کاهش گرمای زمین

ویروس کرونا باعث کاهش گرمای زمین شد

دانشمندان آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کردند ویروس کرونا با تمام آثار مخربی که برای بشر به همراه داشت باعث کاهش گرمای زمین شد.

بیش از یکسال از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد؛ ویروسی که کماکان در حال شیوع بوده و همچنان بسیاری را به کام مرگ می‌کشاند. اما این ویروس با وجود آثار مخرب خود برای محیط زیست به عنوان یک ناجی عمل کرده و باعث کنترل گرمای زمین شده است.

کاهش گرمای زمین با ویروس کرونا

بررسی‌های جدید دانشمندان آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد گرمای زمین در سال 2020 نسبت به سال قبل تا حدودی کنترل شده است. این دانشمندان کنترل گرمای سیاره زمین را به کاهش 10 درصدی گاز سمی متان در جو مربوط می‌دانند. در واقع با شیوع کرونا به میزان زیادی رفت‌وآمدهای انسان‌ها و فعالیت صنایع کاهش پیدا کرده و همین موضوع باعث شد تا انتشار گاز متان در سال 2020 نسبت به سال 2019 حدود 10 درصد کاهش پیدا کند.

گاز متان به دلیل فعالیت‌های شرکت‌های نفتی و گازی تولید می‌شود و در بحران کرونا میزان تقاضای نفت و گاز نیز کاهش پیدا کرده که نتیجه آن کاهش ورود گاز متان به جو است. گفتنی است گاز دی اکسید کربن و گاز متان با اثر گلخانه‌ای خود جزو گازهای اصلی گرم‌کننده زمین محسوب می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*