مقایسه گلکسی بادز پرو

مقایسه گلکسی بادز پرو با گلکسی بادز لایو: شبیه اما متفاوت

در مقایسه گلکسی بادز پرو با گلکسی بادز لایو قصد داریم نقاط مشترک و متفاوت ایربادهای سامسونگ را زیر ذره‌بین ببریم. با ما همراه باشید.

امشب سامسونگ در خلال مراسم آنپکد از پرچمداران نیمه اول سال 2021 خود رونمایی کرد. گلکسی اس 21 – Galaxy S21 و دو نسخه دیگر از این گوشی نسل جدید سری اس را تشکیل می‌دهند و در کنار آن‌ها گلکسی بادز پرو – Galaxy Buds Pro به چشم می‌خورد که می‌تواند گزینه مناسبی برای گوش دادن به موسیقی با اس 21 باشد.

به گفته کره‌ای‌ها در طراحی گلکسی بادز پرو از ظاهر گلکسی بادز لایو – Galaxy Buds Live الهام گرفته شده اما کاربران آن‌ها با یکدیگر تفاوت خواهند داشت. مشخصات این دو ایرباد روی کاغذ تا حدود زیادی به یک دیگر شبیه هستند اما در زمینه کیفیت صدا، قابلیت‌ها و دوام باتری عملکرد متفاوتی از خود به جای می‌گذارند. بدین ترتیب تصمیم گرفتیم در مقایسه گلکسی بادز پرو با گلکسی بادز لایو تمامی امکانات و ویژگی‌های ایرباد جدید سامسونگ با مدل قدیمی‌اش را روی ترازو ببریم تا ببینیم کدام کفه سنگین‌تر خواهد بود.

مقایسه مشخصات گلکسی بادز پرو با گلکسی بادز لایو

اطلاعات کلی
مدل دیوایسگلکسی بادز پرو – Galaxy Buds Proگلکسی بادز لایو – Galaxy Buds Live
شماره مدلSM-R190SM-R180
مدلهدست بی‌سیمهدست بی‌سیم
رنگ‌بندیمشکی، بنفش، نقره‌ایبرنز، مشکی، سفید
تاریخ معرفیژانویه 2021آگوست 2020
تاریخ عرضهژانویه 2021آگوست 2020
مشخصات فیزیکی
ابعادایربادها: 20.5×19.5×20.8 میلی‌متر
کیس شارژر: نامشخص
ایربادها: 27.3×16.5×14.9 میلی‌متر
کیس شارژر: 50×50.2×27.8 میلی‌متر
وزنایرباد: 6.3 گرم
کیس شارژر: نامشخص
ایرباد: 5.6 گرم
کیس شارژر: 42.5
سیستم عامل
سیستم عاملThreadXThreadX
اتصالات
بلوتوثنسخه 5.0نسخه 5.0
حافظه
حافظهRam و RomRam و Rom
باتری
ظرفیت باتری58 میلی‌آمپر60 میلی‌آمپر

مقایسه گلکسی بادز پرو با گلکسی بادز لایو: کیفیت صدا و مکالمه

مقایسه گلکسی بادز پرو

هر دو مدل گلکسی بادز پرو و لایو از چیپ بلوتوث نسخه 5.0 بهره می‌برند که از فناوری‌های AAC، SBC و SSC پشتیبانی می‌کنند. همچنین مجهز به سه میکروفون روی هر گوشی شده‌اند تا حین مکالمه صدای با کیفیت‌تری در اختیار داشته باشید. اما در بادز پرو درایور دوگانه (ووفر 11 میلی‌متری و توییترهای 6.5 میلی‌متری) به چشم می‌خورد و دیوایس به خوبی درون کانال گوش قرار می‌گیرد. در مقابل بادز لایو تنها از یک درایور 12 میلی‌متری داینامیک استفاده می‌کند و طراحی آن نیمه باز انجام شده است. این بدین معناست که مدل پرو عایق‌بندی غیرفعال بهتری نسبت به لایو خواهد داشت و نویزهای محیطی کمتری را انتقال می‌دهد.

هر دو مدل پرو و لایو از حذف فعال نویزهای محیطی (ANC) و بهبود صدای AKG پشتیبانی می‌کنند اما بادز پرو به دلیل طراحی درون گوشی‌اش عملکرد بهتری در زمینه حذف نویزها از خود نشان می‌دهد. سامسونگ می‌گوید این ایرباد جدید تا 99 درصد از صداهای ناخواسته محیط را حین مکالمه یا گوش دادن به موسیقی از بین می‌برد.

مقایسه گلکسی بادز پرو با گلکسی بادز لایو: قابلیت‌های اضافه

مقایسه گلکسی بادز پرو

هر دو ایرباد با اپلیکیشن اختصاصی سامسونگ یعنی Galaxy Wearable سازگاری دارند. بدین ترتیب شخصی‌سازی دکمه‌های لمسی، تنظیم اکولایزر، تنظیم ANC و حالت Ambient Mode با این برنامه امکان‌پذیر خواهند بود. در حالت بازی از تاخیر ارسال صدا کاسته می‌شود تا تجربه سریع‌تری برای کاربر رقم زده شود. همچنین با قابلیت Swift Pair اتصال به کامپیوترهای ویندوز 10 آسان‌تر از همیشه خواهد شد. روی هر دو مدل بادز پرو و بادز لایو می‌توانید بیکسبی، دستیار صوتی دیجیتال سامسونگ را صدا زده و به آن دستور بدهید. همچنین با استفاده از سنسورهای اینفرارد امکان تشخیص پوشیده شدن ایرباد فراهم شده تا در مواقع لازم پخش موسیقی متوقف شود.

اما در مقایسه گلکسی بادز پرو با مدل قدیمی‌تر یک ویژگی به چشم می‌خورد که در لایو وجود ندارد و آن، امکان پخش صدای دالبی 360 درجه‌ای است که با اتصال به گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی فعال می‌شود. این قابلیت به افزایش چشمگیر کیفیت صدا منجر می‌شود و حین تماشای فیلم بیشترین تاثیرگذاری را خواهد داشت. اگر بادز پرو را به گلکسی اس 21 متصل کنید، میکروفون‌های هر دو دیوایس با یکدیگر همگام خواهند شد تا کیفیت صدای ویدیو بهبود پیدا کند. خوشبختانه مدل پرو با ویژگی SmartThings Find عرضه می‌شود و در صورتی که آن را گم کنید، می‌توانید به راحتی آن را دوباره بیابید.

گلکسی بادز لایو موفق به دریافت گواهینامه IPX2 شده که به معنای مقاومت در برابر نفوذ عرق به داخل آن است. در سمت دیگر بادز پرو گواهینامه IPX7 را در اختیار دارد و در برابر نفوذ آب نیز مقاومت از خود نشان می‌دهد. اگر با ایربادهایی که درون گوش قرار می‌گیرند رابطه خوبی ندارید و می‌خواهید گوش‌هایتان حین گوش دادن به موسیقی راحتی بیشتری داشته باشند احتمالا با استفاده از بادز لایو احساس رضایت بیشتری خواهید داشت.

مقایسه گلکسی بادز پرو با گلکسی بادز لایو: شارژ و دوام باتری

مقایسه گلکسی بادز پرو

در مقایسه گلکسی بادز پرو با لایو، این دیوایس با یک بار شارژ تا 8 ساعت (5 ساعت با حالت ANC روشن) همچنان روشن می‌ماند و اگر از کیس شارژر استفاده کنید، می‌توانید 20 ساعت بیشتر (13 ساعت با حالت ANC روشن) به موسیقی گوش بدهید. در مقابل بادز لایو با یک بار شارژ تا 8 ساعت (6 ساعت با حالت ANC روشن) می‌تواند کار کند و به لطف کیس شارژر تا 29 ساعت (21 ساعت با حالت ANC روشن) موسیقی پخش می‌کند. هر دو ایرباد کیس شارژر مربع شکلی با پورت USB-C، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع و شارژ بی‌سیم دارند.

گلکسی بادز پرو و لایو تشابه‌های زیادی روی کاغذ دارند اما طراحی درون گوشی مدل پرو، درایور دوگانه و برخی ویژگی‌های دیگر همه دست به دست هم می‌دهند تا صدای تولید شده توسط پرو کیفیت بالاتری داشته باشد و همچنین در زمینه حذف نویزهای محیطی بهتر عمل کند. با این وجود اگر طراحی‌های درون گوشی را نمی‌پسندید باید به سراغ بادز لایو بروید. این موضوع تماما به سلیقه کاربر بستگی خواهد داشت.

شما کدام یک از ایربادهای بلوتوثی سامسونگ را بهتر می‌دانید؟ پذیرای نظرات شما در بخش دیدگاه‌ها هستیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. من بادز پلاس دارم. خداروشکر بسیار عالیه. مطمنم پرو خیلی بهتر از پلاس شده.

    با اینحال باتری 11 ساعته گلکسی بادز پلاس را نمیشه نادیده گرفت. که در با کیس 22 ساعت میشه.

    البته پروه هم 8 ساعته تفاوتی نداره….

    بازی با عدده.

    با اینحال امیدوارم در – سل بعدی بادرپرو با حافظه داخلی ارائه بشه. که در این صورت با بادز پلاس عوض میکنم.