مقایسه گلکسی بادز Pro با گلکسی بادز سامسونگ

مقایسه گلکسی بادز Pro با گلکسی بادز سامسونگ؛ ۱۰۰ دلار اضافه‌تر برای چه چیزی؟

به بهانه رونمایی از ایرباد بی سیم جدید سامسونگ در اینجا قصد داریم به مقایسه گلکسی بادز Pro با گلکسی بادز سامسونگ بپردازیم

سامسونگ ساعاتی پیش در کنار گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۱ خود از بهترین و مجهزترین ایرباد بی سیم خود به نام گلکسی بادز Pro نیز رونمایی کرد. این چهارمین ایرفون وایرلس خانواده Galaxy Buds است که سامسونگ آن را معرفی کرده است. گلکسی بادز اصلی در سال ۲۰۱۹ عرضه شد و سال ۲۰۲۰ نیز شاهد عرضه ایرباد دیگر گلکسی بادز پلاس و ایرباد لوبیایی شکل گلکسی بادز لایو بودیم. حالا اجازه دهید در این مقاله مقایسه گلکسی بادز Pro با گلکسی بادز سامسونگ بپردازیم و ببینیم غول کره‌ای چه تغییراتی را در نسل جدید ایرباد پرچمدار خودش ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید:

ایرباد بی‌سیم گلکسی بادز پرو سامسونگ معرفی شد

مقایسه گلکسی بادز Pro با گلکسی بادز سامسونگ

کیفیت صدا و مکالمات

گلکسی بادز اصلی از یک درایور استفاده می‌کرد، در حالی که بادز پرو به دو درایور (ووفر ۱۱ میلی‌متری و توییتر ۶.۵ میلی‌متری) مجهز شده است. هر دو از تراشه بلوتوث نسخه ۵ با پشتیبانی از کدک‌های AAC، SBC و Samsung Scalable Codec برخوردارند. این دو به طراحی کانال درون گوشی برای حذف نویز منفعل را در اختیار دارند، اما بادز پرو همچنین به نویز فعال برای حذف هر چه بیشتر سر و صداهای اضافه پس زمینه نیز مجهز است. سامسونگ ادعا می‌کند ایرباد جدید این کمپانی می‌تواند تا ۹۹ درصد صداهای اضافی پس زمینه را حذف کند.

روی هر دو گوشی‌های ایرباد گلکسی بادز اورجینال یک میکروفون تعبیه شده تا جمعاً ۲ میکروفون داشته باشد، در حالی که میکروفون‌های مدل بادز پرو ۳ عدد است. از دیگر ویژگی‌های اضافی‌تر ایرباد جدید سامسونگ می‌تواند به Voice Pickup Unit، میکروفون‌هایی با نسبت سیگنال به نویز بالا و یک فناوری Wind Shield که عملکرد ایربادها را در حین مکالمات صوتی افزایش می‌دهد، اشاره کرد. به وضوح می‌توان گفت که کیفیت صدای گلکسی بادز پرو به مراتب بهتر از بادز معمولی است. علاوه بر این شما می‌توانید بسته به نیاز خود بین حالت حذف نویز فعال (ANC) و حالت‌های صدای محیطی سوئیچ کنید.

مقایسه گلکسی بادز Pro با گلکسی بادز سامسونگ

قابلیت‌های اضافه‌تر

جدیدترین هدفون بی‌سیم سامسونگ از فناوری دالبی ردیاب سر و صدای ۳۶۰ درجه‌ای برای ارائه تجربه صوتی فراگیر در هنگام فیلم دیدن بهره می‌برد. این ایرباد حتی می‌تواند با گوشی گلکسی اس ۲۱ جفت شود تا از میکروفون‌های آن برای ضبط با کیفیت‌تر صدا در هنگام ضبط ویدیوها استفاده کند. این ایرباد به حالت Game Mode برای تأخیر کم انتقال هنگام گیمینگ و قابلیت SmartThings Find برای پیدا کردن ایرباد هنگام گم شدن آن‌ها مجهز است. گلکسی بادز Pro می‌تواند بین دستگاه‌های گلکسی، بسته به دیوایس فعالی که از آن استفاده می‌کنید سوئیچ شود. مدل معمولی بادز فاقد تمام این قابلیت‌ها است.

هر دو مدل این ایرفون‌ها به کنترل‌های لمسی مجهز هستند و با اپلیکیشن Galaxy Wearable برای پلتفرم اندروید و آی او اسسازگار هستند.

عمر باتری و شارژ

Galaxy Buds اصلی با هر بار شارژ ۶ ساعت دوام میاورد و با کمک کیس شارژی که دارد این مدت حداکثر به ۱۳ ساعت می‌رسد. در سمتی دیگر Galaxy Buds Pro با هر بار شارژ ۸ ساعت شارژدهی دارد که با کمک کیس شارژ به ۲۰ ساعت می‌رسد. و از آنجا که ANC یا همان حذف نویز فعال فقط در مدل جدیدتر است، وقتی آن فعال باشد، شارژدهی آن به صورت انفرادی به ۵ ساعت و با کمک کیس شارژ به ۱۳ ساعت کاهش پیدا می‌کند. هر دو مدل با یک کیس شارژ جمع و جور ارائه می‌شوند که دارای یک پورت USB تایپ C است و از فناوری‌های شارژ سریع و شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌کند.

مقایسه گلکسی بادز Pro با گلکسی بادز سامسونگ

از دیگر قابلیت‌های اضافه‌تر بادز پرو می‌توان به کیفیت موسیقی و مکالمات بهبود یافته و عمر باتری بیشتر اشاره کرد که این پیشرفت باعث ۱۰۰ دلار گران‌تر شدن محصول شده است. سامسونگ طی دو سال گذشته به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کرده است و به نظر می‌رسد با این ۱۰۰ دلار اضافه‌تر، شما یک ایرباد بی‌سیم واقعی پیشرفته و مناسب را صاحب می‌شوید.

مشخصات عمومی
نام مدلگلکسی بادز پروگلکسی بادز
شماره مدلSM-R190SM-R170
نوع مدلهدستهدست
رنگنقره‌ای
مشکی
بنفش
نقره‌ای
مشکی
سفید
زرد
معرفیژانویه ۲۰۲۰فوریه ۲۰۱۹
عرضهژانویه ۲۰۲۰فوریه ۲۰۱۹
مشخصات فیزیکی
ابعاد۲۰.۵ در ۱۹.۵ در ۲۰.۸ میلی‌متر۱۷.۵ در ۲۲.۵ در ۱۹.۲ میلی‌متر
وزن۶.۳ گرم۵.۶ گرم
نرم افزار
سیستم عاملThreadXRTOS
باتری
ظرفیت استاندارد باتری۵۸ میلی‌آمپر ساعت۵۸ میلی‌آمپر ساعت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*