واکسن کرونا فایزر

فوت پزشک آمریکایی پس از دریافت واکسن کرونا فایزر بدون بیماری پیش‌زمینه‌ای

یک پزشک آمریکایی سه هفته بعد از دریافت واکسن کرونا فایزر بدون هیچ نوع بیماری پیش‌زمینه‌ای فوت کرد. اخیرا یکی از کارکنان بخش بهداشت پرتقال و دو سالمند در نروژ نیز پس از دریافت واکسن فایزر جان خود را از دست دادند.

دکتر گروگری میشل، یک پزشک شاغل در مرکز پزشکی Mount Sinai واقع در ساحل میامی آمریکا سه هفته پس از دریافت واکسن کرونا فایزر به دلیل سکته مغزی جان خود را از دست داد؛ این در حالی است که طبق اظهارنظر همسر این پزشک وی هیچ نوع سابقه بیماری نداشته است. پس از درگذشت گروگری میشل، وزارت بهداشت فلوریدا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد بازرسان پزشکی میامی مرگ این پزشک 56 ساله را مورد بررسی قرار خواهند داد.

افزایش مرگ‌ومیر پس از دریافت واکسن کرونا فایزر

واکسن کرونا فایزر

هایدی نکلمن، همسر پزشک آمریکایی که 16 روز پس از دریافت واکسن کرونا شرکت آمریکایی فایزر جان خود را از دست داد در مصاحبه‌ای اعلام کرد:

شوهرم کاملا سالم بود و هیچ نوع سابقه بیماری نداشت، اما 3 روز بعد از دریافت واکسن به دلیل خون‌ریزی داخلی به اورژانس مراجعه کرد و سرانجام پس از 16 روز از دریافت این واکسن به دلیل سکته مغزی ناشی از کمبود پلاکت خون جان خود را از دست داد. قطعا مرگ همسرم با واکسن فایزر ارتباط دارد.

علاوه بر این پزشک آمریکایی، طی هفته گذشته فردی به نام سونیا آسویدو، یکی از کارکنان بخش بهداشت پرتغال نیز حدود دو روز پس از تزریق واکسن کرونا فایزر و بیون تک به صورت ناگهانی فوت کرد. این زن 41 ساله بعد از اینکه واکسن را دریافت کرد در ابتدا با هیچ نوع عارضه جانبی مواجه نشد، اما 48 ساعت بعد به صورت ناگهانی فوت کرد. مرگ این فرد نیز توسط مقامات بهداشتی پرتغال در دست بررسی است. همچنین حدود دو هفته قبل نیز دو زن سالمند در کشور نروژ پس از دریافت واکسن فایزر فوت کردند.

گفتنی است این واکسن‌ها در گام نخست به افراد سالمند و کادر درمان تزریق می‌شوند و در فاز بعدی در دسترس عموم مردم قرار خواهند گرفت، اما حساسیت‌ها و مرگ و میرهای ناشی از تزریق واکسن مشترک دو شرکت فایزر و بیون تک باعث شده است تا بسیاری از افراد نسبت به دریافت این واکسن دچار تردید شوند.