سری سامسونگ گلکسی S21

اولین نگاه به سری سامسونگ گلکسی S21 + تصاویر

پس از ماه‌ها انتظار، سرانجام سامسونگ از خانواده گلکسی اس 21 – Galaxy S21 رونمایی کرد. در ادامه نگاهی نزدیک به گوشی های سری سامسونگ گلکسی S21 خواهیم داشت.

با وجود تحولات بازار موبایل در سال گذشته، سامسونگ موفق به حفظ جایگاه ممتاز خود شد و حالا پرچمداران جدید کمپانی، زودتر از همیشه آمده‌اند. ما را همراهی کنید تا با حس و حال استفاده از سری سامسونگ گلکسی S21 آشنا شوید.

سامسونگ گلکسی اس 21

از کوچک‌ترین مدل آغاز می‌کنیم که خیلی ارزان‌تر از نسل قبلی است. گلکسی S20 با قیمت 1000 دلار عرضه شده بود؛ ولی گلکسی S21 از پایان همین ماه میلادی، با قیمت 800 دلار وارد بازار خواهد شد. با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر دنیا، این کاهش قیمت ضروری هم به نظر می‌رسید.

سری سامسونگ گلکسی S21

البته برای فروش یک پرچمدار مجهز به اسنپدراگون 888 با قیمتی کمتر از 1000 دلار، سامسونگ باید قید بعضی ویژگی‌ها را می‌زد. مثلا وضوح صفحه نمایش 6.2 اینچی دستگاه، حداکثر 2400 در 1080 پیکسل است؛ این یعنی کاهش تراکم پیکسلی نسبت به سال گذشته!

در عوض، این نمایشگر نرخ ریفرش تطبیق‌پذیر 48 و 120 هرتزی دارد. از لحاظ ظاهری، تفاوت خاصی بین آن‌ و مدل Ultra دیده نمی‌شود؛ ولی اگر بخواهید شفافیت، رنگ و روشنایی آن را با ریزبینی بسنجید، شاید راضی کننده نباشد. به ویژه وقتی به یاد بیاوریم که همیشه کار با سری Galaxy S سامسونگ، به معنای برخورداری از بهترین صفحه نمایش بود!

تغییر دیگر نسبت به سال گذشته، ادغام برآمدگی دوربین عقب با فریم فلزی دستگاه است که ظاهر شکیل‌تری به آن داده است. البته برخلاف مدل‌های پلاس و اولترا، گلکسی اس 21 پنل عقب شیشه‌ای ندارد؛ اما پلاستیکی بودن آن در نگاه اول، اصلا قابل تشخیص نیست. با توجه به اختلاف قیمت مدل معمولی، می‌توان گفت یکپارچگی و کیفیت ساخت این گوشی جای تحسین دارد.

سری سامسونگ گلکسی S21

وجود تراشه اسنپدراگون 888 (یا اگزینوس 2100) و رم 8 گیگابایتی نیز سرعت بالای آن را تضمین می‌کند.

در پشت یک ماژول سه‌گانه با دوربین‌های عریض 12 مگاپیکسلی f/1.8، فوق عریض 12 مگاپیکسلی 120 درجه و تله‌فوتو 64 مگاپیکسلی را داریم. روی کاغذ که ترکیب خوبی به نظر می‌رسد؛ ولی باید دید در رقابت با گوشی‌های دیگر چگونه عمل خواهد کرد.

در نهایت می‌توان گفت که این یک پرچمدار شایسته است؛ اما نه واقعا چیزی که هوش از سرتان ببرد!

سامسونگ گلکسی S21 پلاس

وقتی محصول تازه‌ای از راه می‌رسد؛ حتما انتظاراتی هم با خود به همراه می‌آورد. سال قبل انتظار می‌رفت گلکسی اس 20 پلاس به محبوب‌ترین مدل تبدیل شود؛ هر چند که این‌طور نشد. ولی با توجه به قیمت و مشخصات پرچمداران جدید، شاید امسال این اتفاق بیفتد.

اشتباه برداشت نکنید! قیمت 1000 دلاری گلکسی اس 21 پلاس خیلی زیاد است؛ اما نه به اندازه قیمت 1200 دلاری گلکسی اس 20 پلاس در سال قبل!

نمایشگر این مدل چندان کوچک‌تر از مدل‌ Ultra نیست و از اختلاف سایز باتری هم می‌توانیم چشم‌پوشی کنیم. از طرفی، مدل Plus مجهز به فناوری رادیویی Ultra-Wideband است که پیدا کردن چیزهای متصل به ردیاب SmartThings سامسونگ را ساده‌تر می‌کند.

اگر گلکسی S21 پلاس را در دست بگیرد، دوست‌داشتنی‌تر هم به نظر می‌رسد. شاید شیشه مسطحی که روی پنل 6.7 اینچی آن را پوشانده، در این موضوع نقش داشته باشد؛ به ویژه آنکه از احتمال لمس تصادفی می‌کاهد. البته هستند افرادی که خمیده بودن کناره‌های نمایشگر را ترجیح می‌دهند.

به هر حال با وجود اختلاف قیمت 200 دلاری، شاید مدل پلاس انتخاب بهتری از مدل معمولی گلکسی اس 21 باشد.

سامسونگ گلکسی S21 اولترا

مطابق انتظار، این مدل بزرگ‌ترین، بهترین و گران‌ترین عضو خانواده است. ویژگی‌های آشنایی هم دارد؛ مثلا صفحه نمایش خمیده، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و یک برآمدگی دوربین بزرگ در پشت که البته شکل تازه‌ای به خود گرفته است. در قیاس با گلکسی اس 20 اولترا، کمی سنگین‌تر شده؛ ولی پربیراه نیست اگر بگوییم خوش‌دست‌تر است.

نمایشگر آن می‌تواند از بهترین‌ها باشد: یک پنل 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X با وضوح 3200 در 1400 پیکسل!

همان نرخ ریفرش انطباقی را هم از گلکسی نوت 20 اولترا به ارث برده که به معنای شناور بودن آن از 10 هرتز (هنگام تماشای تصاویر ثابت) تا 120 هرتز (هنگام تماشای محتوای متحرک) است.

البته یک تغییر را نمی‌توان خوشایند دانست: عدم پشتیبانی از کارت microSD؛ هرچند که احتمالا برای خریداران بالقوه، این عاملی بازدارنده نخواهد بود.

گلکسی اس 21 اولترا در دو نسخه 12+128 و 16+512 گیگابایتی عرضه می‌شود. قیمت پایه آن هم با کاهش 200 دلاری در قیاس با سال قبل، 1200 دلار است.

سری سامسونگ گلکسی S21

اما مهم‌ترین برگ برنده گوشی را باید دوربین‌هایش بدانیم. یک دوربین 108 مگاپیکسلی عریض با گشودگی دیافراگم f/1.8 و فناوری ترکیب پیکسلی برای خلق تصاویر 12 مگاپیکسلی را داریم که با یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و دو دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی (زوم اپتیکال 3 و 10 برابر) همراهی می‌شود.

به لطف وجود یک فوکوس لیزری جدید، مشکلات آزاردهنده‌ی گلکسی اس 20 اولترا رفع شده است و حتی در جاهای تاریک نیز خوب عمل می‌کند. از قابلیت زوم فضایی 100 برابری هم می‌توانید استفاده کنید؛ اما مثل قبل چندان راضی کننده نیست.

برسیم به چیزی که خیلی‌ها منتظرش بودند. مدل اولترا در سری گلکسی S21 سامسونگ از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند تا اولین گوشی غیر Note با چنین قابلیتی باشد. می‌توانید از قلم‌های اس پن قبلی استفاده کنید؛ ولی انتظار همان ژست‌های کنترلی یا ریموت دوربین را نداشته باشید. به این دلیل ساده که با بلوتوث به دستگاه متصل نمی‌شوند.

جالب اینکه به نظر می‌رسد میزان تاخیر (فاصله بین فشردن قلم روی صفحه تا عملکرد)، هم‌اندازه با نوت 20 باشد. دیجیتایزر Wacom دستگاه هم قدرت شناسایی خوبی دارد و امکان دسترسی سریع به اپ‌ها و نوت‌های برداشته شده را به شما می‌دهد.

با همه تفاسیر اگر بخواهید تجربه نوت‌برداری خوبی داشته باشید، باید یک اس پن 40 دلاری برای گلکسی اس 21 اولترا بخرید. البته از آنجایی که این قلم هوشمند درون دستگاه جای نمی‌گیرد، شاید خرید کیس و اس پن 70 دلاری بهتر باشد. لااقل دغدغه گم شدن آن را نخواهید داشت!

اشتراکات سری سامسونگ گلکسی S21

علاوه بر چیپست، توانایی فیلم‌برداری 8K یکی از اشتراکات هر سه مدل محسوب می‌شود. قابلیت Director Mode هم در دسترس است که به کار افراد خلاق می‌آید.

در هوم اسکرین پرچمداران جدید با کشیدن انگشت خود به سمت چپ، فید Google Discovery ظاهر می‌شود و دیگر خبری از Bixby نه‌چندان محبوب نیست.

ابزار جدید PrivateShare نیز برای انتقال فایل با امکانات کنترلی و امنیتی زیاد، اضافه شده است.

اگر کاربرانی هستند که با وجود داشتن پرچمداران پیشین، قصد ارتقای گوشی خود را دارند؛ شاید با مدل اولترا بیشتر مجاب به این کار شوند. چون علاوه بر کاهش قیمت، این گوشی ظاهر بهتر و امکانات بیشتری از قبل دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. قطعا برترین دیوایس و تکنولوژی برتر مطلق در نیمه اول امسال خواهد بود و همگان در برابر این پادشاه،سربازی بیش نیسن