نسخه آزمایشی iOS 14.5

فیس آیدی آیفون در نسخه آزمایشی iOS 14.5 چهره با ماسک را هم شناسایی می‌کند

نسخه آزمایشی iOS 14.5 اپل که به تازگی منتشر شده تشخیص چهره از زیر ماسک را با کمک ساعت هوشمند اپل واچ ممکن می‌کند. اما چگونه؟

کمپانی اپل امروز اولین نسخه ٱزمایشی iOS 14.5 را در حالی برای توسعه‌دهندگان خودش منتشر کرد که حاوی یک قابلیت بسیار جذاب بود. به لطف این به‌روزرسانی فیس آیدی آیفون آسوده‌تر از گذشته می‌تواند چهره کاربر را از زیر ماسک تشخیص دهد.  اگر این قابلیت که Unlock iPhone نام دارد و از ساعت هوشمند اپل واچ استفاده می‌کند بتواند از برنامه آزمایشی اپل جان سالم به در ببرد، به سیستم فیس آیدی آیفون کاربرانی که اپل واچ قفل نشده را به مچ بسته باشند کمک خواهد کرد حتی وفتی یک ماسک به صورت دارند هم بتواند چهره آن‌ها را شناسایی کرده و قفل صفحه را بشکند. به نظر می‌رسد اپل از پس این چالش برخواهد آمد، زیرا پیش از فیس آیدی، کاربر یک مرتبه قفل اپل واچ خود را باز کرده است.

اپل در توضیح این ویژگی می‌گوید: آیفون می‌تواند از اپل واچ شما برای تشخیص یک چهره دارای ماسک استفاده کند. اپل واچ شما باید با یک رمز محافظت شود، در نزدیکی شما، دور مچ دستتان باسد و صفحه آن از حالت قفل خارج شده باشد. به لطف این ویژگی کاربران می‌توانند خیلی سریع توسط ساعت هوشمند خود قفل آیفونشان را باز کنند. البته که اپل واچ شما باید به نسخه آزمایشی سیستم عامل watchOS 7.4 مجهز شده باشد.

در ماه مارس زمانی که همه‌گیری کروناویروسدر ایالات متحده آمریکا شروع شد، کاربران آیفون‌های اپل متوجه شدند که وقتی ماسک به صورت دارند، فیس آیدی نمی‌تواند چهره آن‌ها را تشخیص داده و قفل صفحه را باز کند؛ بنابراین از آنجایی که آیفون‌های مدرن اپل فافد حسگر اثر انگشت تاچ آیدی هستند، کاربران ناچار شدند با وارد کردن رمز قفل صفحه را باز کنند. در این بین برخی از کاربران ترجیح می‌دادند ماسک خود را کمی پایین بکشند و وقتی فیس آیدی چهره آن‌ها را تشخیص داد دوباره ماسک را بالا ببرند. اکنون اپل برای آنکه جلوی ریسک ابتلای کاربران به کووید ۱۹ با این کار را بگیرد، امکان تشخیص چهره با ماسکتشخیص چهره با ماسک را به iOS 13.5 خود که ماه مه منتشر شد اضافه کرد. اگر الگوریتم تشخیص چهره اپل متوجه شود که شما از ماسک استفاده می‌کنید، بلافاصله صفحه وارد کردن رمزعبور را نمایان می‌کند تا ناچار به پایین کشیدن ماسک از چهره خود نشوید.

اپل همچنین در نسخه آزمایشی iOS 14.5 قابلیتی به نام Tracking Transparency را معرفی می‌کند که از کاربران می‌پرسد آیا اجازه می‌دهند تبلیغات دنبال کننده فعالیت آن‌ها را زیر نظر بگیرند یا خیر؟ در اینجا همچنین قابلیت جدید دیگری به نام FinHealth تعبیه شده که به یک ویژگی سلامت مالی اشاره دارد و پیشنهادهایی را برای کمک به مدیریت اموال به کاربران ارائه می‌کند. این بخش با قدرت‌گیری از سیستم یادگیری ماشین، دخل و خرج کاربر را مورد بررسی قرار می‌دهد و به او در مدیریت هرچه بهتر اموالش کمک می‌کند.

برای نصب این نسخه آزمایشی شما باید به عنوان یک توسعه دهنده iOS ثبت نام کرده باشید. برای انجام این کار می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:  وارد سایت https://developer.apple.com/enroll شوید. گزینه Start Yoir Enrollment را انتخاب کنید. با استفاده از اپل آیدی فعلی خود لاگین کنید یا یک اپل آیدی جدید بسازید.  سپس شما باید با رفتن به آدرس https://beta.apple.com/sp/betaprogram شده و در پایین صفحه روی دکمه Sign Up کلیک کنید. از اپل آیدی خود برای ورود استفاده کنید و دستورات روی صفحه را دنبال کنید. از این پس هر زمانی که اپل نسخه آزمایشی را برای توسعه دهندگانش منتشر کند، شما می‌توانید با رفتن به مسیر Settings > General >Softwate Update آن را دانلود و نصب کنید. به خاطر بسپارید که نسخه آزمایشی سیستم‌عامل‌ها پایدار نیست. بنابراین اگر از آیفون خود به عنوان گوشی اصلی‌تان استفاده می‌کنید، به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم عضو برنامه آزمایشی اپل شوید. اگر عضو آزمایش‌کنندگان آی او اس شده‌اید هر زمانی که به مسیر زیر بروید می‌توانید پروفایل آزمایشی را از روی گوشی خود حذف کنید.  وارد مسیر Setrings > General شوید و روی گزینه Profiles & Device Management کلیک کنید. روی پروفایل آزمایشی موجود کلیک کنید. پروفایل آزمایشی مورد نظر را پاک کنید. سپس گوشی خود را ریستارت کنید.  بعد از این هر زمانی که نسخه‌های نهایی iOS که پایداری کاملی نسبت به نسخه‌های آزمایشی دارند، با خیال راحت آن‌ها را نصب کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*