ترامپ

ادعای تقلبی بودن ویدیوی شکست در انتخابات توسط ترامپ؛ آیا ترامپ واقعی ناپدید شده است؟

اخیرا ویدیویی در صفحه توییتری ترامپ مبنی بر پذیرفتن شکست در انتخابات منتشر شد که بسیاری آن را تقلبی می‌دانند و بر این باورند ترامپ واقعی ناپدید شده است، اما ماجرا از چه قرار است؟

دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا پس از اعلام نتایج انتخابات 2020 تا همین چند روز قبل به هیچ عنوان شکست در انتخابات را نمی‌پذیرفت و بر این باور بود بایدن با تقلب گسترده پیروز این رقابت شده است، اما سرانجام اخیرا پیش از آنکه حساب کاربری توییتری دونالد Trump برای همیشه بسته شود، ویدیویی را مبنی بر پذیرفتن شکست در شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرد که حواشی زیادی را به همراه داشت؛ چراکه برخی‌ها بر این باورند این ویدیو تقلبی بوده و با استفاده از فناوری دیپ فیک طراحی و توسط حزب مخالف ترامپ (دموکرات) منتشر شده است.

آیا دونالد ترامپ ناپدید شده است؟

دونالد ترامپ در حالی که طی هفته‌های گذشته بارها اعلام کرد انتخابات 2020 تقلبی بوده و جو بایدن رئیس جمهور منتخب مردم نیست، اما در اقدامی بی‌سابقه آن هم پس از اعتراضات گسترده در پایتخت آمریکا ویدیویی را در صفحه شخصی توییتری خود منتشر کرد که از پذیرفتن نتیجه انتخابات حکایت داشت، اما این پایان ماجرا نبود و حواشی زیادی پس از انتشار این ویدیو به وجود آمد.

در واقع برخی از طرفداران Trump با بررسی ویدیوی منتشر شده بر این باورند حزب دموکرات آمریکا با حقه‌های تصویری (فناوری دیپ فیک) ویدیویی جعلی از ترامپ را ساخته و آن را منتشر کرده‌اند. این افراد معتقدند Trump واقعی پس از اعتراضات گسترده در آمریکا ناپدیده شده است. در ادامه ویدیوی منتشر شده از سوی یکی از طرفداران ترامپ را مشاهده می‌کنید که می‌گوید این ویدیو ساختگی است: