گوشی منعطف هواوی Mate X2

گوشی منعطف هواوی Mate X2 بهتر از گلکسی Z Fold 2 سامسونگ خواهد بود

اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد گوشی منعطف هواوی Mate X2 دارای ویژگی‌هایی نظیر وزن و ضخامت کمتر در مقایسه با رقیب خود، گلکسی Z Fold 2 است.

هواوی ماه آینده میلادی از یک گوشی منعطف دیگر رونمایی خواهد کرد. به نظر می‌رسد بازار نیز آماده‌ی میزبانی از این اسمارت فون جذاب است. اطلاعات اندکی از گوشی هواوی Mate X2 در دست است و مواردی وجود دارد که به طور ناامیدکننده‌ای به شباهت گلکسی زد فولد ۲ با نسل گذشته آن اشاره می‌کنند. جدیدترین قطعه‌ی این پازل نشان می‌دهد که گوشی سامسونگ پاییز پیش رو معرفی می‌شود؛ با این حال شنیده می‌شود میت ایکس ۲ اگر بهتر از زد فولد ۲ نباشد، حداقل از آن جذاب‌تر است.

بیشتر بخوانید:

گوشی منعطف هواوی میت ایکس ۲ در ۲۲ فوریه رونمایی خواهد شد

گوشی زد فولد ۲ سامسونگ ایرادهای فنی و مشکلات طراحی نسل اول زد فولد را برطرف می‌کند. این نسخه بریدگی بزرگ در صفحه نمایشگر اصلی را از بین می‌برد و نمایشگر خارجی موسوم به «کاور دیسپلی» را گسترده‌تر می‌کند تا تقریباً تمام نیمه قاب پشتی گوشی را پوشش دهد. سامسونگ همچنین طراحی این گوشی جذاب را باریک‌تر کرده است، اما وقتی آن را با دیوایسی مانند سرفیس دو مایکروسافت مقایسه می‌کنیم، سامسونگ هنوز هم برای کاهش ضخامت این دیوایس نیاز به کار دارد.

گوشی منعطف هواوی Mate X2 بهتر از گلکسی زد فولد ۲

گلکسی زد فولد ۲

یکی از افشاگران دنیای دیجیتال که با نام Digital Chat Station شناخته می‌شود، می‌گوید که گوشی منعطف هواوی میت ایکس ۲ برطرف از رقیب کره‌ای خودش است. اول اینکه آن باریک‌تر و سبک‌تر از زد فولد ۲ خواهد بود. دوم اینکه نمایشگر خارجی آن سطح بزرگ‌تری را پوشش می‌دهد، اما در عین حال دوربین دوگانه‌ای درون دو حفره روی آن جای گرفته‌اند.

چرا هواوی Mate X2 بهتر از گلکسی Z Fold 2 است؟

اما خوشبختانه هیچ حفره یا بریدگی اضافی روی نمایشگر اصلی آن قرار نخواهد داشت. این می‌تواند نشانگر ۲ موضوع باشد. یا آنکه به طور کل این گوشی تاشو فاقد دوربین سلفی است. و یا آنکه از یک دوربین زیر نمایشگر استفاده می‌کند. در حال حاضر کمپانی ZTE با تعبیه یک دوربین زیر نمایشگر گوشی زد تی ای اکسون ۲۰ ۵ جی پیشرو در این بخش است؛ هرچند کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین آن چندان دلپذیر نیست.

اگر هواوی بتواند بدون تغییرات دردسرساز و بدون افزایش قیمت بتواند چنین دیوایسی را به عنوان نسل دوم گوشی میت ایکس روانه بازار کند، شگفت‌انگیز خواهد بود. با توجه به سابقه هواوی، فقط یکی از این دو اتفاق می‌افتد.