اولین مورد انتقال کرونا به میمون تایید شد

اولین مورد انتقال کرونا به میمون تایید شد

مقامات رسمی آمریکا به تازگی دو مورد از انتقال کرونا به میمون های بزرگ باغ‌وحشی در کالیفرنیا را به عنوان اتفاقی بی‌سابقه، تایید کرده‌اند.

انتقال کرونا به میمون های بزرگ باغ‌وحش سن دیگو ایالت کالیفرنیا در آمریکا تایید شد. گفته شده که این اولین مورد از ابتلای طبیعی این نوع جانداران به بیماری مورد نظر بوده است.

ماجرا از سرفه زدن دو گوریل باغ‌وحش سن دیگو شروع شد که از چند هفته پیش توجه مسئولان مرکز مورد نظر را به خود جلب کرد. پس از انجام تست تایید شد که این نخستی‌سانان مبتلا به ویروس کرونا هستند و همچنین، دیده شده که یک گوریل دیگر علائمی از کووید 19 دارد.

احتمال می‌رود که یکی از کارکنان باغ‌وحش که بدون داشتن هیچ علائمی ناقل ویروس کرونا بوده، بیماری را به گوریل‌ها منتقل کرده است؛ البته هنوز این ادعا به صورت رسمی مورد تایید نیست. لیسا پیترسون (Lisa Peterson)، از مسئولان باغ‌وحش معروف سن دیگو می‌گوید که به غیر از سرفه و کمی گرفتگی تنفسی، این گوریل‌ها در سلامت کامل به سر می‌برند و مشکل خاصی ندارند.

انتقال کرونا به میمون

دو گوریل مورد نظر در یک محل قرنطینه شده‌اند و غذا و آب خوردن آن‌ها هم مختل نشده است؛ پیترسون با وجود اتفاق اخیر که به عنوان اولین نمونه انتقال کرونا به میمون گزارش شده، امیدوار بوده که این گوریل‌ها بدون هیچ مشکلی به سلامت کامل برگردند.

گوریل‌ها حدودا 98 درصد از مشخصات دی ان ای خود را با انسان‌ها شریک هستند و تحقیقات نشان می‌دهند که برخی از نخستی‌سانان مانند این جانداران می‌توانند در معرض خطر ابتلا به کووید 19 باشند. هنوز مشخص نیست که این گوریل‌ها در روزهای آینده چه واکنشی به وجود ویروس کرونا در بدن خود نشان می‌دهند و احتمال بروز علائم شدیدتر و حتی مرگ جانداران مورد نظر کم نیست. از طرف دیگر همچنان امکان آلودگی میمون‌های دیگر باغ‌وحش به این ویروس وجود دارد و هفته‌های آینده مشخص می‌کنند که وضعیت کارکنان و حیوانات باغ‌وحش سن دیگو آمریکا چگونه خواهد بود.

کووید 19 تاکنون چیزی در حدود 2 میلیون انسان را قربانی کرده و همچنان تلاش‌ها برای مهار آن ادامه دارد. با افزایش آمار مرگ و میر و مبتلایان ویروس کرونا در جنوب ایالت کالیفرنیا، از اوایل دسامبر گذشته بخش‌هایی از باغ‌وحش سن دیگو به روی بازدید کنندگان بسته بوده است. از طرف دیگر مقامات باغ‌وحش اعلام کرده‌اند که تمامی کارکنان به هنگام نزدیک شدن به گوریل‌ها و سایر میمون‌ها باید از تجهیزات محافظتی استفاده کنند و تا حد امکان جلوی انتقال بیماری کووید 19 به این جانداران گرفته می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. به این بدبختا هم منتقل شد