بزرگترین فروشگاه هواوی

بزرگترین فروشگاه هواوی خارج از چین، در عربستان دایر می ‌شود

هواوی – Huawei قصد دارد بزرگترین فروشگاه خود در خارج از چین را در کشور عربستان دایر کند. تحریم امریکا تاثیری بر بسیاری از محصولات هواوی ندارد.

هواوی با تحریم‌های بسیار شدید از سوی ایالات متحده روبرو است. این شرکت تلاش می‌کند تا با دایر کردن بزرگترین فروشگاه هواوی در خارج از چین، یعنی در یکی از ثروتمندترین کشورهای نفت خیز خاورمیانه، با بخشی از این تحریم‌ها مبارزه کند. آخرین تحریم ایالات متحده علیه این غول فناوری چین در زمینه گوشی‌های همراه آن در سطح جهان اعمال شد که ضربه زیادی به این شرکت وارد کرد و موجب شد تا از استفاده سرویس‌های گوگل در تلفن‌هایش محروم شود.

با این حال، هواوی هنوز توانسته است وضعیت خود را در چین حفظ کرده و تلاش می‌کند تا فروش محصولات خود را در خارج از چین نیز گسترش دهد. این شرکت، از آنجا که محصولات زیادی را تولید می‌کند، تعداد زیادی محصول دارد که ممنوعیت ایالات متحده تأثیری در فروش آنها ندارد.

هواوی بزرگترین فروشگاه خارج از کشور خود را در ریاض دایر می‌کند

بر اساس گزارش اخیر، هواوی قصد دارد از بزرگترین فروشگاه بزرگ خود در خارج از چین رونمایی کند. گزارش GizmoAlpha ادعا می‌کند که هواوی این فروشگاه را در عربستان سعودی افتتاح خواهد کرد. بیانیه رسمی دولت عربستان نیز نشان می‌دهد که بزرگترین فروشگاه این شرکت در ریاض افتتاح خواهد شد. براساس این گزارش، هواوی قرارداد اجاره فروشگاه را با شرکت شرکت سرمایه گذاری Kaden عربستان سعودی منعقد کرده است. با افزایش تقاضا برای محصولات و خدمات دیجیتال در عربستان سعودی، هواوی می‌تواند مستقیماً با مصرف کنندگان در تماس باشد.

بزرگترین فروشگاه هواوی

متأسفانه، در این گزارش مشخص نشده است که هواوی چه زمانی شروع به ساخت یا تکمیل فروشگاه می‌کند. همچنین هیچ اطلاعاتی درباره محدوده‌ی زمانی یا تاریخ افتتاح این فروشگاه وجود ندارد. طبق بیانیه وزارت سرمایه گذاری عربستان سعودی، این کشور انتظار دارد که تا سال ۲۰۲۲، استفاده از اینترنت در این کشور که در سال ۲۰۱۷ در حدود ۷۳.۲ درصد جمعیت بود، ۸۲.۶ درصد از جمعیت افزایش یابد.

عربستان سعودی به هواوی اجازه می‌دهد در این کشور فعالیت داشته باشد

جالب است بدانید که عربستان سعودی روابط خود را با هواوی حفظ کرده است. بدیهی است که این کشور خاورمیانه‌ای ممنوعیت ایالات متحده را کاملاً نادیده می‌گیرد.

بزرگترین فروشگاه هواوی

به گفته اداره اطلاعات و هوش مصنوعی عربستان سعودی، این کشور توافقنامه‌ای نیز با هواوی منعقد کرده است که بر اساس آن، از هوش مصنوعی در شناسایی زبان و شخصیت‌های عربی استفاده خواهد شد. سازنده چینی، این تحقیق و همکاری را با تشریک مساعی محققان سعودی انجام خواهد داد.

تاثیر تحریم‌های ایالات متحده بر هوای بسیار شدید بوده است

تلفن‌های هواوی حدود دو سال است که از سرویس‌های مخصوص گوشی‌های همراه گوگل استفاده نمی‌کنند. این امر اگرچه تاثیر چندانی بر فروش گوشی‌های این شرکت در داخل کشور چنین نداشته اما باعث شده است تا عملکرد و فروش گوشی‌های هوشمند هواوی در بازارهای جهانی با چالش و کاهش بسیار زیادی موجه شود.

ایالات متحده به منظور ایجاد فشار بیشتر در تجارت تلفن‌های هوشمند هواوی، اعلام کرد شرکت‌های غیر آمریکایی که از فناوری آمریکایی استفاده می‌کنند نیز اجازه همکاری تجاری با هواوی را ندارند. این موضوع باعث تشدید تحریم‌های امریکا بر ضد هواوی شد. حال، هواوی در تنگنای سختی قرار گرفته است زیرا دیگر بیش از این تراشه نخواهد داشت و بدون در اختیار داشتن تراشه هم نمی‌تواند گوشی تولید کند. این شرکت حتی از تراشه‌هایی که خودش هم طراحی می‌کند نمی‌تواند استفاده کند زیرا برای تولید این پردازنده‌ها به شرکت TSMC وابسته است و از آنجایی که این شرکت هم برای تولید پردازنده از بسیاری از فناوری‌های امریکایی بهره می‌برد پس قادر به ساخت تراشه برای هواوی نیست.

امید هواوی به مذاکره با دولت بایدن برای رفع تحریم‌ها

شاید با روی کار آمدن دولت جدید ایالات متحده در چند روز آتی، هواوی بتواند بستری برای مذاکره پیدا کند.

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که بایدن هم همچون ترامپ علاقه‌ی چندانی به هواوی ندارد. با این اوصاف، اما انتظار می‌رود که دولت بایدن با این مذاکرات، بیشتر نگاهی مدنی و مدبرانه داشته باشد. اگر چنین بستری فراهم شود، به زودی راهی برای رهایی هواوی از این تنگنا وجود خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*