونا احیا کند.

جزئیات حذف خودروهای بنزینی در ژاپن تا 15 سال آینده

یوکاری تاکامورا، استاد دانشگاه توکیو در این خصوص عنوان کرد دولت ژاپن برای دستیابی به جامعه کربن خنثی در سال 2050 اهداف بلندپروانه‌ای را در نظر گرفته است. وی افزود طی این طرح برای پیاده‌سازی استراتژی رشد سبز و تحقق اهداف تعیین شده برای شرکت‌های این حوزه مشوق‌هایی ارائه خواهد شد. دولت ژاپن برای این شرکت‌ها مشوق‌های مالیاتی و سایر حمایت‌های مالی را در نظر خواهد گرفت. ژاپنی‌ها در این طرح ۸۷۰ میلیارد دلار رشد اقتصادی بیشتر با سرمایه‌گذاری سبز و فروش تا سال ۲۰۳۰ و ۱.۸ تریلیون دلار تا سال ۲۰۵۰ را برآورد کرده است.

صندوق سبز دولت ژاپن حدود 2 تریلیون ین از سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در فناوری سبز را تامین خواهد کرد. به واسطه این طرح خودروهای برقی نظیر خودروهای هیبریدی و پیل سوختی تا اواسط دهه 2030 جایگزین خودروهای بنزینی خواهند شد. همچنین بر اساس این استراتژی 14 صنعت نظیر بادی فراساحلی و سوخت آمونیاک شناسایی شدند تا با سرمایه‌گذاری روی آنها 45 گیگاوات نیروی بادی فراساحلی تا سال 2040 در ژاپن نصب شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*