مقایسه شیائومی می ۱۱ با هواوی میت ۴۰ پرو

با مقایسه شیائومی می ۱۱ با هواوی میت ۴۰ پرو – Xiaomi Mi 11 vs Huawei Mate 40 Pro بهترین گوشی چینی بازار را انتخاب خواهیم کرد.

شیائومی به تازگی اولین پرچمدار سال 2021 خود را معرفی کرد: شیائومی می ۱۱. این گوشی با برچسب قیمتی بسیار جذاب در چین معرفی شد اما پرچمدار چینی دیگری نیز در دوره اخیر عرضه شده است که نشان دهنده یک انتخاب عالی در بخش ۵ نانومتری است: هواوی میت ۴۰ پرو. این تلفن مخصوص کسانی است که می‌خواهند امسال یک دستگاه رده بالای واقعی داشته باشند.

در این مقاله تفاوت‌های اصلی بین شیائومی می ۱۱ و هواوی میت ۴۰ پرو به طور کاملا مشخص ذکر شده است تا بسته به نیاز شخصی خود بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید یا تصمیم بگیرید که کدامیک برای شما ارزش خرید بیشتری دارد.

مشخصاتشیائومی می ۱۱هواوی میت ۴۰ پرو
ابعاد۱۶۴.۳ در ۷۴.۶ در ۸.۱ میلی‌متر۱۶۲.۹ در ۷۵.۵ در ۹۱ میلی‌متر
وزن۱۹۶ گرم۲۱۲ گرم
نمایشگر۶.۸۱ اینچ

۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل

۶.۷۶ اینچ

۱۳۴۴ در ۲۷۷۲ پیکسل

تراشهکوالکام اسنپدراگون ۸۸۸هواوی کرین ۹۰۰۰
حافظه رم۸ گیگ – ۲۵۶ گیگ

۸ گیگ – ۲۵۶ گیگ

۱۲ گیگ – ۲۵۶ گیگ

۸ گیگ – ۲۵۶ گیگ

۱۲ گیگ – ۵۱۲ گیگ

عدم پشتیبانی از میکرو‌اس‌دی

نرم‌افزاراندروید ۱۱اندروید ۱۱
اتصالات Wi-Fi 802.11

Bluetooth 5.2

GPS

 Wi-Fi 802.11

Bluetooth 5.2

GPS

دوربینسه گانه

۱۰۸ + ۱۳+ ۵

سلفی ۲۰

سه گانه

۵۰ + ۱۲ + ۲۰

سلفی ۱۳ + TOF 3D

باتری۴۶۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت

شارژ ۵۰ وات

شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ وات

۴۴۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت

شارژ سریع ۶۶ وات

شارژ بی‌سیم ۵۰ وات

قابلیت‌های اضافیدو سیمکارت

5G

شارژ معکوس ۱۰ وات

دو سیمکارت

مقاوم در برابر اب و گرد و غبار

شارژ بی‌سیم معکوس

طراحی

اگر می‌خواهید گوشی شما ظریف‌ترین و آینده‌نگرانه‌ترین قاب پشتی را داشته باشد، احتمالا باید شیائومی می ۱۱ را انتخاب کنید. پشت پشتی این گوشی بسیار تر و تمیز و چشم‌نواز است. در قسمت جلو نیز یک حفره روی نمایشگر دارد که برای دوربین سلفی استفاده می‌شود و نسبت صفحه نمایش به بدنه هم بسیار زیاد است. هواوی میت ۴۰ پرو اما با صفحه نمایش آبشاری که در دو طرف دارای خمیدگی خیلی زیاد است و کلیدهای فیزیکی را نیز با کلیدهای لمسی جایگزین کرده است، بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

هر دو گوشی دارای یک نسخه با پوشش پشتی ساخته شده از چرم سازگار با محیط زیست دارند که ظاهری بسیار چشم‌نوازتر به آن‌ها می‌بخشد. هواوی میت ۴۰ پرو یک مزیت بسیار مهم هم نسبت به شیائومی می ۱۱ دارد که ضد آب و گرد و غبار بودن آن است. شیائومی می ۱۱ به لطف تاییدیه IP68 در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است اما شیائومی می ۱۱ از این قابلیت برخوردار نیست. نکته آخر هم  این که هواوی Mate 40 Pro جمع و جورتر است.

مقایسه می ۱۱ با میت ۴۰ پرو

صفحه نمایش

از نظر مقایسه صفحه نمایش، شیائومی می ۱۱ برنده می‌شود چون نه تنها از نمایشگر وسیع‌تری برخوردار است بلکه کیفیت تصویر بیشتری را هم ارائه می‌دهد. اولا که وضوح تصویر بالاتری را عرضه می‌کند. پنل این گوشی دارای رزولوشن کواد اچ‌دی پلاس (Quad HD+) یعنی ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است و علاوه بر آن تا یک میلیارد رنگ را نمایش می‌دهد. شیائومی می ۱۱ از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و نیز تاییدیه HDR10 سود می‌برد.

شما با خرید هواوی میت ۴۰ پرو اما می‌توانید یک پنل اولد OLED با رزولوشن Full HD پلاس با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز در اختیار داشته باشید. البته این نمایشگر نیز گواهینامه HDR10 را دارد. درک این موضوع که صفحه نمایش این گوشی نسبت به می ۱۱ از کیفیت پایین‌تری برخوردار است، برای هیچکس کار چندان سختی نیست. هر دو دستگاه به حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر مجهز هستند اما هواوی میت ۴۰ پرو به لطف دارا بودن حسگر 3D TOF که در یک بریدگی دو حفره‌ای جاسازی شده، از فناوری تشخیص چهره سه بعدی نیز پشتیبانی می‌کند.

مشخصات و نرم‌افزار

شیائومی می ۱۱ از نظر بخش سخت‌افزاری بهتر از هواوی میت ۴۰ پرو ظاهر می‌شود. این گوشی اولین تلفن هوشمندی است که از پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ بهره می‌برد. البته تنها دلیل سرعت بیشتر این گوشی به علت برخورداری از این تراشه شگفت‌انگیز نیست بلکه ارائه حافظه رم تا حداکثر ۱۲ گیگابایت که به همراه حافظه ذخیره سازی داخلی از نوع UFS 3.1 جفت سازی شده است، نسبت به میت ۴۰ پرو حافظه رم بیشتری را ارائه می‌دهد.

هواوی میت ۴۰ پرو نیز با استفاده از تراشه ۵ نانومتری کرین 9000 SoC و برخورداری از ۸ گیگابایت حافظه رم باز هم یک پرچمدار شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. متاسفانه یکی از موارد منفی در این گوشی، عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل در بازار جهانی است. شیائومی می ۱۱ هنوز در سطح بازار جهانی ارائه نشده اما در صورت عرضه به سرویس‌های گوگل نیز مجهز می‌شود.

دوربین

اگر این دو گوشی را از نظر عملکرد دوربین مورد مقایسه قرار دهیم، هواوی میت ۴۰ پرو، دوربین شیائومی می ۱۱ را شکست می‌دهد. میت ۴۰ پرو دارای یک سنسور دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین پریسکوپ 12 مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال ۵ برابری، یک سنسور التراواید 20 مگاپیکسلی به همراه لرزش‌گیر اپتیکال و حسگر TOF 3D است.

شیائومی می ۱۱ دارای سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی عالی است اما فاقد بزرگنمایی اپتیکال است و سنسورهای ثانویه آن ناامید کننده به نظر می‌رسند. هواوی میت ۴۰ پرو حتی در مسابقه دوربین‌های سلفی میان این دو تلفن، باز هم برنده می‌شود. این گوشی به لطف دارا بودن دوربین جلو ۱۳ مگاپیکسلی عالی می‌تواند ویدیوهای 4K ضبط کند.

باتری

ظرفیت باتری شیائومی می ۱۱ از ظرفیت باتری هواوی میت ۴۰ پرو بیشتر است اما به این معنی نیست که عمر شارژدهی باتری آن هم همیشه بیشتر است. میت ۴۰ پرو از نمایشگری کارآمدتر و همچنین از بهینه سازی نرم‌افزاری عالی برخوردار است، ضمن این که این تلفن از فناوری شارژ سریعتر برخوردار است. هر دو تلفن از شارژ بی سیم ۵۰ وات و شارژ بی سیم معکوس پشتیبانی می‌کنند.

قیمت

نسخه پایه شیائومی Mi 11 در بازار چین ۵۰۰ یورو یا ۶۱۰ دلار قیمت دارد ولی هنوز در بازار جهانی عرضه نشده است. قیمت هواوی میت ۴۰ پرو در بازار جهانی بیش از ۱۰۰۰ یورو یا ۱۲۲۰ دلار است. به طور کلی، اگرچه هواوی میت ۴۰ پرو به لطف دوربین‌های بهتر، تلفن تقریبا بهتری نسبت به شیائومی می ۱۱ به نظر می‌رسد اما در بازار جهانی به دلیل کمبود سرویس‌های گوگل و همچنین اختلاف زیاد قیمت، نمایشگر بهتر می ۱۱ و استفاده از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸، شیائومی می ۱۱ را برای اکثر افراد به گزینه جالب‌تری تبدیل کرده است.

مقایسه شیائومی می ۱۱ با هواوی میت ۴۰ پرو: جنبه‌های مثبت و منفی

شیائومی می ۱۱

جنبه‌های مثبت:

پردازنده شگفت‌انگیز

قیمت بسیار خوب

نمایشگر بزرگتر

نکات منفی:

عدم استفاده از زوم اپتیکال

هواوی میت ۴۰ پرو:

جنبه های مثبت:

دوربین‌های بهتر

شارژر سریع‌تر

مقاوم در برابر آب، مایعات و گرد و غبار

حافظه ذخیره سازی قابل افزایش

جنبه‌های منفی:

عدم پشتیبانی از سرویس‌های جهانی گوگل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. همین عدم دسترسی به خدمات گوگل یعنی دردسر ….

    قطعا شیائومی ارزش خرید بسیار بالا تری داره