ویدیو رقص رباتیک محصولات بوستون داینامیکس را از دست ندهید

ویدیو رقص رباتیک محصولات بوستون داینامیکس را از دست ندهید

به تازگی ویدیو شگفت‌انگیز رقص رباتیک کمپانی آمریکایی بوستون داینامیکس به مناسبت سال نو میلادی که حرکات جالب‌توجه محصولات این شرکت را نشان می‌دهد، خبرساز شده است.

اخیرا شرکت ربات سازی بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) آمریکا، ویدیویی از رقص رباتیک محصولاتش را منتشر کرده که دیدن آن به هیچ وجه خالی از لطف نیست. با نزدیک شدن به سال نو میلادی، این ویدیو و شادی ربات‌های ساخت شرکت مورد نظر سر و صدای زیادی به پا کرده است.

از وقتی که بوستون داینامیکس اولین ویدیوهای خود از توانایی‌های محصولات شگفت انگیزش را منتشر کرد، برای مخاطبان واضح بود که دوران تجهیزات رباتیک عجیب و غریب و زمخت به سر رسیده و هم‌اکنون به عصری رسیده‌ایم که در آن، محصولات مورد نظر بیشتر و بیشتر شبیه انسان‌ها و سایر موجودات زنده خواهند بود. ویدیو تازه منتشر شده از همین شرکت نمونه دیگری از پیشرفت شگفت‌انگیز دانش و تکنولوژی بشر در حوزه رباتیک بوده که رقص محصولات بوستون داینامیکس با آهنگ “Do You Love Me” از گروه “Contours” را نشان می‌دهد.

اگر انتظار یک رقص رباتیک سفت و سخت و زمخت را دارید، باید بگوییم که آنچه در ادامه خواهید دید، اصلا با انتظارات کاربران همخوانی ندارد و انعطاف پذیری و سایر توانایی‌های منحصر به فرد ربات‌های بوستون داینامیکس تا حد نگران کننده‌ای به رقصنده‌های انسان شباهت دارند. در قسمت‌های مختلف کلیپ ربات‌ها می‌توانند پاهای خود را به زمین زده، پرش‌های پیچیده انجام دهند و بسته به رباتی که به آن نگاه می‌کنید، دهان خود را هم‌زمان با شعرهای آهنگ تکان داده و ادای خواننده را دربیاورند.

رقص رباتیک بوستون داینامیکس

 

در حقیقت، همان‌طور که دیدیم رقص این ربات‌ها تا حدی ماهرانه برنامه‌ریزی شده که در قسمت‌هایی از کلیپ، بیننده تصور می‌کند که حرکات پیش رو در دنیای واقعی نیستند و آنچه می‌بینیم یک ویدیو سه بعدی و انیمیشنی است. با این حال می‌توان اطمینان داد که کلیپ بالا کاملا واقعی بوده و با وجود اینکه کلیپ‌های قبلی بوستون داینامیکس هرکدام به نوبه خود ما را شگفت‌زده می‌کردند، قطعا اصطلاح حیرت‌انگیز، بهترین گزینه برای توصیف تازه‌ترین ویدیو منتشر شده از این کمپانی رباتیک است.

ربات سگ مانند زرد رنگی که در بالا دیدیم، اسپات (Spot) نام دارد و در ویدیوهای قبلی این شرکت، کارهای مختلفی، از باز کردن در گرفته تا حرکات عجیب و غریب را انجام داده است. دو ربات انسان نمای دیگر کلیپ رقص رباتیک اخیر اطلس (Atlas) نام دارند که آن‌ها هم به نوبه خود، توانایی‌های پشتک زدن، مانورهای ویژه و حتی حرکات پارکور را به رخ ما کشیده‌اند.

ربات چهارمی هم که برای قسمت کوتاهی از کلیپ دیده می‌شود، هندل (Handle) بوده که ویژگی‌های منحصر به فردی را در میان محصولات بوستون داینامیکس ارائه می‌کند. با این حال سوالی که شاید ذهن شما را هم مشغول کرده باشد، به دلیل ساخت چنین کلیپی مربوط می‌شود. مطمئنا اصلی‌ترین هدف بوستون داینامیکس با به تصویر کشیدن این قابلیت‌ها، نمایش توانایی‌های تکنولوژیکی بوده که شرکت مورد نظر را از سایر فعالان حوزه رباتیک متمایز می‌کند؛ اما در کنار این هدف اصلی، گفته شده که رقص رباتیک اخیر به مناسبت سال نو میلادی و برای شاد کردن مخاطبان تهیه شده است.

انتظار می‌رود که در سال آینده ویدیوهای شگفت‌انگیزتری از موفقیت‌های این شرکت خلاق را ببینیم و در نهایت، روزی فرا برسد که زندگی انسان‌ها به کمک ربات‌های گوناگون به سطح خاصی از راحتی و رفاه نزدیک شود.