نمایشگر رولی سامسونگ

نمایشگر رولی سامسونگ در دست ساخت قرار گرفته است

نمایشگر رولی سامسونگ جدیدترین فناوری این شرکت خواهد بود که همراه با نمایشگرهای کشویی در درست ساخت قرار گرفته و احتمالا در سال جاری عرضه شوند.

تا به امروز سامسونگ تلاش‌های چشمگیری در زمینه صفحه نمایش‌های منعطف انجام داده و توانسته است که در گوشی‌هایی مثل گلکسی زد فلیپ (Galaxy Z Flip) و گلکسی زد فولد 2 (2 Galaxy Z Fold) از صفحه نمایش‌های تاشو استفاده کند. سامسونگ در سال 2019 توانست اولین گوشی با صفحه نمایش تاشو (گلکسی فولد) شرکت خود را عرضه کند و پس از آن شرکت هواوی از عرضه گوشی میت ایکس خبر داد که آن هم اولین گوشی با صفحه نمایش تاشو هواوی بود. امروزه شرکت‌های بسیاری به این تکنولوژی دست پیدا کرده‌اند که تقریبا این دسته از گوشی‌ها برای کاربران عادی به نظر می‌رسد، اما تکنولوژی جدیدی که بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته، تکنولوژی صفحه نمایش‌های رولی بوده و به تازگی خبرهایی مبنی بر عرضه نمایشگر رولی سامسونگ منتشر شده است.

نمایشگر رولی سامسونگ

اولین شرکتی که صفحه نمایش رولی را معرفی کرد، شرکت اوپو بود. این شرکت فناوری صفحه نمایش رولی را در گوشی Oppo Find X 2021 به نمایش گذاشت. در نمایشگاه CES سال 2021، شرکت ال جی نسخه آزمایشی صفحه نمایش‌های رولی را معرفی کرد. متاسفانه این شرکت‌ها اعلام کردند که هنوز برای تولید انبوه این نوع نمایشگر آماده نیستند و همچنین تمرکز بیش از حد روی این تکنولوژی می‌تواند باعث خروج آن‌ها از تجارت گوشی‌های هوشمند شود، اما به تازگی گزارش‌هایی منتشر شده است که تایید می‌کنند به زودی نمایشگر رولی سامسونگ عرضه خواهد شد. همچنین در این گزارش‌ها ذکر شده است که این شرکت نیز در حال ساخت نمایشگرهای کشویی بوده و به لطف سامسونگ می‌توانیم به تجارت این نوع از صفحه نمایش‌ها نیز امیدوار باشیم.

زمان عرضه نمایشگر رولی سامسونگ

نمایشگر رولی سامسونگ

به گفته معاون ارشد Samsung Display یعنی Choi Kwon-young، این شرکت در حال کار روی نمایشگرهای رولی و کشویی بوده و اولین گوشی‌های شرکت سامسونگ که از صفحه نمایش رولی یا کشویی استفاده می‌کنند، در سال جاری عرضه خواهند شد. این خبر مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته و پس از شکست احتمالی LG Rollable، این امکان وجود دارد که سامسونگ اولین شرکتی باشد که گوشی‌هایی با این نوع صفحه نمایش عرض می‌کند.

با توجه با این گزارش‌ها این احتمال وجود دارد که سامسونگ اولین شرکتی باشد که از این تکنولوژی استفاده می‌کند، اما این موضوع هنوز تایید نشده است. به هر حال این شرکت روی گجت‌هایی دیگری نیز کار می‌کند و این احتمال وجود دارد که همانند ال جی که سال گذشته یک تلویزیون هوشمند را با صفحه نمایش چرخشی (بسیار گران) عرضه کرد، این شرکت نیز در سال جاری چنین گجت‌هایی را عرضه کند.

همانطور که می‌دانید شرکت سامسونگ در بخش صفحه نمایش بسیار پیشرفت کرده و توانسته نمایشگرهای OLED را برای لپ تاپ نیز عرضه کند. با توجه به اقدامات اخیر این شرکت احتمال عرضه گوشی‌هایی با صفحه نمایش تاشو و کشویی وجود دارد.