۱۰۰ میلیون دستگاه مجهز به هارمونی او اس

هواوی: تا سال آینده ۱۰۰ میلیون دستگاه مجهز به هارمونی او اس عرضه می‌شود

هواوی انتظار دارد تا انتهای سال ۲۰۲۱، حدوداً ۱۰۰ میلیون دستگاه مجهز به هارمونی او اس – Harmony OS به عنوان جایگزین اندروید به بازار عرضه شده باشد.

هواوی در کنفرانس توسعه‌دهندگان خودش اطلاعاتی را از نسخه آزمایشی سیستم عامل Harmony OS 2.0 برای موبایل که مختص توسعه دهندگان منتشر کرده، ارائه داد. در این رویداد غول چینی همچنین از رشد تعداد توسعه‌دهندگانی که مشتاق برای فعالیت در این پلتفرم هستند و همچنین شرکت‌هایی که می‌خواهند محصولاتی را مجهز به این سیستم عامل جدید عرضه کنند، سخن گفت.

۱۰۰ میلیون دستگاه مجهز به هارمونی او اس از ۴۰ برند

یانگ هایسونگ، نایب رئیس بخش تجارت توسعه نرم افزاری هواوی می‌گوید:

از آنجا که نسخه آزمایشی هارمونی او اس ۲.۰ موبایل از دو هفته پیش منتشر شده، جریان ثابتی از توسعه‌دهندگان در حال پیوستن به این اکوسیستم هستند. ما مشتاقانه منتظر همکاری با توسعه‌دهندگان و شرکای بیشتری برای یک معامله برنده-برنده هستیم. دوره بعدی صنعت موبایل از راه رسیده است.

سایت C114 News در یک گزارش جدید به این مصاحبه افزوده است که هواوی انتظار دارد تا سال آینده ۱۰۰ میلیون دستگاه مجهز به هارمونی او اس با همکاری بیش از ۴۰ برند مختلف وارد بازارهای جهانی شود.

بیشتر بخوانید:

نسخه آزمایشی هارمونی او اس ۲.۰ برای گوشی‌های هواوی منتشر شد

هواوی در شانزدهم دسامبر اولین نسخه آزمایشی هارمونی او اس ۲.۰ مخصوص موبایل را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد که هم اکنون بیش از ۱۸۰۰ گروه توسعه دهنده نیز در این برنامه آزمایشی شرکت کرده‌اند. این نسخه آزمایشی می‌تواند با استفاده از فریمورک‌های توزیع اپلیکیشن، توزیع رابط کاربری و DevEco Studio به توسعه‌دهندگان در تکمیل توسعه اپلیکیشن‌های خود کمک کند. تاکنون گروه‌های سازنده بزرگی از جمله WPS، Bilibili، Ctrip و iFLYTEK در این برنامه آزمایشی شرکت کرده‌اند.

HarmonyOS سیستم عامل توسعه پیدا کرده توسط خود شرکت هواوی است که با هدف استفاده در چندین پلتفرم بهینه شده است. این شامل سازگار کراس پلتفرم از گوشی‌های هوشمند تا گجت‌های خانگی و سایر گجت‌های اینترنت اشیاء می‌شود. همکاری با سایر برندها که امروز برای نخستین بار از طرف هواوی اعلام شده، می‌تواند به گسترش استفاده از سیستم عامل توسعه پیدا کرده توسط این شرکت به عنوان جایگزین اندروید در محصولات الکترونیکی موجود در بازار کمک کند.

اخیراً گزارشی منتشر شده که ادعا می‌کند سیستم عامل هارمونی او اس هواوی بر پایه اندروید توسعه پیدا کرده است. اما ظاهراً نسخه آزمایشی موبایل آن از اندروید فقط به عنوان پلی برای مهاجرت کامل به HarmonyOS استفاده کرده است و پس از مهاجرت کامل که به گفته هواوی ممکن است تا ۲ سال هم طول بکشد، این پل برداشته خواهد شد. این یعنی شما بعد از نصب هارمونی او اس، برای مدتی فرصت دارید به پلتفرم اندروید بازگردید.