واکسن کرونا کره شمالی

واکسن کرونا کره شمالی با هک کردن اطلاعات شرکت‌های خارجی ساخته شد

واکسن کرونا کره شمالی با هک کردن اطلاعات سایر شرکت‌های خارجی ساخته شد. مراحل آزمایش بالینی واکسن داخلی کره شمالی به تازگی آغاز شده است.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که کره شمالی در حالی آزمایش بالینی واکسن کرونا ساخت خود را آغاز کرده که این واکسن با اطلاعات سرقت شده از سایر شرکت‌ها ساخته شده است. طبق خبرهای منتشر شده، مرکز تحقیق صنعتی بیولوژیک دانشگاه کیم ایل سونگ کره شمالی این واکسن را توسعه داده و به تازگی نیز این واکسن روی بیماران مشکوک به ابتلا به کروناویروس مورد آزمایش قرار گرفته است.

جزئیات ساخت واکسن کرونا کره شمالی

طبق اعلام روزنامه Daily NK، دولت کره شمالی اخیرا یک واحد هک جدید را تاسیس کرده است که هکرهای این واحد از شرکت‌های پیشرو در حوزه درمان و ساخت واکسن کووید ۱۹ اطلاعات مورد نیاز را سرقت می‌کنند و در اختیار مراکز تحقیقاتی کره شمالی قرار می‌دهند. این روزنامه مدعی شد هکرهای کره شمالی اطلاعات کافی برای ساخت واکسن را از سایر شرکت‌ها سرقت کرده‌اند، اما برای تولید واکسن به امکانات مورد نیاز دسترسی ندارند. البته با توجه به این که رهبر کره شمالی به صورت مستقیم دستور توسعه واکسن کروناویروس را داده است، محققان کره شمالی باید هرچه سریع‌تر فرایند توسعه واکسن داخلی کره شمالی را به انجام برسانند.

کره شمالی در حالی به دنبال توسعه واکسن کروناویروس است که همچنان ادعا می‌کند در این کشور هیچ مورد ویروس کرونا شناسایی نشده است. البته کره شمالی بری جلوگیری از شیوع این ویروس تمهیدات سختگیرانه‌‌ای را اندیشیده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به مین‌گذاری در مرزهای خود با چین اشاره کرد. همچنین گفته می‌شود اگر مقامات رسمی کره شمالی در کنترل این بیماری شکست بخورند، محکوم به مرگ خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*