فضانورد ایرانی

رئیس پژوهشگاه هوافضا از اعزام فضانورد ایرانی به فضا تا سال 1410 خبر داد

رئیس پژوهشگاه هوافضا اعلام کرد طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی قرار بود پروژه اعزام فضانورد ایرانی به فضا تا سال 1404 انجام شود، اما به دلیل مشکلات ایجاد شده این پروژه سال 1410 به انجام خواهد رسید.

اخیرا مراسم روز فناوری فضایی با حضور وزیر ارتباطات، رئیس سازمان فضایی، رئیس پژوهشگاه فضایی و فعالان این حوزه برگزار شد که در این مراسم پژوهشگاه هوا و فضا از مدل مهندسی کپسول زیستی رونمایی کرد. فتح‌الله امی، رئیس پژوهشگاه هوافضا عنوان کرد این کپسول برای انجام تست تا 130 کیلومتری زمین آماده است. وی افزود این کاوشگر که حدود 500 کیلوگرم وزن و 2 متر طول دارد، 75 درصد کپسول اصلی محسوب می‌شود و می‌تواند انسان را نیز در خود جای دهد.

اعزام فضانورد ایرانی به فضا تا سال 1410

فضانورد ایرانی

رئیس پژوهشگاه هوافضا در ادامه گفته‌های خود بیان کرد در گذشته توانستیم موجود زنده یعنی میمون را فضا ارسال کنیم که طبق سند تدوین شده فضا قرار بود پروژه اعزام فضانورد به فضا نیز تا سال 1404 به انجام برسد، اما به دلیل مشکلاتی که به وجود آمد پروژه اعزام انسان در سال 1410 انجام خواهد شد. وی افزود بر اساس استانداردهای جهانی برای اعزام انسان به فضا می‌بایست حداقل 5 پرتاب موفق توسط کاوشگر انجام شود که با در نظر گرفتن پرتاب‌های موفقی که قبلا انجام داده‌ایم، به 2 پروژه دیگر برای اعزام فضانورد نیاز خواهیم داشت.