کنسول بازی هواوی

آیا کنسول بازی هواوی در راه است؟

طبق شایعات، کنسول بازی هواوی در دست توسعه قرار دارد و به زودی شاهد حضور این شرکت در صنعت بازی‌های ویدئویی خواهیم بود.

به نظر می‌رسد که شرکت Huawei قصد ورود به بازار سخت افزار گیمینگ را دارد و در آینده نزدیک می‌توانیم منتظر کنسول بازی هواوی باشیم.

آیا کنسول بازی هواوی در راه است؟

طبق اطلاعات فاش شده، این مسئله در ابتدا قرار بود با یک لپ تاپ گیمینگ تحت برند آنر رقم بخورد اما از آنجایی که آنر فروخته شد، برنامه‌های هواوی تغییر پیدا کرد. با این حال، آن‌ها قرار است یک لپ تاپ گیمینگ دیگر تولید کنند و پس از آن، به سراغ عرضه یک کنسول می‌روند که می‌تواند به یک رقیب جدی برای پلی استیشن سونی و ایکس باکس مایکروسافت تبدیل شود. البته آن طور که گفته شده، این کنسول هم همانند نینتندو سوییچ، قرار نیست از معماری آرم (ARM) استفاده کند.

شرکت ای ام دی، چند سال قبل با کمک سرمایه گذاران چینی، پردازنده‌های مبتنی بر ذن (Zen-based) را تولید کرد. شاید امکان پذیر باشد که یک واحد پردازش سریع (APU) مشابه آن را توسعه داد، چیزی نزدیک به پردازنده‌های فعلی ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 اما این مسئله هنوز تایید نشده و احتمال دارد که هواوی بخواهید از طراحی‌های سیلیکونی اختصاصی خودش استفاده کند.

برای مثال، پردازنده کونپنگ 920 (Kunpeng 920) که مبتنی بر معماری ARM است و در اولین رایانه شرکت هواوی با نام متا استیشن بی 515 (MateStation B515) به کار گرفته شده بود. اما آیا چنین پردازنده‌هایی برای یک کنسول بازی مناسب هستند؟

کنسول بازی هواوی

هواوی در راستای ورود به صنعت بازی، سال گذشته از سرویس گیم سنتر (GameCenter) هم رونمایی کرد تا بتواند نظر مخاطبان اندرویدی را جذب کند. اگر چه آن‌ها با شرکت تنسنت (Tencent) دچار مشکل شدند و تمامی عناوین آن شرکت را از گیم سنتر حذف کردند اما بازی‌های اندرویدی زیادی در این فروشگاه وجود دارد.

شاید این شرکت بتواند یک کنسول کارآمد طراحی کند اما سوال مهم‌تر این است که آیا محتوای مناسبی برای آن وجود دارد؟ آیا تنها قابلیت اجرای بازی‌های اندرویدی بر روی آن امکان پذیر خواهد بود؟

ناگفته نماند که این اولین کنسول بازی هواوی نیست، آن‌ها در سال 2014، کنسول ترون (Tron) را منتشر کردند که از سیستم عامل اندروید جلی بین 4.2 استفاده می‌کرد و به یک شکست تبدیل شد. کمتر کسی حتی این کنسول را به یاد می‌آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*