افزایش طول عمر

افزایش وزن طبیعی در بزرگسالی باعث افزایش طول عمر می‌شود

مطالعات جدید دانشمندان دانشگاه اوهایو نشان می‌دهد افزایش وزن متعادل در بزرگسالی می‌تواند با افزایش طول عمر رابطه مستقیمی داشته باشد.

مطالعه جدیدی از دانشگاه اویاهو، داده‌های شگفت آوری را ارائه می‌کند. افزایش وزن تدریجی در بزرگسالی می‌تواند به زندگی طولانی‌تر منجر شود. البته این در مورد کسانی صدق می‌کند که با شرایط استاندارد و وزن مناسب و البته با افزایش وزن متعادلی پا به بزرگسالی می‌گذارند. این در مورد افرادی که در محدوده چاقی قرار دارند، صدق نمی‌کند.

ارتباط افزایش طول عمر و افزایش وزن طبیعی

این تحقیقات جدید روی شاخص توده بدنی (BMI) که برای طبقه‌بندی افراد بر اساس قد، سن و وزن آن‌ها استفاده می‌شود، متمرکز شده است. یکی از یافته‌های این مطالعه، ارتباط بین اضافه وزن/ چاقی و بیماری‌های مختلف از جمله دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی و عروقی است. اما حداقل بر اساس این مطالعه، بقاء با وزن ثابت یا نرمال در طول زندگی آسان نخواهد بود. مشخص شده است افرادی که با وزن طبیعی یا اضافه وزن کُند پا به بزرگسالی می‌گذراند، در مقایسه با افرادی که با چاقی وارد این دوره از زندگی شده و همچنان به اضافه وزن خود ادامه می‌دهند، عمر بیشتری را می‌توانند تجربه کنند.

بیشتر بخوانید:

دانشمندان موفق به کشف ژن چاقی شدند؛ عامل چاق شدن انسان مشخص شد!

اما این بخش تحقیق تعجب‌آور نیست. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد افرادی که از بزرگسالی به بعد با افزایش وزن متوسطی مواجه هستند در مقایسه با افرادی که با وزن طبیعی وارد بزرگسالی می‌شوند و کل زندگی خود را با همان وزن ادامه می‌دهند، احتمالاً باید طول عمر بیشتری داشته باشند. محققان همچنین نگران چاقی در افراد جوان‌تر هستند که زودتر از نسل پدر و مادر خود وزن اضافه می‌کنند. هوی ژنگ، نویسنده ارشد این مقاله عنوان می‌کند که علیرغم نوآوری پزشکی که باعث افزایش طول عمر در بزرگسالان چاق می‌شود:

حتی اگر احتمال مرگ و میر ناشی از چاقی طی نسل‌های مختلف کاهش پیدا کرده باشد، سهم آن در کل مرگ و میر جهان از ۵.۴ درصد به ۶.۴ درصد افزایش پیدا کرده است. این بدان خاطر است که والدین همراه فرزندان خود در مسیر چاقی قرار گرفته‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*