روتر WiFi 6E نت گیر

نت‌گیر از نخستین روتر WiFi 6E خود رونمایی کرد

اخیرا ایسوس از یک روتر WiFi 6E رونمایی کرد و حالا نوبت به کمپانی نت‌گیر رسیده؛ این گجت با نام Nighthawk RAXE500 نخستین روتر وای فای 6 ای Netgear است و پهنای باند بالایی برای استریم کردن دارد.

با وجود اینکه وای فای 6E، باند 6 گیگاهرتز و کانال‌های ارتباطی بیشتری را به ارمغان می‌آورد؛ هنوز دستگاه‌های زیادی از آن پشتیبانی نمی‌کنند. با توجه به این موضوع، نت‌گیر یک روتر WiFi 6E سه بانده را معرفی کرده که علاوه بر 6 گیگاهرتز، در فرکانس‌های 2.4 و 5 گیگاهرتز هم کار می‌کند. پس اتصال انواع گجت هوشمند خانگی، پرینتر یا تلویزیون به RAXE500 کماکان برقرار خواهد بود.

روتر WiFi 6E نت گیر

روتر Netgear Nighthawk RAXE500 دارای یک پردازنده چهار هسته‌ای 1.8 گیگاهرتزی، پنج پورت گیگابیت و دو USB 3.0 است تا هر وقت لازم شد، امکان اتصال کابلی هم داشته باشید.

هر دستگاهی که از وای فای 6 ای پشتیبانی کند، قابلیت اتصال به 59 کانال را دارد که برای  دیوایس‌های قدیمی، قابل دسترس نیستند. بنابراین پهنای باند بیشتر و خلوت‌تری فراهم است؛ ایده‌آل برای استریم محتوای 8K و واقعیت مجازی وایرلس!

البته هنوز محصولات تازه‌ای مانند پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری X و S هم از وای فای 6E پشتیبانی نمی‌کنند. حتی اینتل همین دو ماه پیش نخستین دستگاه سازگار با این فناوری را عرضه کرد. اما انتظار می‌رود این روند تسریع شود؛ به ویژه که نمایشگاه CES 2021 در حال برگزاری است و سری گلکسی اس 21 سامسونگ هم در راه!

قیمت روتر WiFi 6E نت گیر

این محصول، 599 دلار قیمت خورده؛ اما اگر Nighthawk RAXE500 به کارتان نمی‌آید، نت‌گیر چند محصول دیگر هم دارد. مثلا LAX20 که یک مدل 4G LTE با چهار درگاه گیگابیت است و به زودی در آمریکا با قیمت 300 دلار فروخته می‌شود. یا مدل LM1200 که یک روتر قابل حمل LTE با برچسب قیمت 150 دلار است.

هنوز تاریخ عرضه روتر WiFi 6E نت‌گیر مشخص نیست؛ ولی احتمالا از فصل بهار وارد بازار خواهد شد.