دزدی رمز ارزها

کارشناسان سازمان ملل دزدی رمز ارزها توسط کره شمالی را تأیید کردند

کارشناسان سازمان ملل دزدی رمز ارزها توسط کره شمالی را تأیید کردند. این کارشناسان می‌گویند مقصد پیونگ یانگ از این دزدی، ساخت تسلیحات جنگی است.

طبق ادعای کارشناسان سازمان ملل متحد کرهٔ شمالی به به تازگی از طریق شرکت رمزارزی کو کوین 281 میلیون دلار پول حاصل از تبدیل رمز ارزها را دزدیده است. بنابر گزارش نهاد ویژهٔ نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل متحد؛ زنجیره‌‌ای که در این دزدی نقش داشتند در ماه اکتبر هم دزدی 23 میلیون دلاری انجام داده‌اند.

ناظر این نهاد که مسئولیت مدیریت تراکنش‌های بزرگ را بر عهده دارد مدعی شده که قصد کره شمالی از دزدی رمز ارزها توسعه برنامه موشکی و هسته‌ای و همچنین دور زدن تحریم‌ها بوده است. هکرها قصد داشتند تا پول‌های دزدیده شده را از طریق حساب‌های شخصی مختلف به حساب اصلی واریز کنند.

شرکت تبادل رمزارز کو کوین قبل از این اعلام کرده بود که 80 میلیون از پول‌های دزدیده شده را با کمک مؤسسه‌های مالی دیگر که جابه‌جایی پول‌ها را در میانه راه متوقف کرده بودند نجات داده است.

کرهٔ شمالی در سال 2019 از طریق حملات برنامه ریزی شده توانسته بود 2 میلیارد دلار پول از تراکنش‌های رمز ارزی و بانکی به دست بیاورد. کره شمالی در سال 2020 هم از طریق عاملان سایبری به صنایع دفاعی تمام دنیا حمله کرده است. سازمان ملل متحد از سال 2006 کره شمالی را تحریم کرده است و شورای امنیت این تحریم‌ها را در سال‌های اخیر گسترش داده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*