خودروهای جدید بازار ایران

با خودروهای جدید بازار ایران آشنا شوید+ قیمت احتمالی

از خودروهای جدید بازار ایران می‌توان به ایران خودرو تارا، سایپا شاهین، کی ام سی K7، چری تیگو ۵ توربو و کی ام سی T8 اشاره کرد که در ادامه با مشخصات آنها آشنا خواهیم شد.

هر ساله علاوه بر اینکه دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا محصولات جدیدی را روانه بازار می‌کنند، شاهد حضور خودروهای چینی به صورت مونتاژی در بازار کشورمان هستیم. از این رو در این مقاله قصد داریم علاوه بر دو محصول جدید داخلی یعنی ایران خودرو تارا و سایپا شاهین شما را با خودروهای مونتاژی جدید بازار ایران آشنا کنیم. گفتنی است احتمال دارد مشخصات برخی از خودروهای این مقاله با مشخصات رسمی آنها که در آینده اعلام می‌شود متفاوت باشد. در ادامه لیستی از خودروهای جدید بازار ایران را مشاهده می‌کنید:

معرفی خودروهای جدید بازار ایران

1.‌ فردا SX5

خودروهای جدید بازار ایران

فردا SX5 یکی از خودروهای جدید بازار ایران است که در بازار چین با نام دانگ فنگ X5 به فروش می‌رسد. این شاسی بلند چینی از یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد و می‌تواند قدرتی برابر با 123 اسب بخار و گشتاور 251 نیوتن‌متری را تولید کند. این پیشرانه توسط میتسوبیشی ژاپن ساخته شده است. خودرو فردا اس ایکس 5 اخیرا به بازار ایران عرضه شده و قیمت آن نیز حدود 590 میلیون تومان است که در نخستین مرحله فروش برای آن 40 میلیون تومان تخفیف در نظر گرفته شده است.

2. کی ام سی K7 کرمان موتور

خودروهای جدید بازار ایران

شرکت کرمان موتور خودرو جک ایکس 7 را با نام کی ام سی K7 به بازار ایران عرضه می‌کند. این خودرو از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر بنزینی با قدرت 174 اسب بخار و گشتاور 251 نیوتن‌متر بهره می‌برد. قدرت تولید شده از موتور توسط گیربکس 6 سرعت DCT (دو کلاچه) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو 1715 کیلوگرمی حدود 160 کیلومتر بر ساعت است. همچنین مصرف سوخت این خودرو چینی در شهر 10.1 لیتر، در جاده 7 لیتر و به صورت ترکیبی نیز 8.6 لیتر است. قیمت قطعی این خودرو در اولین مرحله از فروش در بازار ایران حدود 590 میلیون تومان اعلام شده است.

3. جی ام سی S350 ریگان خودرو

خودروهای جدید بازار ایران

اخیرا کارخانه ریگان خودرو در ارگ جدید بم از افتتاح خط تولید شاسی بلند جی ام سی S350 خبر داد. این خودرو پس از کوپا T210 به عنوان دومین محصول ریگان خودرو محسوب می‌شود که به بازار ایران عرضه خواهد شد. این خودرو در نسخه‌های دو دیفرانسیل در بازار چین حدود 24 هزار دلار قیمت دارد که از لحاظ قیمتی رقیبی برای هاوال H6، چانگان CS75 و زوتی T600 محسوب می‌شود.

4. سایپا شاهین

خودروهای جدید بازار ایران

سایپا شاهین به عنوان سدان جدید گروه خودروسازی سایپا محسوب می‌شود که پس از رونمایی در سال 98 اواخر پاییز امسال به مرحله تولید رسید. قیمت نهایی کارخانه این خودرو برای سه ماهه سوم 99 حدود 236 میلیون و 500 هزار تومان اعلام شد که با در نظر گرفتن افزوده شماره‌گذاری و بیمه حدود 13 درصد به قیمت آن اضافه خواهد شد. این خودرو در دو تیپ S و G به بازار عرضه می‌شود. سایپا شاهین از یک موتور 1.5 لیتری توربو بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 110 اسب بخار و گشتاور 165 نیوتن‌متر را تولید کند و در گام نخست با گیربکس دستی روانه بازار می‌شود.

5. ایران خودرو تارا

خودروهای جدید بازار ایران

تارا که در ابتدا با نام K132 معرفی شد به عنوان جدیدترین محصول ایران خودرو محسوب می‌شود. این سدان کلاس C توسط متخصصان ایران خودرو طراحی شده و پلتفرم آن مشابه پژو 301 است. این سدان خانوادگی در دو مدل گیربکس دستی و اتوماتیک روانه بازار خواهد شد. همچنین سدان جدید ایران خودرو از استاندارد آلایندگی یورو 5 بهره می‌برد و به عنوان یکی از سازگارترین خودروهای ایرانی سازگار با محیط زیست محسوب می‌شود. این خودرو از یک موتور 1600 سی‌سی 4 سیلندر تنفس طبیعی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 110 اسب بخار را تولید کند. هنوز قیمت رسمی تارا اعلام نشده است اما قیمت آن بیشتر از دنا پلاس خواهد بود.

6. دیگنیتی پرایم

خودروهای جدید بازار ایران

بهمن خودرو وظیفه مونتاز دیگنیتی پرایم با موتور SFG15T را بر عهده دارد. این خودرو به یک موتور 1.5 لیتر توربوشارژ مجهز خواهد بود که می‌تواند قدرتی برابر با 148 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن‌متر را تولید کند. حداکثر گشتاور تولیدی این موتور در دور موتور 1800 تا 4000 دور بر دقیقه خواهد بود و نیروی موتور نیز توسط گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد. این خودرو چینی از امکانات و آپشن‌های رفاهی و ایمنی سطح بالایی برخوردار است که از جمله آنها می‌توان به سیستم هوشمند ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، دوربین 360 درجه، اتو لایت، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، ایربگ‌های راننده، سرنشین و جانبی، کروز کنترل و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک اشاره کرد.

7. چری تیگو ۵ توربو

خودروهای جدید بازار ایران

یکی دیگر از خودروهای جدید بازار ایران خودرو چری تیگو 5 توربو خواهد بود. چری تیگو مدتی است که در بازار ایران حضور دارد اما موتور ضعیف آن همواره با اعتراض مشتریان مواجه بوده است، از این رو مدیران خودرو قصد دارد مدل توربو با گیربکس جدید را به بازار عرضه کند. موتور توربو این خودرو همان موتور معروف 1.5 لیتری توربو است که سایر محصولات مدیران خودرو نظیر چری تیگو 7، چری آریزو 6، آریزو 5 و ام وی ام X55 از آن بهره می‌برند. این پیشرانه عملکرد نسبتا خوبی داشته و بهینه است. همچنین جعبه دنده این خودرو از گیربکس‌های CVT 25 خواهد بود که از نوع گیربکس‌های 9 سرعته است و برای نخستین بار روی خودرو آریزو 6 نصب شد و عملکرد خوبی را ارائه داد.

8. ام وی ام ایکس ۵۵

خودروهای جدید بازار ایران

مدیران خودرو در آذرماه سال 99 خودرو جدید ام وی ام ایکس 55 را که در بازار جهانی با نام تیگو 4 عرضه می‌شود در قالب طرح فروش به بازار ایران عرضه کرد. این خودرو به یک موتور 1.5 لیتری توربو با قدرت 147 اسب بخار مجهز است و قدرت تولیدی موتور نیز توسط گیربکس دو کلاچه به شکل 6 سرعت اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. از امکانات این خودرو می‌توان به سنسور نور چراغ روشنایی روز (دی لایت)، سنسور پارک، سانروف، کروز کنترل، دوربین 360 درجه، صندلی راننده برقی، کنترل شروع حرکت در سربالایی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری و هرزگردی، 6 کیسه هوای 10 نقطه‌ای و فرمان کمکی برقی اشاره کرد. قیمت کارخانه این خودرو در مدل فول حدود 855 میلیون تومان اعلام شد.

9. SWM سیف خودرو

خودروهای جدید بازار ایران

سیف خودرو از مدتی قبل تولید مدل G01 کراس اوور دورگه ایتالیایی و چینی را آغاز کرده و قرار است به زودی تولید مدل G01F را نیز شروع کند. هر دو مدل از نظر موتور، قدرت، حجم موتور و نوع گیربکس مشابه هستند، اما از لحاظ ظاهری متفاوت به نظر می‌رسند. مدل G01 از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 156 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر تولید کند و از گیربکس 6 سرعت اتوماتیک نیز بهره می‌برد. این خودرو به امکاناتی چون 6 کیسه هوا، دوربین 360 درجه، شارژر موبایل وایرلس، چراغ‌های گردشی در پیچ و سقف پانوراما مجهز است. خودرو G01 با موعد تحویل مرداد، قیمتی در حدود 580 میلیون تومان دارد و قیمت نقدی مدل G01F با موعد تحویل شهریور نیز 650 میلیون تومان است.

10. لیفان ایکس 70

خودروهای جدید بازار ایران

گروه خودروسازان بم تولید لیفان ایکس 70 را بر عهده گرفته است. این خودرو از موتور 2 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس CVT بهره می‌برد. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 140 اسب بخار و گشتاور 180 نیوتن‌متری را تولید کند. از امکانات این خودرو می‌توان به سیستم مدیریت پایداری ESP، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید (Keyless)، صندلی برقی راننده و گرمکن داخلی برای صندلی‌های جلو اشاره کرد. شرکت خودروسازان بم در مهر سال 99 قیمت این خودرو را 580 میلیون تومان اعلام کرد.

11. کراس اوور Levdeo T60

خودروهای جدید بازار ایران

کراس اوور T60 یما قرار است با نام برند چینی Levdeo T60 روانه بازار شود. این خودرو از دو موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی 112 اسب بخاری و موتور 1.5 لیتری 156 اسب بخاری بهره می‌برد. قدرت تولید شده از این موتور نیز توسط گیربکس CVT و 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودرو در بازار چین حدود 9 تا 14 هزار دلار قیمت دارد.

12. پیکاپ T8 جک

خودروهای جدید بازار ایران

پیکاپ جک T8 به عنوان یک پیکاپ سایز متوسط در مدل دو کابین روانه بازار می‌شود تا با رقبایی چون آمیکو آسنا و پیکاپ فوتون تونلند به رقابت بپردازد. پیشرانه 1997 سی‌سی این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 174 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن‌متر تولید کند. قدرت تولید شده توسط گیربکس 6 سرعت دستی به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو از فرمان هیدرولیک و ترمزهای 4 چرخ دیسکی با رینگ‌های 18 اینچی تراش خورده بهره می‌برد. هنوز قیمت رسمی این خودرو اعلام نشده است اما انتظار می‌رود قیمت آن حدود 700 میلیون تومان باشد.