فناوری مایکروسافت جایگزین مه شکن اتومبیل ها

آیا تکنولوژی جدید مایکروسافت جایگزین مه شکن اتومبیل ها می‌شود؟

کمپانی مایکروسافت پتنت‌های جدیدی را به ثبت رسانده که می‌تواند جایگزین مه شکن اتومبیل ها شود و در آینده توسط خودروسازان استفاده شود.

مه شکن‌ها طراحی شده‌اند تا در شرایط مه آلود میدان دید راننده را افزایش دهند‌؛ اما بر خلاف هدفی که باعث شده مه شکن اتومبیل ها طراحی شود، آن‌ها تأثیرگذاری چندان زیادی ندارند و برد کمی را ارائه می‌کنند.

از آنجا که مه شکن‌های عقب اتومبیل‌ها نور بیشتری از چراغ‌های اصلی دارند و در جاده‌های مه آلود راحت‌تر دیده می‌شوند، روی میدان دید راننده تأثیر بیشتری می‌گذارند. اما پیشرفت چراغ‌های جلو باعث شده که این چراغ‌ها در شرایط مه آلود نیز وظیفه‌ی خود را به خوبی انجام دهند و نیازی به یک یار کمکی مانند مه شکن‌ها نداشته باشند.

فناوری مایکروسافت جایگزین مه شکن اتومبیل ها

کمپانی مایکروسافت حق اختراع جدیدی را ثبت کرده است که یک عینک AR با کنترل پیش‌بینی‌پذیر دستگاه خارجی مبتنی بر ورودی رویداد ویژه را شرح می‌دهد. این حق اختراع از فناوری واقعیت افزوده برای پردازش تصاویر از اشیائی که روبروی خودرو قرار دارند استفاده می‌کند و توسط یک عینک واقعیت افزوده این تصاویر را به نمایش می‌گذارد. یکی از مزیت‌های این فناوری، استفاده به عنوان یک هدآپ دیسپلی یا همان نمایشگر سربالا است.

فناوری مایکروسافت جایگزین مه شکن اتومبیل ها

پیش‌تر هم شاهد استفاده از فناوری واقعیت افزوده در هدآپ دیسپلی‌ها بوده‌ایم. به طور مثال می‌توان به کمپانی مرسدس بنز اشاره کرد که از این سیستم در خودرو جدید اس کلاس استفاده کرده است. حق اختراع مایکروسافت به عنوان راه حل جایگزین مه شکن اتومبیل ها قصد دارد تا در شرایطی که راننده قادر به تماشای پیش روی خود نیست، دید آن را بهبود دهد؛ ولی سیستم به کار رفته توسط شرکت‌های مرسدس بنز و پاناسونیک تمرکزش روی دید واضح از جلوی خودرو است.

فناوری مایکروسافت جایگزین مه شکن اتومبیل ها

گرچه توضیح کاملی برای این حق اختراع هنوز وجود ندارد، اما می‌توان به شکل خلاصه گفت که این تکنولوژی چشمی است که در جلوی خودرو قرار گرفته و برای نمایش تصاویر از پردازنده‌ی یکپارچه استفاده کرده است. تصاویر اصلاح شده توسط این فناوری را می‌توان روی نمایشگر سیستم اطلاعات سرگرمی هم به نمایش درآورد، ولی این کار هیچ سودی برای راننده نداشته و تنها تمرکز وی را به هم می‌زند.

فناوری مایکروسافت جایگزین مه شکن اتومبیل ها

قطعا این اختراع هم با گذر زمان بهبود پیدا می‌کند و پیشرفته‌تر می‌شود و از آنجایی که ایمنی رانندگان و سرنشینان را بهبود می‌بخشد، ارزش سرمایه گذاری را دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*