قابلیت Nearby Share

با قابلیت Nearby Share اپلیکیشن‌ها را در اندروید به اشتراک بگذارید

به لطف اضافه شدن قابلیت Nearby Share به اندروید، از این پس بدون نصب برنامه جداگانه‌ای می‌توانید اپلیکیشن‌هایتان را به اشتراک بگذارید.

اگر از کاربران اندروید هستید،‌ راه‌های مختلفی برای اشتراک‌گذاری اپلیکیشن‌ها وجود دارد که برخی از آن‌ها مستلزم دانلود اپلیکیشن‌های خاصی است. گوگل تصمیم با طراحی قابلیت Nearby Share اشتراک‌گذاری انواع فایل در پلتفرم موبایل خودش را آسان‌تر کند.

این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌هایشان را بدون آنکه نیازی به نصب اپلیکیشن جداگانه باشد، با یکدیگر به اشتراک بگذارند. گوگل این قابلیت را به عنوان جایگزینی برای AirDrop اپل در گوشی‌های اندرویدی در تابستان گذشته معرفی کرد و گفته می‌شود با دیوایس‌های اندرویدی که نسخه ۶ مارشمالو به بعد را اجرا می‌کنند، سازگار است.

Nearby Share به شما اجازه می‌دهد انواع مختلفی از فایل‌ها از جمله تصاویر و حتی لینک‌ها را با دیوایس‌هایی که در اطراف شما وجود دارد به اشتراک بگذارید. با این قابلیت اشتراک گذاری فایل، شما حتی می‌توانید اپلیکیشن‌هایتان را نیز با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دسترسی به قابلیت Nearby Share از طریق پلی استور

برای دسترسی به این قابلیت، تمام کاری که باید انجام دهید این است که ابتدا با گوشی خود وارد پلی استور گوگل شده و به بخش My Apps بروید. اگر این قابلیت برای گوشی شما ارسال شده باشد، در اینجا زبانه جدیدی به نام Share را بعد از Library مشاهده خواهید کرد. وارد این زبانه شود تا گزینه‌های ارسال و دریافت فایل در اختیار شما قرار بگیرد.

بدون توجه به گزینه‌ای که انتخاب می‌کنید، از شما خواسته می‌شود سرویس‌های موقعیت مکانی را روی گوشی خود فعال کنید. اگر گزینه Send را انتخاب کنید، شما فهرستی از اپلیکیشن‌های نصب شده روی دیوایس خود را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید هر اپلیکیشنی را خواستید انتخاب کنید و سپس از گوشه بالا سمت راست دکمه سبز رنگ را بفشارید. اکنون گوشی شما به دنبال دیوایس‌های اطراف شما خواهد گشت. اگر هم گزینه Receive را انتخاب کنید، روی صفحه پیغامی مبنی بر اینکه «منتظر ارسال کننده باشید» ظاهر خواهد شد.

این قابلیت به عنوان یک به‌روزرسانی سمت سرور در پلی استور، توسط کاربران گوشی‌های وان پلاس ۷ پرو مشاهده شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*