طراحی آیفون - iPhone 13 یا همان آیفون 12 اس

طراحی آیفون 13 احتمالا همانند آیفون 12 خواهد بود

بنا بر رندرهای منتشر شده از مدل‌های سه بعدی پرچمدارن 2021 اپل، ظاهرا طراحی آیفون – iPhone 13 یا آیفون 12 اس به همان شکل آیفون 12 باقی خواهد ماند.

تنها حدود چند ماه از عرضه پرچمداران سری آیفون 12 می‌گذرد و با این وجود، به نظر می‌رسد که پس از معرفی سامسونگ گلکسی اس 21، حال طرفداران اپل بیش از پیش منتظر پرچمدار جدید این شرکت برای سال 2021 هستند.

البته طی این مدت شایعه‌های بسیاری درباره iPhone 13 که برخی آن را با نام آیفون 12 اس هم می‌خوانند شنیده شده، اما هنوز هیچگونه اطلاعات رسمی درباره آن در دسترس نیست.

طراحی آیفون 13

با این وجود در کنار این شایعه‌ها، رندرهای جدیدی از تصاویر سه بعدی پرچمدار بعدی اپل لو رفته که طراحی آن را به تصویر می‌کشد و چنان که در تصاویر فوق دیده می‌شود، انگار تغییر چندانی بین آیفون 12 و آیفون 13 حداقل از نظر ظاهری وجود ندارد.

البته قطر آیفون 13 کمی بیشتر به نظر می‌رسد و تغییر بزرگی که در اولین نگاه به چشم هر کاربری می‌خورد، برداشته شدن پورت لایتنینگ برای شارژ و انتقال داده است. این حرکت بزرگی از سوی اپل است که به مانند برداشتن شارژر داخل جعبه گوشی‌های آیفون 12 ممکن است در ابتدا با نظرات مخالف بسیاری روبه رو شود و در آینده توسط سایر شرکت‌ها دنبال شود؛ همانطور که هم‌اکنون دیگر خبری از شارژر داخل جعبه گوشی‌های سری گلکسی اس 21 نیست و بهانه آن استفاده کمتر از پلاستیک و کوچک‌تر شدن جعبه عنوان شده است.

طراحی آیفون - iPhone 13 یا همان آیفون 12 اس

به هر حال شاید این حرکت نیز مجددا منجر به ارزان بودن آیفون 13 شود؛ چراکه با قرار ندادن یک قطعه و اضافه کردن به سایر ویژگی‌ها، ممکن است مدل پایه آیفون 13 یا همان 12 اس چیزی حدود ۷۰۰ دلار اعلام شود. همچنین لازم به ذکر است که تفاوت سرعت شارژ گوشی با مگ‌سیف و کابل لایتنینگ چندان هم زیاد نیست و تنها ۵ وات اختلاف دارد که احتمالا در نسل بعدی پرچمداران ارتقا خواهد یافت. برای انتقال داده نیز استفاده از وای فای 6E سرعت بیشتری را نسبت به کابل یو اس بی خواهد داشت که ممکن است بهانه آینده اپل برای حذف پورت لایتنینیگ از گوشی‌ها باشد.

جدای از این مورد، نکته قابل توجه دیگر پر در این تصاویر قرار دادن ناچ کوچکتر در طراحی آیفون 13 است که احتمالا به معنای ارتقای سیستم Face ID و در کنار آن اضافه کردن حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر خواهد بود‌. البته درباره تامین قطعات مربوط به این حسگر (که در صورت استفاده حتما از نوع اولتراسونیک خواهد بود) اطلاعاتی مبنی بر قرارداد اپل با یک شرکت دیگر منتشر نشده و انتظار می‌رود که کوالکام در این موضوع نقش داشته باشد.

طراحی آیفون - iPhone 13 یا همان آیفون 12 اس

به علاوه، ظاهرا علی‌رغم قطر بیشتر این پرچمداران، ظرفیت باتری iPhone 13 همچنان به مانند طراحی آن به همین شکل دست نخورده باقی می‌ماند و در ساختار دوربین این گوشی نیز قرار نیست تا پیشرفت چشمگیری را شاهد باشیم. گرچه این مسئله برای مدل پرو مکس کمی متفاوت بوده و فعلا تا اعلام اطلاعات رسمی باید صبر کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*