حافظه سامسونگ گلکسی اس 21

آیا حافظه سامسونگ گلکسی S21 از طریق میکرو اس دی قابل ارتقا خواهد بود؟

وجود درگاه میکرو اس دی برای ازتقا حافظه داخلی گوشی ویژگی مهمی است. اما آیا حافظه سامسونگ گلکسی S21 از طریق میکرو اس دی قابل ارتقا خواهد بود؟

اطلاعات منتشر شده درباره سری گلکسی اس 21 تایید می‌کند که دو گوشی اس 21 و اس 21 پلاس از حافظه جانبی (میکرو اس دی) پشتیبانی نمی‌کنند و فقط می‌توانید حافظه گلکسی اس 21 اولترا را ارتقا بدهید.

حافظه سامسونگ گلکسی اس 21

این اولین بار نیست که سامسونگ درگاه میکرو اس دی را حذف می‌کند؛ در گلکسی نوت 10 سامسونگ همین کار را انجام داد که مدل نوت 10 پلاس دارای قابلیت ارتقا حافظه بود اما نوت 10 که مدل ارزان‌ این سری بود از حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کرد.

در سری گلکسی اس 20 تمام گوشی‌ها از درگاه میکرو اس دی پشتیبانی می‌کنند. حتی مدل ارزان این سری، یعنی گلکسی اس 20 اف ای (S20 FE) هم دارای قابلیت ارتقا حافظه است. اما زمانی که دو مدل از سری گلکسی نوت 20 منتشر شد، فقط گوشی گران نوت 20 اولترا دارای قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی بود. با توجه به تمام اقدامات سامسونگ در رابطه با حذف درگاه میکرو اس دی، به نظر می‌رسد که دو مدل ارزان گلکسی اس 21 و اس 21 پلاس از حافظه جانبی پشتیبانی نخواهد کرد و فقط حافظه سامسونگ گلکسی S21 اولترا قابل ارتقا خواهد بود.

حافظه سامسونگ گلکسی اس 21

حدود 3 سال پیش زمانی که گلکسی نوت 9 معرفی شد، دارای دو مدل بود که یکی از این مدل‌‌ها دارای 512 گیگابایت حافظه داخلی بود، به علاوه خود این گوشی هم از حافظه جانبی قابل ارتقا تا 512 گیگابایت پشتیبانی می‌کرد و این یعنی شما می‌توانستید یک گوشی هوشمند با حافظه 1 ترابایت را دست بگیرید و این قابلیت باعث تعجب بسیاری از کاربران در زمان عرضه گلکسی نوت 9 شد. پس از استقبال فراوانی که از این گوشی شد، سامسونگ مدل‌های پرچمدار بعدی خود را با حافظه 512 گیگابایتی عرضه کرد.

حافظه سامسونگ گلکسی اس 21

گلکسی اس 6 پرچم‌دار قدیمی، اولین گوشی سامسونگ بود که کاربر نمی‌توانست در پشت آن را باز کند و باتری توسط کاربر قابل تعویض نبود. با انجام این کار سامسونگ به تقلید از اپل درگاه میکرو اس دی را هم از این گوشی حذف کرد و به جای آن، گلکسی اس 6 با سه مدل 32، 64 و 128 گیگابایتی عرضه شد.

پس از عرضه این گوشی، سامسونگ با انتقادات بسیاری رو به رو شد و تصمیم گرفت که در سال بعد پرچم‌دار خود را (گلکسی اس 7) دوباره به قابلیت پشتیبانی از میکرو اس دی مجهز کند. در زمان عرضه گلکسی اس 6، یکی از مدل‌ها دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی بود و حدود 9 گیگابایت آن توسط سیستم عامل اشغال شده بود.