Dolby Voice

دالبی نوید کیفیت بهتر تماس با برنامه Dolby Voice را برای رایانه ها می دهد

دالبی، برنامه Dolby Voice را برای رایانه‌های شخصی معرفی کرد که با استفاده از آن کیفیت صدای تماس‌های صوتی و تصویری کاربران به طرز قابل چشمگیری بهبود می‌یابد.

دالبی (Dolby) یک شرکت آمریکایی است که در زمینه ی ساخت فناوری های صوتی و تصویری فعالیت می‌کند که از جمله برنامه‌های این شرکت در زمینه بهبود صدا می‌توان به فناوری Dolby Atmos , Dolby Vision , Dolby Cinema , Dolby Audio , Dolby Voice اشاره کرد.

دالبی قصد دارد به تماس‌های صوتی و تصویری شما کمک کند تا با بهینه سازی عملکرد میکروفون و بلندگو، تا حد امکان صدای شما صاف و شفاف شود. این شرکت ابزاری به نام Dolby Voice را برای رایانه‌های شخصی معرفی کرده است که معتقد است سر و صدای ناخواسته در پس زمینه را حذف می‌کند و همچنین صدای پژواک یا طنین را نیز از بین می‌برد. با این حال، به طور خودکار سطح صداهایی را که دور از میکروفون قرار دارند یا ضعیف و آرام هستند، تنظیم می‌کند. اما چطور؟

Dolby Voice

با توجه به این که بسیاری از رایانه‌های شخصی فقط از ارتباطات مبتنی بر صدای مونو پشتیبانی می‌کنند، یعنی تک کاناله هستند و تفکیک صدای استریو ندارند، زمانی که چند نفر با همدیگر و چه بسا با هم صحبت کنند، این گفتگو دچار آشفتگی می‌شود که ممکن است صداها در هم گم شوند.

حال، در صورتی که برنامه تماس کنفرانس شما صدای استریو ارائه دهد، دالبی می‌گوید که می‌تواند صداها را از همدیگر تفکیک کند و آن‌ها به صداهایی واضح‌تر و طبیعی‌تر تبدیل کند. این شرکت ادعا می‌کند که برنامه Dolby Voice را برای رایانه‌های شخصی تهیه کرده که می‌تواند قابلیت درک گفتار را برای دستیاران صوتی نیز بهبود بخشد.

لنوو از اولین شرکت‌هایی است که در جدیدترین لپ‌تاپ‌های خود از فناوری «دالبی وُیس» (Dolby Voice) استفاده می‌کند. جدیدترین لپ‌تاپ‌های این شرکت ازجمله مدل‌های Lenovo ThinkPad X1 Carbon و X1 Yoga از اولین سیستم‌هایی هستند که از برنامه Dolby Voice استفاده می‌کنند. این لپ‌تاپ‌ها از برنامه‌های Dolby Vision HDR و Dolby Atmos Speaker System نیز پشتیبانی می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه