مدیریت چند اکانت جیمیل

نحوه مدیریت چند اکانت جیمیل از یک راه بدون دردسر

از دست اینباکس ایمیل‌های مختلف خود خسته شده‌اید؟ در اینجا به شما نحوه مدیریت چند اکانت جیمیل از یک راه بدون دردسر را آموزش خواهیم داد.

برای مدیریت چندن اکانت جیمیل حتماً نباید به یک کلاینت دسکتاپی ایمیل دسترسی داشته باشید. Gmail می‌تواند تمام حساب‌های کاربری ایمیل شخصی و حرفه‌ای شما را مدیریت کند. ما به شما خواهیم گفت که چگونه از طریق یک رابط کاربری می‌توانید به تمام اکانت‌های ایمیل خود دسترسی پیدا کنید.

۱- باز کردن جیمیل از طریق چند مرورگر

مدیریت چند اکانت جیمیل

برای وارد شدن به دو یا سه اکانت جیمیل، شما می‌توانید همین تعداد پروفایل مرورگر را اجرا کنید. این راه ساده‌ای برای وقتیست که می‌خواهید به چند حساب کاربری مجزا دسترسی پیدا کنید. استفاده از این روش هم بسیار ساده است؛ زیرا به جز نصب چند مرورگر مختلف یا وارد شدن با چند پروفایل متفاوت، نیازی به هیچ چیز دیگری ندارد. اگر از مرورگر کروم روی دسکتاپ استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم از روش ۳ استفاده کنید.

روش استفاده از چند مرورگر هم روی دسکتاپ هم موبایل کار می‌کند. البته اگر از تبلت یا یک گوشی استفاده می‌کنید، استفاده از اپلیکیشن موبایل Gmail آسوده‌تر است.

۲- جابجایی بین اکانت‌های جیمیل توسط قابلیت Multiple Sign-In گوگل

مدیریت چند اکانت جیمیل

اکانت سوئیچر گوگل به شما امکان می‌دهد از طریق یک مرورگر و در لحظه به مدیریت چند اکانت جیمیل بپردازید. این قابلیت با هر مرورگری کار می‌کند؛ یعنی حتماً نباید از گوگل کروم استفاده کنید.ب برایراه اندازی قابلیت جابجایی بین اکانت‌های ایمیل از طریق خود جیمیل، ابتدا وارد اکانت اصلی جیمیل خود شوید، روی عکس پروفایل خود در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و روی گزینه Add another account ضربه بزنید.

پنجره یا برگه جدیدی باز می‌شود که می‌توانید از طریق آن مراحل ورود به سیستم و تأیید را انجام دهید. زمانی که کار تمام شد، شما اینباکس اکانت جدید را در یک تب یا پنجره جدید مشاهده خواهید کرد. از این طریق شما می‌توانید بین اکانت‌های جیمیل خود جابجا شوید.

شما به جای راه اندازی این قسمت از طریق اکانت جیمیل، می‌توانید از طریق اکانت مرورگر کروم خود نیز بین اکانت‌های مختلف خود جابجا شوید.

۳- از اکانت سوئیچر گوگل کروم استفاده کنید

مدیریت چند اکانت جیمیل

در مرورگر کروم شما می‌توانید برای هر اکانت گوگل یک پروفایل جداگانه بسازید. اگر می‌خواهید بوک مارک‌ها، تنظیمات مرورگر، داده‌های ذخیره شده یا افزونه‌ها در هر اکانت مستقل باشد، این بهترین گزینه است. برای ساخت یک پروفایل جدید مبتنی بر گوگل در مرورگر کروم، روی آیکون کاربر در گوشه سمت راست صفحه کلیک کنید، روی گزینه Add کلیک کنید، سپس یک پروفایل جدید بسازید و وارد آن شوید.

وقتی به یک اکانت ایمیل دیگر سوئیچ کنید، کروم یک پنجره جدید را باز خواهد کرد. مطمئن شوید که برای بکاپ گرفتن و تب‌های باز، بوک مارک‌ها و دیگر اطلاعات حتماً همگام‌سازی را برای اکانت گوگل خود فعال کنید.

۴- اضافه کردن اکانت‌های جیمیل و دادن یک نام مستعار به اکانت اصلی

اگر می‌خواهید اکانت اصلی شما مجزا از دیگر اکانت‌های شما باشد، می‌توانید از روش‌هایی که در بالا گفته شد استفاده کنید. اگر می‌خواهید تمام اکانت‌های جیمیل خود را از طریق یک رابط کاربرب و در کنار هم مدیریت کنید، بهترین راه اضافه کردن دیگر اکانت‌های شما به اکانت اصلی است. شما از این طریق حتی می‌توانید اکانت ایمیل دیگر سرویس‌هایتان را هم به اکانت اصلی جیمیل خود اضافه کنید.

نحوه مدیریت چند اکانت جیمیل از طریق خود جیمیل به صورت زیر است:

راه اندازی فوروارد از یک اکانت جیمیل به اکانت اصلی

مدیریت چند اکانت جیمیل

برای فوروارد کردن تمام ایمیل‌های دریافتی از یک اکانت جیمیل به اکانت اصلی شما، روی آیکون چرخ دنده در گوشه سمت راست صفحه کلیک کنید، روی گزینه See all settings ضربه بزنید و به زبانه Forwarding POP/IMAP بروید.

پیش از آنکه ایمیل‌ها فوروارد شود، شما باید یک آدرس ایمیل برای این انتقال انتخاب کنید. بعد از وارد کردن آدرس ایمیل، روی گزینه Next کلیک کنید و سپس Proceed را انتخاب کنید تا آدرس ایمیل وارد شده تأیید شود. به ایمیل مورد نظر رفته و کد فعالسازی را از آن برداشته و در کادر به نمایش درآمده روی صفحه وارد کنید و سپس گزینه Verify را انتخاب کنید.

زمانی که آدرس ایمیل برای فوروارد تأیید شد، شما می‌توانید ایمیل مقصد را در بخش Forward a copy of incoming mail to انتخاب کنید. همچنین می‌توانید انتخاب کنید چه اتفاقی برای نسخه اصلی ایمیل در اکانت منبع بیفتد.

بررسی ایمیل از طریق دیگر ایمیل‌ها

مدیریت چند اکانت جیمیل

به جای فوروارد کردن، شما می‌توانید ایمیل‌های دریافتی روی اکانت جیمیل خود را از طریق IMAP یا POP3 روی اکانت دیگری مشاهده کنید. برای فعال کردن یکی از این دو ابتدا وارد اکانت اصای خود در جیمیل شوید. سپس از گوشه سمت راست صفحه روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید. روی گزینه See all settings و سپس POP/IMAP کلیک کنید.

گزینه POP download را فعال کنید، تنظیمات مورد نظر را وارد کنید و روی گزینه Confirm کلیک کنید. اگر می‌خواهید از یک اکانت غیر جیمیل استفاده کنید، می‌توانید از گزینه IMAP نیز استفاده کنید.

مجددا به اکانت ایمیل مقصد بروید و مسیر Accounts and Import > Check mail from other accounts را دنبال کنید و گزینه Add a mail account را دنبال کنید. مراحل روی صفحه را دنبال کنید و سپس روی Add account کلیک کنید. اگر این مسیر را انتخاب کنید ، Gmail پیشنهاد می‌کند که ایمیل را به لیست “Send email as” در اکانت شما اضافه کند. در نهایت با یک کد تأیید در ایمیل منبع، فرآیند را تأیید کنید.

ارسال ایمیل از طریق یک آدرس ایمیل دیگر

مدیریت چند اکانت جیمیل

برای اضافه کردن قابلیت ارسال یک ایمیل از طریق یک آدرس ایمیل دیگر، در گوشه سمت راست اکانت اصلی خود روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید. سپس مسیر See all settings > Accounts and Import را دنبال کنید. در زیر بخش Send email as روی گزینه Add another email address کلیک کنید و با دنبال کردن مراحل روی صفحه، اکانت مورد نظر را تأیید کنید. شما می‌توانید هر آدرس ایمیلی را به عنوان آدرس پیشفرض Reply to قرار دهید. همچنین می‌توانید انتخاب کنید آیا از همان آدرسی که پیام به آن ارسال شده است پاسخ دهید یا اینکه ترجیح می‌دهید همیشه از آدرس پیش فرض خود پاسخ دهید.

۵- استفاده از یک افزونه مرورگر برای مدیریت جیمیل

مدیریت چند اکانت جیمیل

اگر بدون آنکه نیازی به بررسی تک به تک صندوق ورودی ایمیل‌ها باشد، فقط می‌خواهید آخرین ایمیل‌های دریافتی را مشاهده کنید، یک مرورگر وب می‌تواند بهترین گزینه شما باشد. Checker Plus for Gmail (برای کروم و فایرفاکس) افزونه‌ای است که می‌تواند به صورت خودکار تمام اکانت‌های ایمیل لاگین شده شما را شناسایی کند. شما می‌توانید نوتیفیکیشن‌های دریافتی را با لیبل‌هایی مشخص کنید و یا تنظیمات مختلفی را اعمال کنید. از این پس هر زمان که ایمیلی را دریافت کنید، از طریق نوتیفیکیشن مطلع خواهید شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*