قیمت سامسونگ گلکسی S21

قیمت سامسونگ گلکسی S21 ، اس ۲۱ پلاس و اس ۲۱ اولترا در ایران چقدر خواهد بود؟

قیمت سامسونگ گلکسی S21 در ایران چقدر خواهد بود؟ در ادامه قیمت احتمالی گوشی های گلکسی اس ۲۱ ، اس ۲۱ پلاس و Galaxy S21 Ultra را در ایران بررسی می‌کنیم.

سرانجام پس از ماه‌ها انتظار و انتشار شایعه‌های مختلف، شرکت سامسونگ از سری گوشی های پرچمدار جدید خود یعنی خانواده S21 رونمایی کرد. این سری شامل سه مدل اس ۲۱ ، اس ۲۱ پلاس و اس ۲۱ اولترا می‌شود. گلکسی اس ۲۱ کوچک‌ترین مدل این سری است که نسبت به نسل قبلی ارزان‌تر هم شده و با قیمت بسیار خوبی روانه بازار می‌شود. گلکسی اس ۲۰ سال گذشته با قیمت پایه هزار دلار عرضه شده بود، اما اس ۲۱ از پایان همین ماه میلادی با قیمت پایه حدود ۸۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود.

این گوشی به تراشه اسنپدراگون ۸۸۸، نمایشگر ۶.۲ اینچی با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ به روزرسانی تطبیقی ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز مجهز شده است. رم ۸ گیگابایتی و دوربین پشتی سه گانه شامل لنزهای اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و ۶۴ مگاپیکسلی تله فوتو و همچنین بدنه پشتی پلاستیکی (بر خلاف بدنه شیشه‌ای مدل‌های پلاس و اولترا) از دیگر ویژگی‌های این گوشی محسوب می‌شوند.

قیمت سامسونگ گلکسی S21

گلکسی اس ۲۱ پلاس هم دارای نمایشگر ۶.۷ اینچی و بدنه شیشه‌ای است و اس ۲۱ اولترا از صفحه نمایش خمیده ۶.۸ اینچی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌امپرساعتی و دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد و از همه مهم‌تر این که برای اولین بار در سری S سامسونگ، قلم اس پن به مدل اس ۲۱ اولترا اضافه شده است.

اما همزمان با معرفی جدیدترین گوشی های پرچمدار سری اس سامسونگ ، قیمت این گوشی‌ها نیز اعلام شده و به همین دلیل در این مطلب می‌خواهیم قیمت سری گلکسی S21 و قیمت احتمالی آنها در بازار ایران را بررسی کنیم. این گوشی‌ها از انتهای همین ماه میلادی در چند مدل با پیکربندی حافظه و رم متفاوت وارد بازار جهانی می‌شوند. قبل از هر چیز نگاهی به قیمت جهانی و دلاری این گوشی‌ها می‌اندازیم:

گوشیقیمت در بازار جهانی
گلکسی اس ۲۱ مدل ۱۲۸ گیگ۸۰۰ دلار
گلکسی اس ۲۱ مدل ۲۵۶ گیگ۸۵۰ دلار
گلکسی اس ۲۱ پلاس مدل ۱۲۸ گیگ۱۰۰۰ دلار
گلکسی اس ۲۱ پلاس مدل ۲۵۶ گیگ۱۰۵۰ دلار
گلکسی اس ۲۱ اولترا مدل ۱۲۸ گیگ۱۲۰۰ دلار
گلکسی اس ۲۱ اولترا مدل ۲۵۶ گیگ۱۲۵۰ دلار
گلکسی اس ۲۱ اولترا مدل ۵۱۲ گیگ۱۳۸۰ دلار

گلکسی اس ۲۱ در رنگ‌های خاکستری، سفید فانتوم، بنفش و صورتی و گلکسی اس ۲۱ پلاس در رنگ‌های مشکی، بنفش، نقره‌ای، طلایی و قرمز عرضه می‌شوند و اس ۲۱ اولترا نیز در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، تیتانیومی، آبی اقیانوسی و قهوه‌ای در بازار موجود خواهد بود.

برای محاسبه قیمت گلکسی S21 ، اس ۲۱ پلاس و اس ۲۱ اولترا مانند دیگر گوشی‌ها باید دو فاکتور نرخ ارز و هزینه‌های رجیستری (هزینه گمرکی و مالیات‌ها) را در نظر بگیریم. حتما در جریان هستید که این روزها واردات گوشی های تلفن همراه بسیار سخت و پیچیده شده و عمده گوشی‌ها به صورت مسافری وارد بازار می‌شوند. هر شخص با پاسپورت خود قادر به ثبت و رجیستر کردن یک گوشی هوشمند خواهد بود، اما بسیاری از افراد با پاسپورت‌های متعدد اقدام به وارد کردن گوشی های موبایل می‌کنند. در صورتی که گوشی شما به صورت غیر قانونی وارد کشور شود و فرایند رجیستر کردن آن صورت نگیرد، پس از مدت کوتاهی غیر فعال می‌شود و شما نمی‌توانید از خدمات شبکه اپراتور تلفن همراه روی آن استفاده کنید. این فرایند رجیستری و مشکلات مربوط به واردات تلفن همراه باعث شده عرضه در بازار از تقاضا کمتر شده و به دنبال آن شاهد افزایش قیمت گوشی‌ها باشیم.

آخرین قیمت دلار در زمان نگارش این مطلب حدود ۲۴ هزار تومان است که اکنون این قیمت را مبنای محاسباتمان قرار می‌دهیم. بنابراین در جدول زیر می‌توانید تبدیل قیمت جهانی گوشی های سری گلکسی S21 به قیمت ایران را مشاهده کنید:

تبدیل قیمت جهانی گلسی اس 21 (دلار) به قیمت داخلی (تومان)

گوشیقیمت با محاسبه نرخ ارز
گلکسی اس ۲۱ مدل ۱۲۸ گیگ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
گلکسی اس ۲۱ مدل ۲۵۶ گیگ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
گلکسی اس ۲۱ پلاس مدل ۱۲۸ گیگ۲۴ میلیون تومان
گلکسی اس ۲۱ پلاس مدل ۲۵۶ گیگ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
گلکسی اس ۲۱ اولترا مدل ۱۲۸ گیگ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
گلکسی اس ۲۱ اولترا مدل ۲۵۶ گیگ۳۰ میلیون تومان
گلکسی اس ۲۱ اولترا مدل ۵۱۲ گیگ۳۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان

اما برای محاسبه دقیق‌تر قیمت گلکسی S21 ، اس ۲۱ پلاس و اس ۲۱ اولترا در بازار ایران باید هزینه‌های رجسیتری را نیز به مبالغ درج شده در جدول بالا اضافه کنیم. طبق آخرین اطلاعات ما، هزینه‌های گمرکی واردات گوشی برابر با ۱۶ درصد از ارزش کل گوشی خواهد بود که این ۱۶ درصد شامل ۴ درصد حق گمرکی، ۲ درصد حق بازرگانی، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و ۱ درصد عوارض هلال احمر می‌شود. بنابراین ما این هزینه‌ها را به قیمت اصلی گوشی اضافه می‌کنیم و در نهایت در جدول زیر می‌توانید قیمت نهایی گوشی های خانواده S21 را بعد از اضافه شدن هزینه‌های گمرکی و مالیات‌ها مشاهده کنید:

قیمت سامسونگ گلکسی S21 در ایران

گوشیقیمت تقریبی در ایران
گلکسی اس ۲۱ مدل ۱۲۸ گیگ۲۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان
گلکسی اس ۲۱ مدل ۲۵۶ گیگ۲۳ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان
گلکسی اس ۲۱ پلاس مدل ۱۲۸ گیگ۲۷ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان
گلکسی اس ۲۱ پلاس مدل ۲۵۶ گیگ۲۹ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان
گلکسی اس ۲۱ اولترا مدل ۱۲۸ گیگ۳۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
گلکسی اس ۲۱ اولترا مدل ۲۵۶ گیگ۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
گلکسی اس ۲۱ اولترا مدل ۵۱۲ گیگ۳۸ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان

در انتها باید تاکید کنیم که قیمت‌های محاسبه شده به صورت تقریبی بوده و فقط برای اطلاع شما از قیمت حدودی گوشی های خانواده گلکسی اس ۲۱ سامسونگ در ایران تهیه شده است. به طبع قیمت ارز و وضعیت بازار موبایل و واردات تلفن همراه در زمان ورود این گوشی‌ها به بازار ایران بر قیمت آنها تاثیرگذار خواهد بود. همچنین طبیعی است که در ابتدای ورود هر گوشی جدیدی به بازار کشورمان قیمت آنها دارای حباب باشد و احتمالا قیمتی بیشتر از حد استاندارد آنها خواهند داشت و به مرور شاهد متعادل‌تر شدن قیمت‌ها خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. حلال احمر؟؟؟

  2. قیمت 2 سال پیش صفر پرایده

  3. هیچکی نمیتونه بخره این چه وضعیه

  4. خیلی گرونه بابا چه خبرهههههه

  5. سامسونگ بسیار خوب داره عمل میکنه

  6. تست فری کش و پرایوت موبایل

  7. یه زمان بااین قیمتا خونه می‌خریدن

  8. خیلی بیشتر از این قیمت ها فروش میره چون مملکت صاحب ندارد…